K-sport Coiloverset

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

K-sport Coiloverset

Bericht door D-PAC »

Ola,

Ik wilde vandaag m'n setje onder de auto plaatsen, ben helaas
alleen tot de voorste 2 gekomen.

Ik wilde weten hoe de remleidingen moeten worden vastgemaakt aan
de schokbrekers? D'r zit
namelijk (bij mij) geen klem op de schokbreker zodat je de kabels
vast kan maken.
Ik heb t nu met tripjes vast gemaakt en de wielen kunnen volledig beide
kant opdraaien zonder spanning op de leidingen.

Kan ik dat zo laten voor de APK, of moet ik het anders doen?
Laatst gewijzigd door D-PAC op 15 jun 2008, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

als het goed is heb je bij je schroefset een paar van die zwarte stripjes bij gekregen
daar moeten de slangen op vast worden gemaakt
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

die had ik gister ook al in de handen, gelukkig kon bram mij vertellen waar ze voor waren want ik had eerst ook geen idee...

maar zaten bij mij ook in het zakje met oa de stelsleutels etc
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

ach kijk nou,

Ik dacht al: wat is dit voor een ikea systeem want je krijgt
4 van die beugels en 6 van die ringetjes... Maar dit gaat wel lukken!

Btw, ik had me echt vergist in het afstellen van de hoogte, ik dacht dat
het zo gebeurd was maar was rustig 2 uurtjes zoet...

Ik ben nu een pro in het (de-) monteren van de velgen...

Bedankt voor de snelle reactie!

Oja, wat doen jullie met de afstelpennen voor de stugheid? Laten jullie die
in de schokbreker zitten of halen jullie m eruit?
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hoezo zo lang bezig met instellen van de hoogte??

of bedoel je om L en R gelijk te krijgen, want dat lijkt mij ook nog wel pittig

en wat heb je met de camber settings gedaan? ik zal yence nog eens vragen want die gaf me toen goeie waarde aan toe-in toe-out op om in te stellen welke beste waren voor mx
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

idd, ik heb L+R eindelijk even hoog... of laag...

De camber heb ik op 0 staan. Als ik de schokbrekers achter
ook heb geplaatst laat ik m opnieuw uitlijnen en dan stellen we
gelijk de camber af...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Links en rechts even hoog. Stellen jullie dat in aan de hand van hoe scheef of recht je auto staat???

Je stelt de afstand van de wartels af aan de hand van een vast punt aan je schokbreker. Dan stel je de andere kant op dezelfde maat.
Dan laat je de auto zakken en kijk je hoe hoog deze staat.
Als ie te hoog of te laag staat stel de rechter én linker kant weer na op dezelfde maat, en controleer je de hoogte weer.
Als je bumper links dichter aan het wegdek zit dan rechts, betekent dat niet dat je de veren verkeerd hebt afgesteld maar dat je auto scheef staat of erger scheef ís.

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen en dan heb ik niets gezegd.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ik heb inderdaad een vast punt genomen op de schokbreker en steeds de afstand van de schroef tot dit punt gemeten, links en rechts gelijkhoudend.
Was toch een uurtje werk.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

zo ben ik ook te werk gegaan
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Hoe zijn jullie ervaringen eigenlijk met K-sport ?

Ik heb zelf nu een aantal setjes verkocht/gemonteerd en ben er behoorlijk content mee, maar ik lees op diverse USA fora toch wel verontrustende berichten.
Plaats reactie