KL-V6 2.7L Twin turbo GT25RS

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

en hoe wil je dat op de weg krijgen?

of krijgen we hier de eerste nederlandse RWD of AWD mx? 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

turbulence schreef:626 GT is toch 4 cilinder?

maar anders is het toch gewoon een KLDE bak waar we het over hebben


626 heeft ook een v6, ik heb deze echt uit een 626 gt gehaald wel een oudje hoor,
justice
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat voor zuigers, drijfstangen, aandrijfassen, kleppen etc je gaat gebruiken

Titanium drijfstangen?
Wiscoso zuigers?? (welke compressie verhouding?)

Een 626 bak zal het waarschijnlijk ook niet trekken. Vooral 3de en 4de versnelling zijn de zwakste punten in de bak.

Laat staan dat je enige tractie op de weg kunt krijgen zonder enige vorm van lsd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

WhiteFinish schreef:Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat voor zuigers, drijfstangen, aandrijfassen, kleppen etc je gaat gebruiken

Titanium drijfstangen?
Wiscoso zuigers?? (welke compressie verhouding?)

Een 626 bak zal het waarschijnlijk ook niet trekken. Vooral 3de en 4de versnelling zijn de zwakste punten in de bak.

Laat staan dat je enige tractie op de weg kunt krijgen zonder enige vorm van lsd.


wie zien wel, daar gaat het om bij een project"testen" . In america trekken ze meer dan 700 pk uit deze dingen dus dat moet wel lukken ik wacht op wat info uit de states hierover.

alleen vind ik raar dat de bak kapot moet gaan want in de eerste versnelling heeft de bak het meeste te verduren, volgens de mechanica wetten kun je vrijwel onmogelijk in de hoge versnellingen de tandwielen beschadigen omdat de omwenteling radius groter is waarbij de krachten op de tandwielen richting de middelpunt vele malen kleiner is.

het schijnt dat de oudere bakken sterker zijn ten opzichte van de nieuwere.
maar bedankt voor de tip, ik ga kijken in de databank van GM of er modificaties mogelijk zijn.

mijn doel bij tunen is om betaalbare kwaliteit te gebruiken. de stroker kit heb ik custom laten maken, voor een fractie van de bekende merken.
justice
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

turbulence schreef:en hoe wil je dat op de weg krijgen?

of krijgen we hier de eerste nederlandse RWD of AWD mx? 8)


gelukkig ligt de bak nog los.

ik heb net bericht uit america gekregen dat er ze kit hebben om de bak te upgraden bestendig tot 800pk.

kost wel een centje denk ik. maar hij zou uit zoeken naar prijs en vermogen.
justice
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ben zeer benieuwd wat zo een stroker kitje moet gaan kosten dan .
ik hoop dat je project slaagt , en op de markt komt .
heb hier nog een complete kl-ze in onderdelen liggen ( die zou dan weer eventueel opgebouwd kunnen worden 8) )
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bramx3 schreef:ben zeer benieuwd wat zo een stroker kitje moet gaan kosten dan .
ik hoop dat je project slaagt , en op de markt komt .
heb hier nog een complete kl-ze in onderdelen liggen ( die zou dan weer eventueel opgebouwd kunnen worden 8) )


haha, bram bram 8)

just for the info:

http://www.paeco.com/Stroker%20Kits.htm

1999 dollar

en dan moeten je cilinders nog uitgeboord en gehoond worden...

vraag me af wat voor winst hier aanzit qua vermogenstoename? dus stock 2.5L KL = 200pk en 2.7L KL = ... pk
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

turbulence schreef:
bramx3 schreef:ben zeer benieuwd wat zo een stroker kitje moet gaan kosten dan .
ik hoop dat je project slaagt , en op de markt komt .
heb hier nog een complete kl-ze in onderdelen liggen ( die zou dan weer eventueel opgebouwd kunnen worden 8) )


haha, bram bram 8)

just for the info:

http://www.paeco.com/Stroker%20Kits.htm

1999 dollar

en dan moeten je cilinders nog uitgeboord en gehoond worden...

vraag me af wat voor winst hier aanzit qua vermogenstoename? dus stock 2.5L KL = 200pk en 2.7L KL = ... pk


nee ik heb ze in griekenland laten maken, een vriend van mij heeft daar een bedrijf dat voornamelijk voor vw werkt. mijn kit is goekoper hoor.

nou een kl-ze heeft geen turbo, verschil van 200cc is erg veel voor een motor met turbo. kijk maar naar het verschil 1600cc en 1800cc turbo.
je hebt de cfm toch nodig om de turbo's te spoelen.
justice
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:
just for the info:

http://www.paeco.com/Stroker%20Kits.htm

1999 dollar

en dan moeten je cilinders nog uitgeboord en gehoond worden...



Zie zelfs een opboring staan tot 3 liter... Vele kl rijders zijn echter van mening dat de cilinderwanden hier helemaal niet voor geschikt zijn, resultaat oververhitting en scheuren van wanden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

WhiteFinish schreef:
turbulence schreef:
just for the info:

http://www.paeco.com/Stroker%20Kits.htm

1999 dollar

en dan moeten je cilinders nog uitgeboord en gehoond worden...



Zie zelfs een opboring staan tot 3 liter... Vele kl rijders zijn echter van mening dat de cilinderwanden hier helemaal niet voor geschikt zijn, resultaat oververhitting en scheuren van wanden.


nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.

nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.
justice
Plaats reactie