OBD II + vaag probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

OBD II + vaag probleem

Bericht door Hiwo »

Hey , ik heb even 2 vraagjes...

als eerste, kan iemand me vertellen waar de pinnetjes Ten & Gnd zit op een obd II diagnostic kastje, ik heb geen schema in mn dekseltje zitten en ik verder niks kunnen vinden op internet.

als tweede, als ik gewoon rij , in de 5e versnelling ofzo dan schiet in een keer de toerenteller omhoog (8000 toeren).. dit gebeurd ZONDER dat de moter ook hoger gaat lopen, mischien sensor die sluiting maakt ?

Alvast Bedankt,

Hille Wolters
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

1) Je rijdt odb2, dat betekent dat jij niet je eigen auto kunt uitlezen. Daarvoor moet je naar de dealer

2) Vrij wazig problem, ik denk dat er een sensor op je versnellingsbak kapot is, niet goed vastzit of kortsluiting maakt. (is het alleen als je in de 5 rijdt of ook in andere versnellingen?)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

WhiteFinish schreef:1) Je rijdt odb2, dat betekent dat jij niet je eigen auto kunt uitlezen. Daarvoor moet je naar de dealer

2) Vrij wazig problem, ik denk dat er een sensor op je versnellingsbak kapot is, niet goed vastzit of kortsluiting maakt. (is het alleen als je in de 5 rijdt of ook in andere versnellingen?)


@ 1 : dit heb ik nodig om mijn tps te stellen

@ 2 : gebeurd in elke versnelling... maar het gebeurd niet vaak
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je kan je tps instellen zonder verbinding te maken tussen ground en ten.

Maar waarom wil je de tps instellen? Loopt ie slecht dan?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

WhiteFinish schreef:Je kan je tps instellen zonder verbinding te maken tussen ground en ten.

Maar waarom wil je de tps instellen? Loopt ie slecht dan?


naar mijn idee loopt ie niet helemaal lekker, ik heb steeds geprobeerd om het gasklephuis schoon te maken en gas kabel aan te draaien en dat niet hielp maa een beetje, dus nu wil ik eens kijke of de tps nog goed staat.
Hoe doe je dat dan zonder vebinding te maken ? gewoon op contact zetten en dan aan de sensor draaien ?
Plaats reactie