MX-3 1.8 v6

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Jef
New member
New member

MX-3 1.8 v6

Bericht door Jef »

Hey,

Om te beginnen zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben Jeffrey, woonachtig in Groningen. Ik kijk al een tijdje rond hier aangezien ik opzoek ben naar een MX-3.

Allereerst mijn complimenten, ik vind het een erg leuk forum en mensen zijn hier ontzettend behulpzaam. Daarom heb ik besloten om mij maar eens aan te melden. En wellicht dat dit mijn zoektocht kan bevorderen.

Om maar even to the point te komen. Ik ben dus opzoek naar een MX-3. En heb voor mezelf al besloten dat het een 1.8 v6 moet worden. En als het even kan een zwarte. Daar heb ik iets mee. Het is natuurlijk geen vereiste maar zou het wel erg fijn vinden. ik betrap mezelf er op dat ik vrij snel op een uiterlijk af ga. Maar ik wil natuurlijk geen wrak kopen.

Op het moment is me 'oog' gevallen op een mooie. Alleen heeft deze 219dkm op de teller. En dat schrikt me toch een beetje af. Wel heeft hij apk tot volgend jaar. Hij moet 2250 kosten. Ik vraag me af of het slim is om 1 te kopen met zoveel km op de teller. Of hoeft dit helemaal niks te zeggen? Hij heeft bouwjaar 1993.

Graag zou ik ook verhalen horen over jullie aanschaf en dergelijk. Om een beetje een goed beeld te krijgen hoe je zoiets nou precies aanpakt. En als iemand er 1 weet te staan hoor ik het ook graag natuurlijk.

Mvg,

Jeffrey
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door DB89 »

kijk even bij de Howto's daar staan alle tips en kwaaltjes van de mx, en de manier van hoe en wat over een mx-3 te kopen.

Groetjes Daniel
Afbeelding
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welcome jeffrey!

goeie keuze die je wil gaan maken voor een mx3. zeker in het zwart een goeie beslissing ;) :mrgreen:

kijk inderdaad eens in dit topic:

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

en zoek eens wat rond op het forum naar mx3 kopen, dit soort vragen komen enorm vaak voor en hier zijn genoeg topics over te vinden met dit soort vragen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Jef
New member
New member

Bericht door Jef »

Bedankt, Dat is handig om te weten. Ik kan me voorstellen dat dit soort vragen vaker voor komen. Het is voor een beginner dan ook erg moeilijk. Helemaal omdat je nog niet in dat wereldje zit.

Ik heb op dit moment een aantal op het oog. Allen hebben ze een vrij hoge km stand. Dat is wat me het meeste afschrikt. Maar aan de andere kant zal ik ze toch niet snel lager vinden binnen mijn budget. Ik heb ongeveer 1500 tot 2000 te spenderen.

Misschien is het handig om een TKG te starten in de verkopers sectie? Of heeft dat niet echt nut. Want ik zie dat er niet echt veel autos aangeboden worden hier. In iedergeval bedankt voor de reacties.
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Jef schreef:Bedankt, Dat is handig om te weten. Ik kan me voorstellen dat dit soort vragen vaker voor komen. Het is voor een beginner dan ook erg moeilijk. Helemaal omdat je nog niet in dat wereldje zit.

daarom is vragen ook helemaal niet erg, echter sturen we wel aan op de zelfredzaamheid van de gebruikers door ook de zoekfunctie goed te gebruiken ;)

als je laat zien dat je er zelf ook wat voor gedaan hebt ( gezocht etc) dan krijg je vaak sneller reacties terug ipv dat alles opnieuw voorgekauwd moet worden ;)

Ik heb op dit moment een aantal op het oog. Allen hebben ze een vrij hoge km stand. Dat is wat me het meeste afschrikt. Maar aan de andere kant zal ik ze toch niet snel lager vinden binnen mijn budget. Ik heb ongeveer 1500 tot 2000 te spenderen.

tsja, bij goed onderhoud kan een V6je wel veel meer km's draaien. het is van zoveel factoren afhankelijk. als je budget niet te groot is moet je OF een keer een buitenkansje treffen door een mx te vinden met weinig km's OF een mxje kopen met wat meer km's op de teller.

houdt rekening met het feit dat als de mx 2 ton gelopen heeft de spanrollen en distributie zowieso vervangen moet worden. dit geeft je evt een mooie onderhandelingspositie indien dit niet gedaan is natuurlijk maarja als je zelf niet die technische kennis voorhanden hebt moet je later alsnog dat voordeel spenderen aan het vervangen van de distributie

maar goed, ik heb liever een mx met 200.000 op de teller die altijd goed warm gereden is, goed onderhoud heeft gekregen dan een mxje met 150.000 gelopen die er slecht onderhouden uitziet en afgeragd is, het blijft soms altijd een gok met een auto kopen helaas

