automaat probleem (andere auto)
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
automaat probleem (andere auto)
Heb hier een probleempje met mijn automaatbak.
Elke keer als ik hem van een normale versnelling in de achteruit zet en dan wegrij hoor ik een harde knal/bonk.
dit is alleen als ik van elke willekeurige versnelling naar de achteruit schakel en dan ga rijden.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Elke keer als ik hem van een normale versnelling in de achteruit zet en dan wegrij hoor ik een harde knal/bonk.
dit is alleen als ik van elke willekeurige versnelling naar de achteruit schakel en dan ga rijden.
Iemand een idee wat het kan zijn?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
De automaat schiet als het ware in de versnelling dus? doet hij dit dan ook met rijden dat hij hard in de volgende versnelling schiet? Ik zou beginnen met het peilen van de bakolie. Als dit te laag is, krijg je dit soort klachten. Kijk ook dan meteen hoe de olie eruit ziet. Dit hoort mooi rood te zien, ziet dit donker of bijna zwart en het stinkt, dan is de bak verbrand.
*Technical service Mazda mx-3.*
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Is het vergelijkbaar met schakelen van N naar D?
Een automaat wil de auto laten rijden zodra deze in D staat. Zodra je schakelt van D naar achteruit dan is er een moment dat de automaat ontkoppeld is en toeren gaat maken, zodra deze in de achteruit terecht komt is er weer koppeling en komt dat toerental in een keer weer terug waardoor je een schok en een bonk verneemt.
Ook ga je tijdens dat schakelen alle spelingen bij langs in het aandrijfgedeelte van bak tot wielen. De overbrengingen gaan dan op de andere flanken aanliggen.
Dat is normaal bij de meeste automaten als het erger dan dat wordt zal er wat aan de automaat mankeren.
Een automaat wil de auto laten rijden zodra deze in D staat. Zodra je schakelt van D naar achteruit dan is er een moment dat de automaat ontkoppeld is en toeren gaat maken, zodra deze in de achteruit terecht komt is er weer koppeling en komt dat toerental in een keer weer terug waardoor je een schok en een bonk verneemt.
Ook ga je tijdens dat schakelen alle spelingen bij langs in het aandrijfgedeelte van bak tot wielen. De overbrengingen gaan dan op de andere flanken aanliggen.
Dat is normaal bij de meeste automaten als het erger dan dat wordt zal er wat aan de automaat mankeren.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
xedos schreef:Ja precies wat jij zegt is wel normaal inderdaad, maar hij heeft het over een harde knal/bonk. dat klinkt niet zoals het hoort
Ja idd. Kan je knal/bonk wat verder definïeren WhiteFinish?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nee, het is niet van N naar D. Alleen op het moment dat de auto in beweging komt vanuit de R.
Het geluid komt in de buurt van met een vuist op een dikke houten plank te slaan. / het oprijden van een hoge stoeprand.
Bakolie is gewoon nog goed van kleur en niveau
Het geluid komt in de buurt van met een vuist op een dikke houten plank te slaan. / het oprijden van een hoge stoeprand.
Bakolie is gewoon nog goed van kleur en niveau
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences