kort vraagje

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

kort vraagje

Bericht door Marcjah »

Ik had een kort vraagje,

Elke keer als ik een beetje in de toeren trap (zo rond de 5000) dan ruik ik na deze actie altijd een soort van brand lucht. Komt dit omdat ik dan gewoon de motor ruik die ik als het waren even laat zweten? Of is dit een probleem wat wel serieus genomen moet worden?

//Als ik normaal schakel (zo rond de 3000) dan heb ik hier absoluut geen last van, het is dus enkel wanneer ik echt ff sportief rijgedrag vertoon.
Bvd,

Marc
Laatst gewijzigd door Marcjah op 05 mar 2008, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het is zeker niet normaal..
Kijk eens of je kunt ruiken waar het vandaan komt.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

miss een lekke kleppendeksel pakking ?
komt wel eens voor bij de V6 de kleppendeksel pakking gaat lekken(gebeurt wel eens bij immitatie pakkingen )
als je dan goed gas gaat geven , wordt de olie druk verhoogd en kan deze tussen de (lekke) pakking door komen
dit kan op het blok komen en verdampen door de warmte
dit kan je dan ruiken.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

tja..........
hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn, we hebben het hier wel eens eerder over gehad.
het licht een beetje aan je rijgedrag.
als je een tijdje rustig rijd(weekje bijv.) en alleen maar bebouwde kom en je trekt em daarna in ene open op de snelweg ofzo dan ga je een beetje verbrande lucht ruiken aangezien je motor in ene een stuk harder moet werken dan normaal.
maar dit zou wel na een minuutje of 2 weer weg moeten zijn.
als ie blijft stinken is er iets niet goed.
maar wat ik zeg, mocht het daarna weg zijn lijkt het me niets ernstigs, tis puur wat verbrandende vuiligheid in je blok waarschijnlijk.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

ja dat klopt wel.
ik rij altijd bebouwde kom en schakel nagenoeg altijd rond de 3000 toeren. Alleen die enkele keer dat ik 5000+ schakel dan ruik ik het een minuutje ofzo. Maar zoals je al zegt, na die minuut is de lucht weer verdwenen. Het leek mij in eerste instantie ook niet iets ernstigs maar ik wou het toch even navragen op dit forum :)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

zou me er niet te druk om maken dan ;)
als ik een tijdje niet op de snelweg ben geweest ruik ik het ook.
en ik denk de meeste hier
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

En als jij een hele lange afstand gereden hebt zodat je motor egt goed warm is geweest? ruik je het dan ook?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

weet ik niet, dat zou ik moeten proberen... maar ik rij nooit lange afstanden ;)
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

klinkt volgens mij als lekkende klepdekselpakkingen. Er lekt dan wat olie op het spruitstuk. Als je 5000 toeren maakt is deze natuurlijk flink heet. heter dan dat je 3000 toeren maakt. De olie verbrand dan en dat ruik je. later is het weg omdat het weggefikt is.
*Technical service Mazda mx-3.*
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

xedos schreef:klinkt volgens mij als lekkende klepdekselpakkingen. Er lekt dan wat olie op het spruitstuk. Als je 5000 toeren maakt is deze natuurlijk flink heet. heter dan dat je 3000 toeren maakt. De olie verbrand dan en dat ruik je. later is het weg omdat het weggefikt is.


Precies, daarom vroeg ik ook met die lange afstanden. Dat heb ik ook een keer met de witte gehad en het is een behoorlijke smerige geur.
Afbeelding
Plaats reactie