Houd in of slaat in begrensing bij 5000 touren (v6)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Samirr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2008, 23:58

Houd in of slaat in begrensing bij 5000 touren (v6)

Bericht door Samirr »

Hallo ik zit al een tijdje met een probleem. als ik goed gas geef me me v6 van ze 1 naar 2 gaat het nog wel. maar als ik in me 2 over tegen de 5000 touren komt houd hij in. en komen er knallen en rare geluiden uit me uitlaat. als ik dan doortrap gas blijf geven word het erger. ik dacht dat het altijd lag aan dat er speling tussen me Kat en uitlaat systeem zat. maar die speling is er inmiddels uit. maar ik hou hetzelfde probleem. op advies heb ik ook al een keer me computer systeem gereset ofzo. maar ook dit loste niks op.

Ik heb Green air lucht filter + Kat en Dtm eindemper.!

kent hier iemand het probleem?
Ford Fiesta Xr2i 1.8l 140pk
Nissan Skyline GT-r32 > 2011 By Pro Import Motorsports
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

denk toch ergens iets in je ontsteking niet helemaal fris meer...

zou eens je hele onsteking demonteren en goed de onderdelen nalopen en schoonmaken/vervangen waar nodig..

ontsteking loopt mee met je nokkenas, en kan zijn dat bij hogere toerentallen de arm in de ontsteking niet goed meedraait, of dat er geen goeie vonk overbrenging meer is, maak ook eens goed de contactpunten schoon op de draaiarm in de ontsteking en de contactpunten op de verdelerkap

en computer resetten schiet je niks mee op, voordeel is dat er als er wat mis is foutcodes worden opgeslagen en die je dan kunt uitlezen en zo evt een fout kunt opsporen..

nadeel is dat die verdwijnen zodra je de ECU reset, dus bij problemen nooit zomaar EERST de ecu resetten, maar evt EERST uitlezen en dan pas resetten anders is probleem vinden stuk moeilijker
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

knallen duid op een slechte ontsteking, kan verschillende oorzaken hebben, slechte bougie kabels/bougies of je uitlaat kleppen staan nog een beeteje open op het moment dat je een compressieslag krijgt, zou beteken dat je zwevende kleppen hebt wat mij heel erg sterk lijkt aangezien onze blokjes nooit zoveel toeren kunnen maken om dit te veroorzaken, of je klepveren moeten lam zijn maar dat geloof ik ook niet zo 1 2 3.

dus denk dat het toch wel verstandig is om ff nieuwe bougietjes te halen(setje originele kost 25 eu bij de mazda dealer of ff je kabels doormeten staat wel een how to over hoeveel ze mogen hebben, dacht 14k ohm (correct me if i am wrong)

of je ontsteking moet verdaaid zijn, wat me ook sterk lijkt

suc6
Samirr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2008, 23:58

Bericht door Samirr »

Dikkekobus schreef:knallen duid op een slechte ontsteking, kan verschillende oorzaken hebben, slechte bougie kabels/bougies of je uitlaat kleppen staan nog een beeteje open op het moment dat je een compressieslag krijgt, zou beteken dat je zwevende kleppen hebt wat mij heel erg sterk lijkt aangezien onze blokjes nooit zoveel toeren kunnen maken om dit te veroorzaken, of je klepveren moeten lam zijn maar dat geloof ik ook niet zo 1 2 3.

dus denk dat het toch wel verstandig is om ff nieuwe bougietjes te halen(setje originele kost 25 eu bij de mazda dealer of ff je kabels doormeten staat wel een how to over hoeveel ze mogen hebben, dacht 14k ohm (correct me if i am wrong)

of je ontsteking moet verdaaid zijn, wat me ook sterk lijkt

suc6


Oke Thnx 4 the info jullie 2, ik kan je helaas niet correcte want sta zelf op 0,0 van technische know how van de auto. haha daarom ben ik hier:P haha

ik zal zowiezo alles gaan nakijken met een maat van me die wel de kennis bezit, en deze tips in acht nemen.

Zowiezo weet ik niet OF het ermee te maken heeft, maar als ik in ze 2 een drempel over ga of ik een bocht neem, lijkt het wel of hij op 5 poten overslaat. kortom hij houd in en stotterd een beetje. het geluid is hetzelfde als je 1 bouzie eruit haalt en start en beetje gas geeft.

Gegroet en thnx again
Ford Fiesta Xr2i 1.8l 140pk
Nissan Skyline GT-r32 > 2011 By Pro Import Motorsports
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dan gewoon

* ontsteking loshalen en de contactpunten schoonmaken of indien te ver versleten verdelerkap vervangen

* bougiekabels doormeten.. mag max 16Kohm hebben op de langste kabel
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

trek anders je je bougiekabels eens stuk voor stuk los als je auto draait (gebruik wel een tang want je kan een schok krijgen) als het goed is moet het motorgeluid veranderen bij elke kabel die je los trekt verandert er niks kan dat betekenen dat kleppen lek zijn(dit kan je controleren door een compressie meter erop te zetten en volgas te starten met ontstekingskabels los!!!) druk moet tussen 12 en 14 bar liggen. Anders is het toch je ontsteking
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Dikkekobus schreef:trek anders je je bougiekabels eens stuk voor stuk los als je auto draait (gebruik wel een tang want je kan een schok krijgen) als het goed is moet het motorgeluid veranderen bij elke kabel die je los trekt verandert er niks kan dat betekenen dat kleppen lek zijn(dit kan je controleren door een compressie meter erop te zetten en volgas te starten met ontstekingskabels los!!!) druk moet tussen 12 en 14 bar liggen. Anders is het toch je ontsteking



