Spuitwerk vraagje

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Spuitwerk vraagje

Bericht door woytek »

Hallo jongens, ik heb een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met (veel) spuitwerk.

Ik wil laten doen:

Mazdaspeed bumper laten spuiten en monteren/pas maken. Pasvorm is redelijk tot goed maar mijn bestuurderskant voorscherm en koplamp moeten aangepast worden omdat deze niet lekker zitten.

Sideskirts laten spuiten en monteren. Pasvorm is goed tot perfect.

Mudguards laten spuiten en monteren. Pasvorm is perfect.

Spiegels laten spuiten en monteren.

Nu heb ik bij iemand hier in de buurt een offerte gekregen van 850 euro contant om alles hierboven te laten doen. Ik vind dit erg veel geld en vroeg me af of dit een nette prijs is of dat het voor een stuk minder kan. Het liefst zou ik gelijk alles doen maar dat wordt gewoonweg te veel.

Bedankt!
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hangt er een beetje vanaf wat de spuiter allemaal meeneemt.
opzich is het geen gekke prijs maar ik weet als ik dat betaal bij mijn spuiter, dat ie dus de bumpers en skirts helemaal strak maakt (maar dan ook echt strak) oftewel helemaal in polyspritz(soort spuitplamuur) helemaal strak maken, dan helemaal opschuren dat het echt perfekt is dan goed gronden en dan pas spuiten.
Dan heb je echt het strakste resultaat, als ie ze zo spuit zoals ze er nu bij liggen ga je waarschijnlijk pitjes en kleine putjes etc. zien.
Dus hangt er vanaf, als hij het bovenstaande meeneemt is dit absoluut geen verkeerde prijs, want dan heeft ie er echt een hoop werk aan.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik was bij een bovag erkende spuiter ooit 750 euro (zwart) kwijt
daarvoor had ik de voorbumper strak gemaakt en gespoten ( had zelf gemonteerd
de sideskirts zijn strakgezet, gespoten en gemonteerd.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Re: Spuitwerk vraagje

Bericht door kevinvandorst »

woytek schreef:Hallo jongens, ik heb een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met (veel) spuitwerk.

Ik wil laten doen:

Mazdaspeed bumper laten spuiten en monteren/pas maken. Pasvorm is redelijk tot goed maar mijn bestuurderskant voorscherm en koplamp moeten aangepast worden omdat deze niet lekker zitten.

Sideskirts laten spuiten en monteren. Pasvorm is goed tot perfect.

Mudguards laten spuiten en monteren. Pasvorm is perfect.

Spiegels laten spuiten en monteren.

Nu heb ik bij iemand hier in de buurt een offerte gekregen van 850 euro contant om alles hierboven te laten doen. Ik vind dit erg veel geld en vroeg me af of dit een nette prijs is of dat het voor een stuk minder kan. Het liefst zou ik gelijk alles doen maar dat wordt gewoonweg te veel.

Bedankt!


zeker weten alles doen, anders krijg je zoiezo last van kleurenverschil... Persoonlijk zou ik eerder voor zwart of zilver gaan, meteen een stuk mooier. Als je goed zoekt zijn er wel spuiters die je complete auto spuiten voor zo'n 1200 euro.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

een complete auto spuiten voor 1200 euro gaat je echt niet lukken in goede kwaliteit, zoiezo wordt het motorruim/bagageruimte en dat soort delen dan niet meegenomen (goed).
De spuiter heeft gewoon heel veel werk eraan om dit soort dingen te verwezenlijken.
En het kost heel erg veel tijd.
Als je een goede spuiter hebt mengt hij de kleur ook naar een deel van je auto (bijv. tankklepje) dan neemt ie dus de orginele kleurcode en kijkt ie of er kleurverschil in zit, zoja mengt ie zodanig dat je geen kleur verschil krijgt.
Zo is het bij mij ook altijd gedaan, en je zag echt absoluut geen tint verschil.
Op een volledige paintjob moet je gewoon niet op geld bezuinigen want daar krijg je alleen maar spijt van (9 vd 10 x).
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Ze zijn er wel die een hele auto voor 800 euro willen spuiten. Het risico is dat je elke dag met tranen in je ogen naar je auto staat te kijken, omdat je door de lopers je auto niet meer ziet :mrgreen:
Kwaliteit kost vaak een beetje meer.
Laatst gewijzigd door MissLeo op 21 sep 2008, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

MissLeo schreef:Ze zijn er wel die een hele auto voor 800 euro willen spuiten. Het risico is dat je elke dag met tranen in je auto naar je auto staat te kijken, omdat je door de lopers je auto niet meer ziet :mrgreen:
Kwaliteit kost vaak een beetje meer.

idd, tuurlijk zijn ze er die voor weinig het wel even doen :mrgreen:
Maar dan moet je idd niet zeuren als je zulke gevolgen hebt, waar je een kans van 95 % op hebt.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

of je moet iemand vinden die het heel goed kan, en het zwart voor je doet.

ik laat bv mijn mx nu helemaal van buiten spuiten door mijn eigen oom,
alleen de voorbereidingen doe ik dan zelf, en samen kijken we hoe we de bumpers passend krijgen.

en dan kan de prijs ook meevallen. (goedkoop is het dan nog niet, maar wel goedkoper als bij een bedrijf) :mrgreen:
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ja dat is zeker waar en als het je eigen oom is, zal het zeker ook nog eens schelen.
Maar als je dat niet hebt houd het snel op.
Je moet niet voor een kwartje op de 1e rang willen zitten, dat gaat niet.
Er zijn hier echt al een hoop topics over terug te vinden ondertussen(zoekfunctie) en elke x komt hetzelfde naar boven ;)
spuitwerk kost gewoon centen, doe het goed of doe het niet zeg ik altijd zelf.
Maar om even ontopic te gaan, woytek vroeg zich af of zijn prijs netjes was.
Nou ik denk dat je dus kan zeggen van wel, afgaand op de meeste reacties.
Al zie je dat sommige anders er over denken (ervaringen) maar dit is een keuze die die zelf zal moeten maken.
Nogmaals in mijn ogen geen verkeerd bedrag als ie de eerder genoemde dingen meeneemt.
En als het een goede spuiter is mengt ie de kleur aan naar die vd auto dus zal je geen kleurverschil krijgen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

er zijn genoeg Turkse bedrijven( hakim's autoschade ofzo ), die het echt wel voor een mooie prijs kunnen spuiten !! En der zitten er zeker bij die dat ook nog erg goed kunnen.
Plaats reactie