Pagina 1 van 3

Temperatuur bij hogere snelheid

Geplaatst: 15 jun 2008, 19:44
door tribal198
Gisteren bij het rijden op de autoweg zie ik dat de temperatuur hoger oploopt dan normaal, rij dan wel 120/130km/u(niet de juiste snelheid :mrgreen: ) en de temperatuurmeter loopt dan op tot ong. een kwart voor het rode gebied.
Als ik weer terugzak naar 100km/u daalt de meter weer tot de normale stand(halverwege).
Trap ik weer het gas in stijgt de meter ook weer en vise versa.
Kan dit aan de thermostaat liggen?
Koelwater nivo is normaal en pomp is pas geleden vervangen.

Geplaatst: 15 jun 2008, 20:37
door BlackSheep
- offtopic - Let even op bij het plaatsen van een topic, er komt een foutmelding. Je topic wordt echter wel geplaatst. Dus niet op back klikken en nog een keer plaatsen. Je topic was namelijk op deze manier 3 keer geplaatst. Eerst ff het forum checken alvorens hetzelfde topic nog eens te plaatsen. Zie ook mededelingen topic. - offtopic-

Geplaatst: 15 jun 2008, 22:34
door tribal198
okee, bedankt voor de waarschuwing. :oops:

Geplaatst: 16 jun 2008, 07:54
door BruteFrits
Is redelijk normaal hoor. Je fans zijn afgesteld om aan te springen als je temperatuur +-100c is. Dus eerst zal ie to boven de 100 oplopen en vervolgens weer dalen als de fan aanspringt.

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:41
door tribal198
Maar vind het wel vreemd dat het eerst nooit zo was (temp.naald bleef netjes halverwege staan) of ik nu 100 of 130km/u reed.
Viel me van weekend op dat er nogal temperatuursverschil was :shock:

Geplaatst: 16 jun 2008, 11:29
door Fullsize
De thermische belasting is hoger als je meer vermogen vraagt. Als je thermostaat niet ver genoeg meer open gaat kan je dat verschijnsel krijgen.

Geplaatst: 16 jun 2008, 21:57
door tribal198
Is zo'n thermostaat nog makkeijk te controleren/vervangen? Is een 1.6 van 92.

Geplaatst: 18 jun 2008, 19:31
door WhiteFinish
Het kan ook zijn dat je koelvloeistof niveau wat aan de lage kant is. Bekijk dat ook even

Geplaatst: 18 jun 2008, 23:30
door tribal198
koelvloeistof nivo is goed. Had er gelijk naar gekeken na het vorige euvel met de waterpomp.
Waterpomp is vervangen gelijk met de distributieriem. daarna gaf ie nog normaal aan.
Nu met het oplopen van snelheid ging de naald gelijk naar boven, als ik snelheid weer liet afzakken, zakte de naald ook weer gelijk naar de helft :shock:

Geplaatst: 19 jun 2008, 19:57
door xedos
Denk toch dat het probleem bij je thermostaat zit. dat hij niet vergenoeg open gaat. Hij krijgt te weinig koeling.