Pagina 1 van 3

Geplaatst: 31 mei 2008, 14:55
door turbulence
fabian.mx3.v6 schreef:er zit nu een mx6 bak op
de singromesringen zijn kapot/versleten

wat ik heb gehoord dat als je er een 1.8 bak opzet dat er dan een hoop dingen zijn die niet meer kloppen.

dus ik ben opzoek naar een mx6 bak.

of een bak die iemand al op zn kl-ze heeft zitten en die goed werkt.
en er goeie ervareing mee heeft


wat moet er dan niet kloppen als je een k8 bak erop doet???

bram geeft het al aan, bak is identiek op een iets andere tandwielverhouding na dan..

mx3 bak zul je ook sneller vinden als mx6 aangezien de mx6 in NL nog schaarser is als de mx3...

Geplaatst: 31 mei 2008, 17:14
door Carthago
fabian.mx3.v6 schreef:er zit nu een mx6 bak op
de singromesringen zijn kapot/versleten

wat ik heb gehoord dat als je er een 1.8 bak opzet dat er dan een hoop dingen zijn die niet meer kloppen.

dus ik ben opzoek naar een mx6 bak.

of een bak die iemand al op zn kl-ze heeft zitten en die goed werkt.
en er goeie ervareing mee heeft


Ik heb ook met jou auto proef gereden een maandje geleden voor een vriend vanme. Viel me toen ook gelijk op dat de singromesch van de 3e versnelling kapot was. Als ik jou was zou ik een mx3 bak eronder gooien, want jou kl-ze met de mx6 bak was een stuk trager dan mijn kl-ze met mx3 bak, scheelt dus veel.

Ook zal ik je koppeling gelijk vervangen als ik jou was, die is ook aan het eind van zn latijn ;)

suc6 ermee!

Geplaatst: 31 mei 2008, 17:33
door LeonPG
Let, als je de koppeling gaat vervangen, even op welk vliegwiel je hebt. Als je een MX6 ( 2.5 ) koppeling op een MX3 ( 1.8 ) vliegwiel wil zetten, dan past de drukgroep niet, dus kan je alleen de koppelingsplaat zelf gebruiken. Is op zich geen ramp, maar controleer dan wel ff de staat van de diafragmaveer.
Weet ik helaas uit ervaring met Jaapio z'n KL-ZE.

Geplaatst: 31 mei 2008, 18:31
door bramx3
voor dat er een discussie uitbreekt , even de feiten op een rij.

een 1800 bak past zonder problemen op de kl-ze
het maakt niet uit welk vliegwiel op welke koppeling zit , alles past ( heb zelf een KF vliegwiel en een KL koppeling )
weet ook dat die koppeling niet op is ( is gewoon de aard van een keramische koppeling om te happen )

om het kort samen te vatten : gewoon een K8 bak op de kop tikken
koppeling hoef je niet om te zetten ( zit toch op het blok vast )
dus kl bak er af , en k8 bak er op , niet moeilijk doen als het ook makkelijk en goed kan ;)

Geplaatst: 31 mei 2008, 18:47
door Carthago
bramx3 schreef:voor dat er een discussie uitbreekt , even de feiten op een rij.

een 1800 bak past zonder problemen op de kl-ze
het maakt niet uit welk vliegwiel op welke koppeling zit , alles past ( heb zelf een KF vliegwiel en een KL koppeling )
weet ook dat die koppeling niet op is ( is gewoon de aard van een keramische koppeling om te happen )

om het kort samen te vatten : gewoon een K8 bak op de kop tikken
koppeling hoef je niet om te zetten ( zit toch op het blok vast )
dus kl bak er af , en k8 bak er op , niet moeilijk doen als het ook makkelijk en goed kan ;)


De koppeling hapt (eigenlijk niet happen maar schudden) niet alleen heel erg bij rustig wegrijden (kan me trouwens niet voorstellen dat een Keramische koppeling zo erg hapt dat de hele auto schudt? dat duidt namelijk bij een normale koppeling in ieder geval op ongelijkmatig afgeslten platen, oftwel heel klein relief op de plaat zeg maar.) maar hij slipt ook veels teveel. En dat slippen hoort niet. Er was nog goed mee te rijden maar ik zou zelf als ik de bak eronder weg zou hebben en de koppeling is al zo erg versleten de koppeling gewoon vervangen.

Geplaatst: 31 mei 2008, 19:08
door bramx3
heb even dit topic opgesplitst omdat er toch wel een discussie wordt.

maargoed, dan is mijn koppeling ook versleten , want mijn mx schudt ook als ik de koppeling niet juist op laat komen
en dies nog nieuw ;)
en die zit er goed in

Geplaatst: 31 mei 2008, 19:51
door turbulence
damn...

die van mij dan ook dus :lol:

denk dat er veel te voorbarig wordt gereageerd, omdat men niet weet hoe de feel is van een keramische koppeling...

ik vind het soms ook een onding, filerijden is een drama, want hij kent 2 standen... ontkoppeld of gekoppeld...

rustig oplaten komen is er haast niet bij...

nu zit die KLZE er nog niet heel lang in, wat zal het zijn, 2 jaar ofzo dus lijkt me stug dat die nu al op is..

Geplaatst: 01 jun 2008, 12:02
door Yence
Na een tijdje wordt het wel beter rijbaar in de file, na pakweg zo'n 10.000 km wordt het allemaal iets minder 'lost/vast'. Nog steeds niet zoals bij een OEM koppeling uiteraard, maar wel goed te doen.

Geplaatst: 01 jun 2008, 14:59
door fabian.mx3.v6
bramx3 schreef:voor dat er een discussie uitbreekt , even de feiten op een rij.

een 1800 bak past zonder problemen op de kl-ze
het maakt niet uit welk vliegwiel op welke koppeling zit , alles past ( heb zelf een KF vliegwiel en een KL koppeling )
weet ook dat die koppeling niet op is ( is gewoon de aard van een keramische koppeling om te happen )

om het kort samen te vatten : gewoon een K8 bak op de kop tikken
koppeling hoef je niet om te zetten ( zit toch op het blok vast )
dus kl bak er af , en k8 bak er op , niet moeilijk doen als het ook makkelijk en goed kan ;)


Kijk daar heb ik wat aan :)
ben blij dat dat jij weet dat de koppeling zo hoort (schudden)
ik dacht zelf ook dat hij verrot was

ik ga proberen een bak van en 1.8 op de kop te tikken.
hoop dat het allemaal gaat lukken.
als ik meer weet laat het weten,

Geplaatst: 02 jun 2008, 09:54
door Condance
Waarom vervang je niet gewoon de synchromeshringen als je de bak er toch onderuit haal? Dan weet je zeker dat deze weer goed zijn en kost waarschijnlijk in totaal minder dan een andere bak eronder (waarvan je misschien niet eens zeker weet of deze synchromeshringen wél goed zijn)...