Probleempje koppeling
Moderator: Moderators
Probleempje koppeling
Hallo,
Ik heb deze vrijdag m'n mazda mx-3 v6 uit '92 gekocht, ben ook nieuw op het forum
Proefrit gemaakt en reed als een zonnetje, geen rare geluidjes en alles ff nagekeken. Alleen een keerring moest vervangen worden en verder leek mij alles prima in orde.
Gisteren een ritje gemaakt van ong. 300km en thuis aangekomen kreeg ik een raar knarsend geluidje bij het gebruik van de koppeling. Ook heb ik een x gehad dat ik het koppelingspedaal intrapte en dat hij dan afslaat. Als ie in z'n vrij staat is het ook maar het geluid is weg als ik het pedaal weer loslaat. Ook voelt het pedaal knarsend aan als ik het intrap.
Ik dacht zelf aan nieuwe platen?
Weet iemand hoeveel dat gaat kosten, want zelf doen is geen optie heb ik al gelezen op het forum.
Ik heb deze vrijdag m'n mazda mx-3 v6 uit '92 gekocht, ben ook nieuw op het forum
Proefrit gemaakt en reed als een zonnetje, geen rare geluidjes en alles ff nagekeken. Alleen een keerring moest vervangen worden en verder leek mij alles prima in orde.
Gisteren een ritje gemaakt van ong. 300km en thuis aangekomen kreeg ik een raar knarsend geluidje bij het gebruik van de koppeling. Ook heb ik een x gehad dat ik het koppelingspedaal intrapte en dat hij dan afslaat. Als ie in z'n vrij staat is het ook maar het geluid is weg als ik het pedaal weer loslaat. Ook voelt het pedaal knarsend aan als ik het intrap.
Ik dacht zelf aan nieuwe platen?
Weet iemand hoeveel dat gaat kosten, want zelf doen is geen optie heb ik al gelezen op het forum.
Re: Probleempje koppeling
ScHuiMpY schreef:Hallo,
Ik heb deze vrijdag m'n mazda mx-3 v6 uit '92 gekocht, ben ook nieuw op het forum
Proefrit gemaakt en reed als een zonnetje, geen rare geluidjes en alles ff nagekeken. Alleen een keerring moest vervangen worden en verder leek mij alles prima in orde.
Gisteren een ritje gemaakt van ong. 300km en thuis aangekomen kreeg ik een raar knarsend geluidje bij het gebruik van de koppeling. Ook heb ik een x gehad dat ik het koppelingspedaal intrapte en dat hij dan afslaat. Als ie in z'n vrij staat is het ook maar het geluid is weg als ik het pedaal weer loslaat. Ook voelt het pedaal knarsend aan als ik het intrap.
Ik dacht zelf aan nieuwe platen?
Weet iemand hoeveel dat gaat kosten, want zelf doen is geen optie heb ik al gelezen op het forum.
Voel je ook een stroeve koppeling wanneer je deze intrapt? (vooral zwaar) zo ja dan heb je denk ik het zelfde als mij, ik heb precies het zelfde probleem.
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Het knarsende geluid dat je hoort als je de koppelingspedaal indrukt zal je druklager zijn dat tegen de drukgroep aandrukt. Opzicht kan het geen kwaad, maar geeft wel aan dat er binnenkort een nieuw druklager, drukgroep en koppeling in zal moeten.
Voor een koppeling ben je zo'n 350 eu kwijt, plaatsen hiervan zal in de garage prijzig zijn. Maar zelf doen wordt je ook niet vrolijk van, trust me!
Kijk eens op de site van (of bel eens met) jeroentje.nl, hij kan de spullen leveren en plaatsen.
Suc6
Voor een koppeling ben je zo'n 350 eu kwijt, plaatsen hiervan zal in de garage prijzig zijn. Maar zelf doen wordt je ook niet vrolijk van, trust me!
Kijk eens op de site van (of bel eens met) jeroentje.nl, hij kan de spullen leveren en plaatsen.
Suc6
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Vandaag langs een garage in de buurt geweest, die heeft even aan de koppeling gezeten en zei dat er inderdaad een nieuwe druklager, drukgroep en koppeling in moest. Zou op ong €800 komen incl. montage.
Heb ergens prijzen gelezen van:
koppeling €322
druklager €44
Ik heb wel gelezen dat het veel werk (arbeidsuren) is en daarom ook hoog in de kosten loopt.
Is dat teveel en moet ik ergens anders heengaan?
Heb ergens prijzen gelezen van:
koppeling €322
druklager €44
Ik heb wel gelezen dat het veel werk (arbeidsuren) is en daarom ook hoog in de kosten loopt.
Is dat teveel en moet ik ergens anders heengaan?
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Heeft even aan de koppeling gezeten?!? Aan het pedaal dan toch, daar kan ie niet zeker van zeggen of de koppeling vervangen moet worden.
Voor dat geld van die koppeling kun je ook een ceramische kopen. Het is abeidsintensief, een dagje werk is het zeker.
Voor dat geld van die koppeling kun je ook een ceramische kopen. Het is abeidsintensief, een dagje werk is het zeker.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Klopt, hij heeft aan het pedaal gezeten.
Is het niet dat als de druklager en drukgroep vervangen moeten worden dat dan net zo goed de koppeling vervangen kan worden. Dit ivm met het aantal uren enzo?
Wat zijn de voordelen van zo'n ceramische en hoe kan ik controleren of ze die er dan ook werkelijk inzetten?
Vanochtend nog even gekeken of ie nog wat deed maar ik krijg hem niet eens meer in een versnelling als de motor draait. Hij ontkoppeld geeneens meer.
De garage gebeld waar hij vandaan komt. Deze zegt we gaan er even naar kijken en dan is het afwachten wat ze gaan zeggen. Vanavond of morgenochtend maar erheenslepen
Wat zeggen jullie? Proberen terug te brengen? heb er maar 300Km mee kunnen rijden...
Is het niet dat als de druklager en drukgroep vervangen moeten worden dat dan net zo goed de koppeling vervangen kan worden. Dit ivm met het aantal uren enzo?
Wat zijn de voordelen van zo'n ceramische en hoe kan ik controleren of ze die er dan ook werkelijk inzetten?
Vanochtend nog even gekeken of ie nog wat deed maar ik krijg hem niet eens meer in een versnelling als de motor draait. Hij ontkoppeld geeneens meer.
De garage gebeld waar hij vandaan komt. Deze zegt we gaan er even naar kijken en dan is het afwachten wat ze gaan zeggen. Vanavond of morgenochtend maar erheenslepen
Wat zeggen jullie? Proberen terug te brengen? heb er maar 300Km mee kunnen rijden...
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Ik had een koppelingsset voor ongeveer 170,- van het merk LUK, met druglager erbij.
Het inzetten is (wanneer je een beetje sleutelervaring hebt) redelijk zelf te doen mits je een brug tot je beschikking hebt. (bij een 1600 16V in ieder geval)
Zelf heb ik het op bokjes gedaan, dit is iets lastiger maar als je creatief bent lukt alles
edit: lees net dat je eenn v6 hebt, hier heb ik zelf geen ervaring mee, sorry
Het inzetten is (wanneer je een beetje sleutelervaring hebt) redelijk zelf te doen mits je een brug tot je beschikking hebt. (bij een 1600 16V in ieder geval)
Zelf heb ik het op bokjes gedaan, dit is iets lastiger maar als je creatief bent lukt alles
edit: lees net dat je eenn v6 hebt, hier heb ik zelf geen ervaring mee, sorry
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten