turbo????of NoS????
Geplaatst: 28 dec 2004, 22:53
ik niet zo´n fan van turbo lees regelmatig colums over sc of turbo plaatsen.
Men beweert dat je je drukken moeten verlagen.Nou weet ik als tuner en monteur dat je met 9,1 bar en sc of turbo zeker met een een druk van 0,89 makkelijk kunt rijden.
breng je de druk terug naar 8 of res. 7bar kan deze lekker werken tot 1,56 bar res. 1,69 bar.1 probleem als je sc of turbo niet meer werkt, je auto zal niet lekker meer op gang komen en in het ergste geval niet wegkomen.
Met de jappies is het verhaal dat je de 6 cils hier zeker goed op kan laten lopen met een werkdruk van 0,46 met piek 0,56 of 0,61 bar.
En dan de verhoudingen 9,1 bar cil 0,45 bar sc of T +/- 50 pk winst 46% meer koppel.Werkt deze niet meer dan komt de auto altijd weg.
8 of 7 bar cil tot 1,2 bar dc of T vanaf +/- 75 pk winst 52% meer koppel.
Werkt deze niet meer dan heb je een leuk probleem.
NoS is voor de meeste wel bekend en respectievelijk goedkoop.
Voordeel je gebruikt het wanneer je het wilt gebruiken.Let wel op welk leverancier en systeem je neemt.Dit heeft te maken met de octane verhoger die er in de 1e vulling bij zit te maken.
Als je het "droge sys" neemt begin dan altijd met de kleinste sproeier en dan ga je verder,alleen zou ik nooit groter gaan dan de een maatje +/- 50pk.
Bij het "natte sys" geldt t zelfde let op de leverancier.
En begin ook met de kleinste sproeier.En ga je hoger met de sproeier dan zal men een rendementspomp moeten plaatsen je kan het ook opvangen met een HfpR (high Feull presure regulator).
Het max aantal pk´s is aan ieder auto verschillend van 50% tot bijna 175% motovermogen, van 20% koppel tot bijna 100% koppel.
"onze V6" krijgt met het "droge sys" tot max +/- 85 pk en +/- 40% koppel
en met "nat" vanaf +/- 30 pk tot +/- 150+ pk en vanaf 50% tot ruim 120% meer koppel.
Men beweert dat je je drukken moeten verlagen.Nou weet ik als tuner en monteur dat je met 9,1 bar en sc of turbo zeker met een een druk van 0,89 makkelijk kunt rijden.
breng je de druk terug naar 8 of res. 7bar kan deze lekker werken tot 1,56 bar res. 1,69 bar.1 probleem als je sc of turbo niet meer werkt, je auto zal niet lekker meer op gang komen en in het ergste geval niet wegkomen.
Met de jappies is het verhaal dat je de 6 cils hier zeker goed op kan laten lopen met een werkdruk van 0,46 met piek 0,56 of 0,61 bar.
En dan de verhoudingen 9,1 bar cil 0,45 bar sc of T +/- 50 pk winst 46% meer koppel.Werkt deze niet meer dan komt de auto altijd weg.
8 of 7 bar cil tot 1,2 bar dc of T vanaf +/- 75 pk winst 52% meer koppel.
Werkt deze niet meer dan heb je een leuk probleem.
NoS is voor de meeste wel bekend en respectievelijk goedkoop.
Voordeel je gebruikt het wanneer je het wilt gebruiken.Let wel op welk leverancier en systeem je neemt.Dit heeft te maken met de octane verhoger die er in de 1e vulling bij zit te maken.
Als je het "droge sys" neemt begin dan altijd met de kleinste sproeier en dan ga je verder,alleen zou ik nooit groter gaan dan de een maatje +/- 50pk.
Bij het "natte sys" geldt t zelfde let op de leverancier.
En begin ook met de kleinste sproeier.En ga je hoger met de sproeier dan zal men een rendementspomp moeten plaatsen je kan het ook opvangen met een HfpR (high Feull presure regulator).
Het max aantal pk´s is aan ieder auto verschillend van 50% tot bijna 175% motovermogen, van 20% koppel tot bijna 100% koppel.
"onze V6" krijgt met het "droge sys" tot max +/- 85 pk en +/- 40% koppel
en met "nat" vanaf +/- 30 pk tot +/- 150+ pk en vanaf 50% tot ruim 120% meer koppel.