Pagina 1 van 3

KLDE Prob.

Geplaatst: 06 jul 2008, 22:36
door PaTjE
heey mense,


ik heb een probleem met me klde de distributieriem is nog heel
maar als je de motor draait met de sleuten looptie op een gegevemoment vast.(kandie niet meer verder draaien) net of er een zuiger tegen de kleppen komt iemand enig ideej wat dit kan zijn, eventueel tips welkom

grtsss

Geplaatst: 07 jul 2008, 08:24
door Fullsize
Zijn je bougies er wel uit?

Geplaatst: 07 jul 2008, 09:06
door PaTjE
ja die zijn er uit, het hele blok is verder kaal alleen de koppen zitten er nog op

Geplaatst: 07 jul 2008, 10:03
door Fullsize
Dan zou ik kijken welke kleppen open staan en of daar toevallig ook de zuiger tegen bdp staat.
Weet je zeker dat het een DE is en niet een halve ZE variant?

Geplaatst: 07 jul 2008, 11:39
door PaTjE
een halve ZE variant...? waaraan zou je dat kunnen zien.


als je hem draait zie je een zuiger omhoogkomen die tegen een klep aan komt...
waarmoet ik op letten als het een egt DE is

grtsss

Geplaatst: 07 jul 2008, 12:05
door PaTjE
het is zeker weten een KLDE de codes komen allenmaal overeen.


grtss

Geplaatst: 07 jul 2008, 20:31
door xedos
Zuiger raakt de kleppen niet bij de V6 motoren toch? wel vreemd dan. Is er niet iets in de cilinder gevallen.. boutje/moertje.. :oops:

Geplaatst: 07 jul 2008, 21:58
door PaTjE
:oops: daar had ik ookal over zitten denken het nu de R kop eraf maar er is niets te zien...... de distributie riem stond niet op tijd nadat ik um op tijd had gezet kon ik um weer rond draaien... maar nu ios de vraag kan er veel kapot zijn hierdoor.... :roll:


grtss :angel:

Geplaatst: 08 jul 2008, 09:43
door bramx3
als het goed is zou de zuiger de klep niet moeten raken
komt me ook bekend voor die symptomen bij jou , dat de zuiger terug lijkt te slaan
ik heb ook een keer gehad dat de timing compleet verkeerd stond
toen sloeg ie zelfs rook ( verbrandde brandstof ) terug door de inlaat > luchtfilter
en een keer gehad dat de looprol los was gekomen :shock:
dit gebeurde wel toen de wagen zo goed als stationair liep
heb er toen geen motorschade aan ondervonden
dus denk niet dat dit ook bij jou het geval is

Geplaatst: 08 jul 2008, 11:57
door PaTjE
het enige wat ik me zou kunnen bedenke is dat de spanner van de spanrol van de riem te traag reageert of vast zou zitten... dat daardoor mischien de riem van tijd af is gegaan... maar dat verklaart nog niet het vastlopen..... :roll: als ik hem rond draai is het net of je een stroef rubber geluid hoort denk ook dat de motor een tijdje heeft stil gestaan iig maar ff kijken of de kleppen nog goed afdichten en alles cleanen en late stralen en de poorten maar flowen :) mocht er iemand nog iets te binne schieten wat het mis zou kunnen wezen hoor ik het graag


grtsss :bier: