Poetsen jullie je auto?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Carclean.nl
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2007, 13:22
Locatie: Bergschenhoek
Contacteer:

Poetsen jullie je auto?

Bericht door Carclean.nl »

Zo even terug van weggeweest! :)

Hoe onderhouden jullie je auto? Ik ben benieuwd met welke merken en waarom.

Kortom, wat doe je om je auto weer een beetje te laten glimmen?

Groeten,

TIm
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Ik gooi 6 euro in de wasserette-automaat, spuit hem vervolgens eerst met de hoge druk af. Daarna insoppen met de borstel en dan daar weer overheen spuiten met warm water. Tenslotte hot wax erover heen en ondertussen de velgen blinkend gemaakt.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik probeer 'm 1 keer in de 2 weken te wassen. Gewoon met normale autoshampo, zonder poespas, daarna afzemen. Ik doe hetzelfde met de velgen, ik gebruik alleen cockpit spray om de banden terug netjes zwart te maken.
Verder zet ik 'm zo'n 2 keer per jaar in de wax met Autoglym, eerst de auto wassen en daarna als de auto nog nat is de wax erop en uitwrijven.
Ook haal ik zo'n 2 x per jaar de velgen van de auto om ze ook aan de binnenkant schoon te maken.
1 keer per maand het interieur en 1 keer per jaar de motorruimte wat oppoetsen. Enige 'bijzondere' wat ik bij het interieur gebruik is een soort schuim om gefoliede ruiten te ontvetten.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

:oops:

elke week eerst afspoelen bij de wasbox met foamgun daarna schoonspuiten en afdrogen...

daarna thuis met gold class meguiars shampoo wassen en drogen met de miracle dryer...

velgjes met de dasty en even waxen met goldclass wax van megs, binnenkort m16 bestellen van meguiars ivm veel goeie gebruikerservaringen

heb al wel mijn m83 en paar pads binnen, nog flesje m80 nodig dus als het weer het toelaat gaat de machine er binnenkort nog een x over 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Carclean.nl
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2007, 13:22
Locatie: Bergschenhoek
Contacteer:

Bericht door Carclean.nl »

Nog niet veel enthousiaste poetsers hier dus :) En dan heb je er 1 die met M80 en M83 aan de slag gaat, koopt ie het niet bij ons. :shock: :lol:
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

ik ben helemaal lui, ik pleur 'm 1x in de maand door de wasstraat :oops:
Gebruikersavatar
Carclean.nl
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2007, 13:22
Locatie: Bergschenhoek
Contacteer:

Bericht door Carclean.nl »

Marcjah schreef:ik ben helemaal lui, ik pleur 'm 1x in de maand door de wasstraat :oops:


:mrgreen:
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Nee, mijn MXje gaat never nooit niet door de wasstraat! Ik probeer em elke week te wassen, maar helaas...... das een te positief voornemen. In de winter heb ik daar ook minder zin in, want ik hou niet zo van kou. Daarbij komt dat ik de auto van Sebas ook mag schoonmaken en poetsen :mrgreen: In de zomer krijgen beide auto´s wekelijks een wasbeurt en indien nodig een waxbeurt. De woon-werk auto rijd ik lekker door de wasstraat.
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

ik was hem 1 keer in de 2 weken maar om hem schoon te houden moet ik hem eigenlijk elke dag wassen met al die landweggetjes hier.

poetsen komt in de winter weinig van als ik poets dan doe ik het goed. en trek ik er ook een halve of hele dag voor uit. maar dat is maar een paar keer per jaar. vaak voor een meeting ofzo
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ik poets mijn auto in de winter naar mate dat hij vies is. en als het goed weer is elke week. nu gebruik ik valma excalibur maar wil deze zomer de over stap maken naar meguiars.
Plaats reactie