Lekstroom
Geplaatst: 02 jan 2005, 17:07
Ik heb in m'n auto last van lekstroom. Een paar weken nadat er een alarm ingebouwd was, was de accu leeg, maar et was ook niet een goeie, et was maar een 50 amp accu terwijl der 60 in moet.
Daarna heb ik maanden lang zonder problemen rond gereden, tot het punt dat ik de rechter zijkant heb laten spuiten (roest), en der moest ook een paatje in een doorgerot stuk gelast worden. Daarna heb ik alleen maar problemen ermee gehad. Eerst ging ie steeds slechter starten tot de dag dat ie het helemaal niet meer deed. Toen ff aangekregen met startkabels, en gemeten met multimeter of de accu wel oplaadde terwijl de auto liep. Dat was wel het geval, dus ik dacht: Nou het zal wel, maar het blijft maar terug komen. Hij doet het een paar dagen goed tot ik hem weer met startkabels moet starten.
Ik heb van een bevriende monteur gehoord dat in mijn accu wel de volts geladen kunnen worden maar dat ie de amp niet goed laad, maar dat kan ik niet met mijn multimeter meten, want die gaat maar tot de 10 amp. Wat moet ik doen??? Moet ik hem maar eens laten uitlezen bij de mazda dealer, of weten jullie iets.
Ik heb ook gehoord dat je als je last van lekstrroom hebt, dat je dan je multimeter tussen de min draad en de minpool moet schaklen. Dan moet je zekeringen eruit gaan trekken en kijken waar je een rare uitslag kreeg. Dat kreeg ik alleen bij de room zekering. Die heb ik er toen uitgehaald, maar het probleem bleef zich voordoen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Daarna heb ik maanden lang zonder problemen rond gereden, tot het punt dat ik de rechter zijkant heb laten spuiten (roest), en der moest ook een paatje in een doorgerot stuk gelast worden. Daarna heb ik alleen maar problemen ermee gehad. Eerst ging ie steeds slechter starten tot de dag dat ie het helemaal niet meer deed. Toen ff aangekregen met startkabels, en gemeten met multimeter of de accu wel oplaadde terwijl de auto liep. Dat was wel het geval, dus ik dacht: Nou het zal wel, maar het blijft maar terug komen. Hij doet het een paar dagen goed tot ik hem weer met startkabels moet starten.
Ik heb van een bevriende monteur gehoord dat in mijn accu wel de volts geladen kunnen worden maar dat ie de amp niet goed laad, maar dat kan ik niet met mijn multimeter meten, want die gaat maar tot de 10 amp. Wat moet ik doen??? Moet ik hem maar eens laten uitlezen bij de mazda dealer, of weten jullie iets.
Ik heb ook gehoord dat je als je last van lekstrroom hebt, dat je dan je multimeter tussen de min draad en de minpool moet schaklen. Dan moet je zekeringen eruit gaan trekken en kijken waar je een rare uitslag kreeg. Dat kreeg ik alleen bij de room zekering. Die heb ik er toen uitgehaald, maar het probleem bleef zich voordoen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.