KLDE Prob.

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

KLDE Prob.

Bericht door PaTjE »

heey mense,


ik heb een probleem met me klde de distributieriem is nog heel
maar als je de motor draait met de sleuten looptie op een gegevemoment vast.(kandie niet meer verder draaien) net of er een zuiger tegen de kleppen komt iemand enig ideej wat dit kan zijn, eventueel tips welkom

grtsss
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Zijn je bougies er wel uit?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

ja die zijn er uit, het hele blok is verder kaal alleen de koppen zitten er nog op
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Dan zou ik kijken welke kleppen open staan en of daar toevallig ook de zuiger tegen bdp staat.
Weet je zeker dat het een DE is en niet een halve ZE variant?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

een halve ZE variant...? waaraan zou je dat kunnen zien.


als je hem draait zie je een zuiger omhoogkomen die tegen een klep aan komt...
waarmoet ik op letten als het een egt DE is

grtsss
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

het is zeker weten een KLDE de codes komen allenmaal overeen.


grtss
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Zuiger raakt de kleppen niet bij de V6 motoren toch? wel vreemd dan. Is er niet iets in de cilinder gevallen.. boutje/moertje.. :oops:
*Technical service Mazda mx-3.*
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

:oops: daar had ik ookal over zitten denken het nu de R kop eraf maar er is niets te zien...... de distributie riem stond niet op tijd nadat ik um op tijd had gezet kon ik um weer rond draaien... maar nu ios de vraag kan er veel kapot zijn hierdoor.... :roll:


grtss :angel:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

als het goed is zou de zuiger de klep niet moeten raken
komt me ook bekend voor die symptomen bij jou , dat de zuiger terug lijkt te slaan
ik heb ook een keer gehad dat de timing compleet verkeerd stond
toen sloeg ie zelfs rook ( verbrandde brandstof ) terug door de inlaat > luchtfilter
en een keer gehad dat de looprol los was gekomen :shock:
dit gebeurde wel toen de wagen zo goed als stationair liep
heb er toen geen motorschade aan ondervonden
dus denk niet dat dit ook bij jou het geval is
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

het enige wat ik me zou kunnen bedenke is dat de spanner van de spanrol van de riem te traag reageert of vast zou zitten... dat daardoor mischien de riem van tijd af is gegaan... maar dat verklaart nog niet het vastlopen..... :roll: als ik hem rond draai is het net of je een stroef rubber geluid hoort denk ook dat de motor een tijdje heeft stil gestaan iig maar ff kijken of de kleppen nog goed afdichten en alles cleanen en late stralen en de poorten maar flowen :) mocht er iemand nog iets te binne schieten wat het mis zou kunnen wezen hoor ik het graag


grtsss :bier:
Plaats reactie