Stuurwiel één tandje verdraaiien t.o.v. stuuras
Geplaatst: 17 mei 2008, 12:22
Afgelopen week heb ik nieuwe ashoezen en rondom nieuwe banden gekregen. Nu zullen de meesten van jullie er wel bekend zijn mee zijn, dat onze generatie Mazda nou niet bepaald onderhoudsvriendelijk is, als het op alles wat maar met de homokineten te maken heeft aankomt.
Om een lang verhaal kort te maken, na alle werk wat gepaard is gegaan met het vervangen v/d ashoezen en banden staat m'n stuurwiel een beetje naar links gedraaid, wanneer ik rechtdoor rij. Nu heb ik zelf al eens één en ander losgedraait aan m'n stuur (claxonkap, asmoer), maar nu blijkt dat het loshalen van het stuur zelf echt een "royal pain in the ass" is.
Vandaar m'n vraag ook, heeft het überhaupt nu om zo het suur één tandje op de as te proberen te verdraaien (kan me herrinneren dat we dit probleem zo bij een Toyota Starlet hebben opgelost bij de vriendin van een maat van me), of is het beter de wielen opnieuw te laten uitlijnen?
Om een lang verhaal kort te maken, na alle werk wat gepaard is gegaan met het vervangen v/d ashoezen en banden staat m'n stuurwiel een beetje naar links gedraaid, wanneer ik rechtdoor rij. Nu heb ik zelf al eens één en ander losgedraait aan m'n stuur (claxonkap, asmoer), maar nu blijkt dat het loshalen van het stuur zelf echt een "royal pain in the ass" is.
Vandaar m'n vraag ook, heeft het überhaupt nu om zo het suur één tandje op de as te proberen te verdraaien (kan me herrinneren dat we dit probleem zo bij een Toyota Starlet hebben opgelost bij de vriendin van een maat van me), of is het beter de wielen opnieuw te laten uitlijnen?