Hoe wou je de compressie meten terwijl de bougies nog in de motor moeten blijven zitten.????

en als je een kabel lostrekt zal de motor idd erg onregelmatig gaan lopen omdat die dan maar op 5 cilinders loopt. en 2 kabels los trekken slaat de motor als het goed is af.

trek je een kabel los en er gebeurd niks, dit kan gewoon niet en het heeft totaal niks met de kleppen te maken.

of ik begrijp t verkeerd of het word tijd dat je leestekens en zo gaat gebruiken want heb t stukje 5 x gelezen en snap t nog half.


@ Samir Lijkt erg veel op de ontsteking, had ook een ontsteking waarbij de motor al bij 5500 toeren de begrenzer in ging. En als ik zo al je problemen lees op t forum zou ik gewoon een nieuwe ontsteking nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies erop laten zetten. Want nu is iedereen aan t gissen en schiet je dr niks mee op terwijl alles in de richting van de ontsteking wijst.

Vervang dit s (zowieso niet verkeerd om te doen hoort eigenlijk bij preventief onderhoud) En zo sluit je de ontsteking al uit en waarschijnlijk zijn alle problemen ook gelijk weg.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Hij bedoeld denk ik, als je bij draaiende motor 1 kabel lostrekt en het maakt geen verschil dat de motor nog slechter gaat lopen, dan weet je dat die cilinder niet meedoet. En dat zou weer kunnen komen door slechte vonk of slechte compressie.. lekkende klep o.i.d.

Maar ik zou ook gaan voor een ontsteking. Ik heb hier nog een splinternieuwe liggen eventueel.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

MarcX3 schreef:
Dikkekobus schreef:trek anders je je bougiekabels eens stuk voor stuk los als je auto draait (gebruik wel een tang want je kan een schok krijgen) als het goed is moet het motorgeluid veranderen bij elke kabel die je los trekt verandert er niks kan dat betekenen dat kleppen lek zijn(dit kan je controleren door een compressie meter erop te zetten en volgas te starten met ontstekingskabels los!!!) druk moet tussen 12 en 14 bar liggen. Anders is het toch je ontsteking



Hoe wou je de compressie meten terwijl de bougies nog in de motor moeten blijven zitten.????

en als je een kabel lostrekt zal de motor idd erg onregelmatig gaan lopen omdat die dan maar op 5 cilinders loopt. en 2 kabels los trekken slaat de motor als het goed is af.

trek je een kabel los en er gebeurd niks, dit kan gewoon niet en het heeft totaal niks met de kleppen te maken.

of ik begrijp t verkeerd of het word tijd dat je leestekens en zo gaat gebruiken want heb t stukje 5 x gelezen en snap t nog half.


@ Samir Lijkt erg veel op de ontsteking, had ook een ontsteking waarbij de motor al bij 5500 toeren de begrenzer in ging. En als ik zo al je problemen lees op t forum zou ik gewoon een nieuwe ontsteking nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies erop laten zetten. Want nu is iedereen aan t gissen en schiet je dr niks mee op terwijl alles in de richting van de ontsteking wijst.

Vervang dit s (zowieso niet verkeerd om te doen hoort eigenlijk bij preventief onderhoud) En zo sluit je de ontsteking al uit en waarschijnlijk zijn alle problemen ook gelijk weg.



Ik denk dat iedereen wel snapt hoe een compressie meter werkt (jij niet blijkbaar)

bougie kabels ook stuk voor stuk eraf en als je 2 kabels eraf trekt ,blijft ie wel lopen, bij mij zelfs op 3 cilinders, dus het is niet goed als ie bij 2 afslaat!!! (jij hebt waarschijnlijk een uniek blok waarbij dat wel gebeurd)

dus jij wou beweren als je je bougie kabel los trekt en er niks gebeurt dat er niks met de kleppen kan zijn??? wat nou als de kleppen lek zijn??? geen compressie dus en dan werkt die cilinder dus ook niet en als je dan je bougie kabel er af trekt en er gebeurde eerst niks in de cilinder gebeurt er daarna dus ook niks.

volgens mij kan jij beter eerst je huiswerk gaan doen voordat je mensen gaat afzeiken. 1 ding heb je wel gelijk in, ik gebruikte geen tot amper leestekens
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

xedos schreef:Hij bedoeld denk ik, als je bij draaiende motor 1 kabel lostrekt en het maakt geen verschil dat de motor nog slechter gaat lopen, dan weet je dat die cilinder niet meedoet. En dat zou weer kunnen komen door slechte vonk of slechte compressie.. lekkende klep o.i.d.

Maar ik zou ook gaan voor een ontsteking. Ik heb hier nog een splinternieuwe liggen eventueel.


RIGHT!!! :bier:
Plaats reactie