KL-V6 2.7L Twin turbo GT25RS

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

toni_correia schreef:
turbulence schreef:
bramx3 schreef:ben zeer benieuwd wat zo een stroker kitje moet gaan kosten dan .
ik hoop dat je project slaagt , en op de markt komt .
heb hier nog een complete kl-ze in onderdelen liggen ( die zou dan weer eventueel opgebouwd kunnen worden 8) )


haha, bram bram 8)

just for the info:

http://www.paeco.com/Stroker%20Kits.htm

1999 dollar

en dan moeten je cilinders nog uitgeboord en gehoond worden...

vraag me af wat voor winst hier aanzit qua vermogenstoename? dus stock 2.5L KL = 200pk en 2.7L KL = ... pk


volgens de berekeningen heb je maar 10pk a 15pk winst, maar met een turbo is het natuurlijk een ander verhaal
justice
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

gaaf projectje had de site nog niet eerder gezien :)
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

toni_correia schreef:nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.

nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.


Correct me if i am wrong maar ik dacht dat het K blok van mazda niet verder ging dan 2497 cc?

Alle 3.0 V6 mazda's die nu rond rijden die hebben toch een Ford Duratec 30 blok?

De Tribute en de 6 die worden met een 3.0 V6 geleverd maar dat zijn geen K blokken voor zover ik weer toch?

Again: correct me if i am wrong :oops:
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

yellow schreef:
toni_correia schreef:nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.

nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.


Correct me if i am wrong maar ik dacht dat het K blok van mazda niet verder ging dan 2497 cc?

Alle 3.0 V6 mazda's die nu rond rijden die hebben toch een Ford Duratec 30 blok?

De Tribute en de 6 die worden met een 3.0 V6 geleverd maar dat zijn geen K blokken voor zover ik weer toch?

Again: correct me if i am wrong :oops:


daarom gaan we ook stroken
justice
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

toni_correia schreef:
yellow schreef:
toni_correia schreef:nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.

nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.


Correct me if i am wrong maar ik dacht dat het K blok van mazda niet verder ging dan 2497 cc?

Alle 3.0 V6 mazda's die nu rond rijden die hebben toch een Ford Duratec 30 blok?

De Tribute en de 6 die worden met een 3.0 V6 geleverd maar dat zijn geen K blokken voor zover ik weer toch?

Again: correct me if i am wrong :oops:


daarom gaan we ook stroken


zijn hetzelfde hoor, kijk maar naar de bp en f blokken, ook niets meer dan een stroker naar 2.0 liter.
mazda gebruikt ook de ford / gm versnellingsbakken allemaal een pot nat
justice
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Nou, ik wacht wel tot de eerste foto's komen voordat ik reageer.
Zien is geloven denk ik dan.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

yellow schreef:
toni_correia schreef:nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.

nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.


Correct me if i am wrong maar ik dacht dat het K blok van mazda niet verder ging dan 2497 cc?

Alle 3.0 V6 mazda's die nu rond rijden die hebben toch een Ford Duratec 30 blok?

De Tribute en de 6 die worden met een 3.0 V6 geleverd maar dat zijn geen K blokken voor zover ik weer toch?

Again: correct me if i am wrong :oops:


De Ford Scorpio Cosworth 2,9 liter v6 is gebaseerd op de K serie van Mazda. En de opvolger van dat blok is een Duratec, waar ook de K serie weer de basis heeft gelegd.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

al wat meer info/pics?
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

Fullsize schreef:Nou, ik wacht wel tot de eerste foto's komen voordat ik reageer.
Zien is geloven denk ik dan.


er valt volgens jouw theorie nog niet veel te geloven iig... :?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

relax , dit zijn van die dingen die tijd nodig hebben .
het is niet zomaar een kl-ze projectje dat je er in een weekend in klapt ;)
hier zit veel research werk in .
alles moet kloppen omdat het toch om niet misselijke vermogens gaat .

dus heb een beetje geduld ( en respect voor toni ) en wacht met ( voorbarig ) commentaar tot dat toni met zijn project gevorderd is
jullie zouden er immers ook wel wat aan de info kunnen hebben mochten jullie ook ooit voor een turbo kiezen ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie