LPG injectie
Moderator: Moderators
LPG injectie
is dit goed/slecht voor de V6 ?
heb al horen zeggen dat dit niet gezond is voor een V6, en wel eens voor problemen zorgt.
maar langs de andere kant kun je dan wel heel cheap rondrijden ...
laat even jullie mening/ervaringen weten pls.
thx,
X
heb al horen zeggen dat dit niet gezond is voor een V6, en wel eens voor problemen zorgt.
maar langs de andere kant kun je dan wel heel cheap rondrijden ...
laat even jullie mening/ervaringen weten pls.
thx,
X
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
het probleem met gas is dat het bijzonder storings gevoelig is
Maar als je lpg wil kan je het beste LPI nemen
heb je ook minder last van klepslijtage
en motor tuners kunnen er meer vermogen uit halen dan bij benzine motoren
door de koelende werking van vloeibare gas in het inlaatspruituk
wordt de inlaat lucht koeler en dus dichter en dus ook meer zuurstof bevat (net als een intercooler)
dit is ook wel het duurste systeem reken op 3 a 4000 euro
maar werkt wel het mooiste
Maar als je lpg wil kan je het beste LPI nemen
heb je ook minder last van klepslijtage
en motor tuners kunnen er meer vermogen uit halen dan bij benzine motoren
door de koelende werking van vloeibare gas in het inlaatspruituk
wordt de inlaat lucht koeler en dus dichter en dus ook meer zuurstof bevat (net als een intercooler)
dit is ook wel het duurste systeem reken op 3 a 4000 euro
maar werkt wel het mooiste
To finish first, first you have to finish!
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
crazyarjan schreef:het probleem met gas is dat het bijzonder storings gevoelig is
Maar als je lpg wil kan je het beste LPI nemen
heb je ook minder last van klepslijtage
en motor tuners kunnen er meer vermogen uit halen dan bij benzine motoren
door de koelende werking van vloeibare gas in het inlaatspruituk
wordt de inlaat lucht koeler en dus dichter en dus ook meer zuurstof bevat (net als een intercooler)
dit is ook wel het duurste systeem reken op 3 a 4000 euro
maar werkt wel het mooiste
Goed antwoord. Weet je misschien ook hoe het zit met de kosten want gas is dan wel goedkoper mar wegen belasting weer meer of zie ik dat verkeerd?
hoi, bedankt voor het ene goede antwoord dat ik heb gekregen
ik heb zelf wat onderozke aan het doen geweest, en idd, LPI is echt wel properste, maar ook duurste.
maar als je de investering bekijkt over een periode van een 3 tal jaar dan heb je hem terug betaald.
dus als je zeker weet dat je langer dan dat met je mxje gaat rijden is het dus pas na 3 jaar belonend.
tenzij je echt veel km's trekt.
LPI heeft btw praktisch geen vermogenverlies.
X
ik heb zelf wat onderozke aan het doen geweest, en idd, LPI is echt wel properste, maar ook duurste.
maar als je de investering bekijkt over een periode van een 3 tal jaar dan heb je hem terug betaald.
dus als je zeker weet dat je langer dan dat met je mxje gaat rijden is het dus pas na 3 jaar belonend.
tenzij je echt veel km's trekt.
LPI heeft btw praktisch geen vermogenverlies.
X
- speedymike
- Co-Pilot
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
- Locatie: Voorschoten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam