gasklephuis aanpassen
Moderator: Moderators
- mx-3almere
- New member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33
gasklephuis aanpassen
oke voordat ik oude koeien uit de sloot trek, ik heb echt éérst de zoekfunctie gebruikt, en kon niets vinden over DIT onderwerp .
iig, ik heb er over gehoord, en na wat zoeken heb ik dit gevonden: http://www.v6z24.com/howto/heaterbypass
kort samen gevat: als je de koelvloeistof toevoer en afvoer loshaalt van het gasklephuis (en met elkaar verbind). krijg je meer vermogen. omdat de warmte van het koelvloeistof je luchtinlaat niet meer kan verwarmen.
het zou denk ik geweldig werken in combo met thermal spacers.
iig, ik heb er over gehoord, en na wat zoeken heb ik dit gevonden: http://www.v6z24.com/howto/heaterbypass
kort samen gevat: als je de koelvloeistof toevoer en afvoer loshaalt van het gasklephuis (en met elkaar verbind). krijg je meer vermogen. omdat de warmte van het koelvloeistof je luchtinlaat niet meer kan verwarmen.
het zou denk ik geweldig werken in combo met thermal spacers.
- mx-3almere
- New member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
de koelvloeistof loopt door je IAC heen ( idle air control) zit vastgeschroefd onder je gasklephuis..
als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.
daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij
als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.
daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- mx-3almere
- New member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33
turbulence schreef:de koelvloeistof loopt door je IAC heen ( idle air control) zit vastgeschroefd onder je gasklephuis..
als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.
daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij
aangezien ik me gasklephuis als eerste heb schoongemaakt vanwegen me motorblok revicatie (6 maanden geleden) weet ik niet meer hoe het precies zat. iig bedankt voor de goede info, het bespaard me wel n hoop ellende
iemand nog n goede reden waarom ik me EGR klep NIET zou moeten afsluiten>? anders doe ik het gewoon, en plaats ik ook n filtertje tussen me carterventilatie (gelezen hier ergens op t forum). zodat me spruitstuk, n beetje schoon blijft, ik bedoel het hele spruitstuk Incl. VRIS schoommaken is geen pretje. ik doe het daarom niet graag nog n X
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
mx-3almere schreef:iemand nog n goede reden waarom ik me EGR klep NIET zou moeten afsluiten>? anders doe ik het gewoon, en plaats ik ook n filtertje tussen me carterventilatie (gelezen hier ergens op t forum). zodat me spruitstuk, n beetje schoon blijft, ik bedoel het hele spruitstuk Incl. VRIS schoommaken is geen pretje. ik doe het daarom niet graag nog n X
EGR afdoppen zal niet veel helpen.. zoals je zegt intakemanifold blijft stukje schoner maar de vervuiling die het met zich meebrengt zal miniem zijn.
houdt er ook rekening mee dat je uitstoot met de APK iets hoger kan uitvallen aangezien je een deel van de uitlaatgassen niet meer hercirculeerd.
carterventilatie zorgt vaak voor een enorm smerig gasklephuis/gasklep die aftakken is zeker geen verkeerde keus!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- mx-3almere
- New member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Door de AGR af te sluiten wordt niet automatisch je co hoger. EGR is waar veel motoren problemen mee hebben, wij sluiten ze ook vaak af. en geen problemen met apk. Motor loopt zelfs beter omdat er geen uitlaatgassen meer opnieuw verbrand moeten worden. mengsel wordt dus eigelijk schoner..
*Technical service Mazda mx-3.*