Misschien is het handig om een TKG te starten in de verkopers sectie? Of heeft dat niet echt nut. Want ik zie dat er niet echt veel autos aangeboden worden hier.

niet geschoten is altijd mis. je moet net dat gelukje hebben dat er eens eentje voorbij komt zetten. soms staan er 0 mxjes hier te kopen en soms ook weer 3 tegelijk

maar goed als je eens wat tegenkomt op het internet laat gewoon even zien, soms kennen mensen die mx omdat ze bij hun eigen aankoop ook bij die zijn wezen kijken maar er dingen aan mankeerden ( zo kun je gauwer 'slechte' mxjes elimineren en je tijd daar niet aan besteden)
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Remco- »

Het is ook maar net van wie je hem koopt. Als het echt een liefhebber is zal die hem goed onderhouden hebben en dan hoeft 219d niet veel te zijn. Neem in elk geval iemand mee die verstand heeft van de Mazda MX-3 en die weet waar de pijnlijke plekken zitten. Léon heeft mij geholpen bij het zoeken naar een MX-3 en we hebben er best wel een paar gezien en door bijna heel nederland gereden voordat we een goeie vonden voor de juiste prijs. Aanvankelijk zocht ik dus ook eerst een beetje rond de 1500-2000 euro, maar kwam er achter dat het beter is om toch nog even door te sparen. De MX-3's die wij gezien hebben van rond die prijs hadden toch allemaal wel wat problemen.
Maar ja, je moet het net treffen...
De mijne is uit 1991 en heeft ook al 203d gelopen, op de motor na. Deze heeft 23d km gehad. De ex-eigenaar is een lid op dit forum en heeft hem goed onderhouden. Scheelt een hoop.
J
New member
New member

Bericht door J »

Hallo Jef,

Welkom hier :)

Tsja ik heb zelf niet zo lang geleden een zwarte mx3 gekocht met 228dkm, ik moet je zeggen dat ik ook wel twijfelde aan de kilometerstand maar door hier van alles door te lezen en te overleggen met mensen die meer verstand van auto's hebben dan ik (en dat kan snel :D) heb ik de gok toch maar gewaagd.

Het is wel zo dat mijn mx3-tje al wat reparaties heeft gehad maar ja dat kan je ook gebeuren met een auto met veel minder kilometers. Motorisch was er overigens helemaal niets mee behalve een pakking waar ik te laat achter kwam (had ook nog eens heel goedkoop gerepareerd kunnen worden).

Moet je zeggen ik heel erg blij ben met mijn Mx3, rijdt heerlijk en het voelt "echt" :)

Groeten,
Jan
Mazda MX 3 1.8
Jef
New member
New member

Bericht door Jef »

Bedankt iedereen. Inderdaad Remco, ik ben nu ook rustig aan het orienteren, des te langer dat duurt des te meer ik te besteden heb. Dus dat is alleen maar positief. ;) Ik wil ook beslist niet zo maar ff 1tje kopen.

Hier een zwarte wat me wel wat leek. Hij heeft 179000 gelopen. En hij is zwart. Dus tot nu toe precies wat ik zoek. Ik heb al wat mailtjes gestuurd. De auto is nog niet APK gekeurd maar dit kon hij doen binnen de prijs. En er kon ook nog wat van de prijs af. Maar daarvoor zou ik daar naartoe moeten om de auto te bekijken en de waarde te schatten.

En hier heb ik ook nog een rode bij mij in de buurt en binnen mijn budget. Maar dus 2 ton op de teller waar ik het over had. Toch heb ik wel liever een zwarte, dan maar wat verder van huis.
Laatst gewijzigd door Jef op 14 sep 2008, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

is wel een eindje rijden. zou kijken of je nog wat meer daar in de buurt kan vinden, zou zonde zijn als je paar 100km rijdt voor 1 mxje, daar komt en het niks is en dan onverrichte zaken terug moet.

op de foto's ziet het er wel goed uit, maar ja dat is natuurlijk niet de manier om te bepalen of het een goeie auto is ;)
Jef
New member
New member

Bericht door Jef »

Precies, dat is dus waar ik mee zit. Dat het zo ver van huis is voor mij. Ja de fotos lijken netjes maarja, dat zijn maar fotos he. ;)

Spanrollen en distributieriem, is dit goed zelf te doen? En wat kosten die onderdelen? Ik heb een goede vriend die wel vaak sleutelt aan zijn 200SX dus er is wel enig verstand in mijn kennissenkring. Dan wel niet van een MX-3. Maar dat is dus wel iets waar ik bereid toe ben om 1 te kopen die dan wel net iets meer gelopen heeft maar daar gelijk de spanrollen en distrubutie van te vervangen. Maar dit is natuurlijk niet het enigste wat veel km gelopen heeft.
Plaats reactie