heeey,
ik ga binne kort een motor over lepelen, en het gaat om een KLDE uit een mx6
ik heb de volgende vraag:
op internet geven ze het volgende op:
voor een gewone mx3 (1100kg): 1.8v6 24v136 pk en 0->100 in 8,5sec
en voor de mx6(1200kg): 2.5v6 24v167 pk en 0->100 ook in 8,5sec
nou is mijn vraag wat kan nou dat grote verschil zou wezen tussen deze 2 waar de vermoge verschillen erg duidelijk zijn maar tog van o naar 100 het zelfde is...
Koppelverloop misschien?
Ik meen me te herinneren dat de KLDE bovenin de toeren niet zo'n gek hoog koppel had. Ik denk dat je vooral verschil gaat merken op de tussensprints, zoals van 80 naar 120 in de 4e versnelling.
De versnellingsbak verschilt alleen in de 5de (overdrive) versnelling. Dat heeft dus niets te maken met de 0-100 tijd. Wat wel van (grote) invloed is, is het gewicht van de auto (100kg scheelt al 10 pk op de wielen, vergelijkbaar met 12/13 pk op de krukas), het gewicht van het vliegwiel en het gewicht en de omtrek de velgen/banden.
Daarbij is de vermogenscurve van de K8 en de KLDE hoogstwaarschijnlijk heel anders.
Het zit hem hoofdzakelijk in de versnellingsbak.
Het koppelverloop van een DE is behoorlijk vlak en zit standaard rond de 220Nm Dat is een van de mooie dingen van de V6 motoren.
PaTjE schreef:dus in combinatie met me k8 bak, k8 vliegwiel, 2.5inch uitlaat systeem ,cai ,en chip op maat moet het wel aardig goed gaan komen lijkt mij?
KLDE vaf en evt ecu
of laat je sebas een chipje bakken?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten