bramx3 schreef:ben zeer benieuwd wat zo een stroker kitje moet gaan kosten dan . ik hoop dat je project slaagt , en op de markt komt . heb hier nog een complete kl-ze in onderdelen liggen ( die zou dan weer eventueel opgebouwd kunnen worden )
toni_correia schreef:nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.
nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.
Correct me if i am wrong maar ik dacht dat het K blok van mazda niet verder ging dan 2497 cc?
Alle 3.0 V6 mazda's die nu rond rijden die hebben toch een Ford Duratec 30 blok?
De Tribute en de 6 die worden met een 3.0 V6 geleverd maar dat zijn geen K blokken voor zover ik weer toch?
Again: correct me if i am wrong
daarom gaan we ook stroken
zijn hetzelfde hoor, kijk maar naar de bp en f blokken, ook niets meer dan een stroker naar 2.0 liter.
mazda gebruikt ook de ford / gm versnellingsbakken allemaal een pot nat
toni_correia schreef:nee 3 liter denk ik ook niet maar opboren tot 86,5 mm is geen probleem met een stroke van 77mm heb je ongeveer 2700cc,.
nou hetzelfde blok is wel gebruikt voor 3 liter modelen van mazda.
Correct me if i am wrong maar ik dacht dat het K blok van mazda niet verder ging dan 2497 cc?
Alle 3.0 V6 mazda's die nu rond rijden die hebben toch een Ford Duratec 30 blok?
De Tribute en de 6 die worden met een 3.0 V6 geleverd maar dat zijn geen K blokken voor zover ik weer toch?
Again: correct me if i am wrong
De Ford Scorpio Cosworth 2,9 liter v6 is gebaseerd op de K serie van Mazda. En de opvolger van dat blok is een Duratec, waar ook de K serie weer de basis heeft gelegd.
relax , dit zijn van die dingen die tijd nodig hebben .
het is niet zomaar een kl-ze projectje dat je er in een weekend in klapt
hier zit veel research werk in .
alles moet kloppen omdat het toch om niet misselijke vermogens gaat .
dus heb een beetje geduld ( en respect voor toni ) en wacht met ( voorbarig ) commentaar tot dat toni met zijn project gevorderd is
jullie zouden er immers ook wel wat aan de info kunnen hebben mochten jullie ook ooit voor een turbo kiezen