Pagina 1 van 2

vaf welke van hieronder is de beste voor een swap??

Geplaatst: 07 apr 2008, 23:19
door lucifer
323 Series 1 85-87 (VAF) 220=300 kpa. 90 ltr/h 5-6 cc/min
323 Series 2 87-89 (VAF) 220=300 kpa. 120 ltr/h 5-6 cc/min
323 SOHC 89-92 (VAF) 250=300 kpa. 110 ltr/h 5-6 cc/min
626, MX-6 87-89 (VAF) 250=300 kpa. 100 ltr/h 10 cc/min
626 2.2 L 90-92 (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 6.2-7 cc/min
929 2.0 L 84-86 (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 5-6 cc/min
929 1986- Turbo (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 5-6 cc/min
929 1986-87 (VAF) 250=300 kpa. 100 ltr/h 5-6 cc/min
929 1987-89 (VAF) 250=300 kpa. 110 ltr/h 5-6 cc/min
MX-5 1993 (VAF) 250=300 kpa. 90-100 ltr/h 5-6 cc/min
RX7 86 (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 5-7.5 cc/min
RX7 86 Turbo (VAF) 250=300 kpa. 90-120 ltr/h 5-6 cc/min

laat een bericht achter welke vaf voor welk blok het beste is

Geplaatst: 08 apr 2008, 05:14
door bramx3
ik volg hem niet helemaal .
je wil een rx-7 blok in een mx-3 leggen of zo ? :blink:

Geplaatst: 08 apr 2008, 08:57
door BruteFrits
Stand alone, dan ben je van de VAF af. Krijg je een MAP sensor in je inlaatspruitstuk.

Geplaatst: 08 apr 2008, 21:42
door lucifer
een stand alone werkt wel maar vind ik iets te duur

als het goed uis kan ik met een ande vaf meer lucht binnekrijge
i v m begrensing

welke is dan de beste oplossing?

Geplaatst: 09 apr 2008, 03:58
door WhiteFinish
Hou het maar gewoon bij de vaf die de fabrikant bij het blok heeft geleverd

Je kan nog voor een klze met een kl05 ecu en vaf gaan rijden, maar verder zou ik niet veel anders te werk gaan.

Zoals ivo zei, ga dan voor standalone (of mapecu)

Geplaatst: 30 jun 2008, 18:36
door lucifer
ik heb ondertussen de klze 2497 cc erin ligge met kkl05 ecu maar mijn vaciuum camers zyn kapot:(geen vris

klote de sloop heeft ze niet tog ma de mazda dealer???


ps kan ik mijn oginele intake houde of tog de long neck?? :bouncered: :bouncered: :bouncered:

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:20
door turbulence
die balgjes voor je VRIS zijn volgens mij zelfde als op de k8, dus die kan je zo overzetten... gaan je kleppen nu helemaal niet meer open? de connectors wel goed aangesloten, vacuumslangen goed aangesloten?

maar heb je een ZE of DE?

want kl-05 is niet de beste combi voor de KLZE... denk dat niet veel verschil zal zijn... maar heb je de ZE met een KL05 ECU dan moet je ook de KL-02 VAF nemen want icm de JE50 van de k8 werkt die ook niet goed...

het is voor ZE:

KL31/36 ECU met JE50 VAF
KL05 ecu met chip en KL-02 VAF ( heb ik werkend met Fullsize chip)


voor DE:

Kl05 ECU met KL-02

aangezien je een DE/ZE hebt ( longneck is ZE, dus daar vanuit gaand) zal het niet werken om de k8 intake te plaatsen.

zowieso zijn de runners anders ( aansluiting op cilinderkop is dus niet gelijk) dus daar moet je niet aan gaan beginnen

longneck intake vereist dat je de accu wel verplaatst want daar zal nu straks je luchtinlaat langslopen

Geplaatst: 30 jun 2008, 22:33
door bramx3
ik ben bang dat die vacuĆ¼m kamers niet het zelfde zijn
ik had er toen ook 1 kapot
jeroentje.nl had er toen toevallig nog liggen

Geplaatst: 01 jul 2008, 12:04
door jeroentje.nl
de vaf die voor het blok en computer is bedoelt is het beste.
of je moet je computer en eventueel kabelboom aanpassen

Geplaatst: 01 jul 2008, 12:44
door Dikkekobus
die vris kleppen verkoopt de probestore ook voor ongv 100 eu geloof ik