vaf welke van hieronder is de beste voor een swap??

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lucifer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 apr 2008, 17:44
Locatie: geldrop

vaf welke van hieronder is de beste voor een swap??

Bericht door lucifer »

323 Series 1 85-87 (VAF) 220=300 kpa. 90 ltr/h 5-6 cc/min
323 Series 2 87-89 (VAF) 220=300 kpa. 120 ltr/h 5-6 cc/min
323 SOHC 89-92 (VAF) 250=300 kpa. 110 ltr/h 5-6 cc/min
626, MX-6 87-89 (VAF) 250=300 kpa. 100 ltr/h 10 cc/min
626 2.2 L 90-92 (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 6.2-7 cc/min
929 2.0 L 84-86 (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 5-6 cc/min
929 1986- Turbo (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 5-6 cc/min
929 1986-87 (VAF) 250=300 kpa. 100 ltr/h 5-6 cc/min
929 1987-89 (VAF) 250=300 kpa. 110 ltr/h 5-6 cc/min
MX-5 1993 (VAF) 250=300 kpa. 90-100 ltr/h 5-6 cc/min
RX7 86 (VAF) 250=300 kpa. 90 ltr/h 5-7.5 cc/min
RX7 86 Turbo (VAF) 250=300 kpa. 90-120 ltr/h 5-6 cc/min

laat een bericht achter welke vaf voor welk blok het beste is
Laatst gewijzigd door lucifer op 08 apr 2008, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
i dont drive fast i fly low
wil je iets gestoffeerd hebbe pm me
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik volg hem niet helemaal .
je wil een rx-7 blok in een mx-3 leggen of zo ? :blink:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Stand alone, dan ben je van de VAF af. Krijg je een MAP sensor in je inlaatspruitstuk.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
lucifer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 apr 2008, 17:44
Locatie: geldrop

Bericht door lucifer »

een stand alone werkt wel maar vind ik iets te duur

als het goed uis kan ik met een ande vaf meer lucht binnekrijge
i v m begrensing

welke is dan de beste oplossing?
i dont drive fast i fly low
wil je iets gestoffeerd hebbe pm me
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hou het maar gewoon bij de vaf die de fabrikant bij het blok heeft geleverd

Je kan nog voor een klze met een kl05 ecu en vaf gaan rijden, maar verder zou ik niet veel anders te werk gaan.

Zoals ivo zei, ga dan voor standalone (of mapecu)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
lucifer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 apr 2008, 17:44
Locatie: geldrop

Bericht door lucifer »

ik heb ondertussen de klze 2497 cc erin ligge met kkl05 ecu maar mijn vaciuum camers zyn kapot:(geen vris

klote de sloop heeft ze niet tog ma de mazda dealer???


ps kan ik mijn oginele intake houde of tog de long neck?? :bouncered: :bouncered: :bouncered:
i dont drive fast i fly low
wil je iets gestoffeerd hebbe pm me
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

die balgjes voor je VRIS zijn volgens mij zelfde als op de k8, dus die kan je zo overzetten... gaan je kleppen nu helemaal niet meer open? de connectors wel goed aangesloten, vacuumslangen goed aangesloten?

maar heb je een ZE of DE?

want kl-05 is niet de beste combi voor de KLZE... denk dat niet veel verschil zal zijn... maar heb je de ZE met een KL05 ECU dan moet je ook de KL-02 VAF nemen want icm de JE50 van de k8 werkt die ook niet goed...

het is voor ZE:

KL31/36 ECU met JE50 VAF
KL05 ecu met chip en KL-02 VAF ( heb ik werkend met Fullsize chip)


voor DE:

Kl05 ECU met KL-02

aangezien je een DE/ZE hebt ( longneck is ZE, dus daar vanuit gaand) zal het niet werken om de k8 intake te plaatsen.

zowieso zijn de runners anders ( aansluiting op cilinderkop is dus niet gelijk) dus daar moet je niet aan gaan beginnen

longneck intake vereist dat je de accu wel verplaatst want daar zal nu straks je luchtinlaat langslopen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik ben bang dat die vacuüm kamers niet het zelfde zijn
ik had er toen ook 1 kapot
jeroentje.nl had er toen toevallig nog liggen
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

de vaf die voor het blok en computer is bedoelt is het beste.
of je moet je computer en eventueel kabelboom aanpassen
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

die vris kleppen verkoopt de probestore ook voor ongv 100 eu geloof ik
Plaats reactie