andere tuning opties!

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

andere tuning opties!

Bericht door mx-3almere »

power spacer!
ik heb het al vaker gezien bij vrachtwagens en stadsbussen. dat er een zogenoemde cycloonfilter is aangebracht, deze zorgt voor een werveling van de lucht die in het inlaatspruitstuk komt, hierdoor verkrijg je een betere mengselverhouding en dus een betere (optimalere) verbranding dit telt natuurlijk op naar een groter vermogen.

nu heb ik me rot gezocht op het forum hier en op internet, maar kon er niet veel info over vinden :nut: .

(zie de site: )
http://www.4x4xplor.com/TB-spacer.html

ook had ik een site gevonden waar ze een speciale inlaatspruitstuk pakking hadden gemaakt die warmte werend was, dus letterlijk de warmte vanuit het motorblok bellemmerd om het inlaatspruitstuk op te warmen. met als gevolg dat je aangezogen lucht koud blijft en 1+1=2 je hebt meer vermogen.

tjah nu is de vraag: weet iemand van jullie er iets van?
ik zou het best wel willen hebben!
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: andere tuning opties!

Bericht door Yence »

mx-3almere schreef:power spacer!
dat er een zogenoemde cycloonfilter is aangebracht, deze zorgt voor een werveling van de lucht die in het inlaatspruitstuk komt, hierdoor verkrijg je een betere mengselverhouding en dus een betere (optimalere) verbranding dit telt natuurlijk op naar een groter vermogen.



Er staan soms filters op e-bay die gebruik maken van dit idee, maar op de meeste forums wordt 't afgedaan als een fabeltje.

Dat van die spacer, daar zit op zich wel wat in. Maar dit is de eerste keer dat ik ervan hoor :)
Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

Bericht door mx-3almere »

ik ben natuurlijk automonteur en praat veel met collega's enz. nu ken ik iemand die zo'n powercpacer op zijn bus heb gedaan. hijzelf zegt dat het gaat als n malle.

vandaar dat ik ben gaan zoeken...
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd op ebay werden dees ooit aangeboden (zelfs nog bepaalde met een extra ventilator erin die nog meer lucht aan zou zuigen) genaamd twister air filters of iets in die trend.
heb me net een slag in de rondte gezocht maar kon niets meer vinden :oops:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

bij een mx v6 is t denk ik niet echt interessant

je wervelingen komen denk ik niet in je verbrandingskamers omdat die eerst bij je gasklephuis worden afgezwakt en daarna door de vris kleppen nog eens vernietigd worden

thermal spacers zijn dr voor de mx zorgt voor een kouder inlaatspruitstuk
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

jullie bedoelen de cyclone... dat plaats je in je luchtbuis voor je gasklephuis...

linkie: www.limpex-sport.nl

daar verkopen ze dit spul...
even a broken clock gets to be right twice a day.
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

De spacers die jij bedoelt heb ik ook op mijn blok zitten. Zijn Outlaw Thermal spacers, verkrijgbaar bij Jeroentje.nl
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

BruteFrits schreef:De spacers die jij bedoelt heb ik ook op mijn blok zitten. Zijn Outlaw Thermal spacers, verkrijgbaar bij Jeroentje.nl

volgens mij heb je het over andere spacers nu :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Re: andere tuning opties!

Bericht door BruteFrits »

mx-3almere schreef:ook had ik een site gevonden waar ze een speciale inlaatspruitstuk pakking hadden gemaakt die warmte werend was, dus letterlijk de warmte vanuit het motorblok bellemmerd om het inlaatspruitstuk op te warmen. met als gevolg dat je aangezogen lucht koud blijft en 1+1=2 je hebt meer vermogen.

tjah nu is de vraag: weet iemand van jullie er iets van?
ik zou het best wel willen hebben!


Volgens mij niet, maar goed die dingen helpen dus wel.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

Bericht door mx-3almere »

je hebt idd gelijk ik wist de naam niet meer van die "Thermal spacers". ik wilde ze ook hebben maar ik las in n ander topic dat een Thermal spacers pakkingsetje rond de 100 euro is, dat heb ik er niet voor over iig.

nu alleen nog 'n cycloon voor d'r in, ik denk namelijk niet dat het VRIS de werveling zo erg tegenhoud.
Plaats reactie