prject 1.6 naar 1.8 grsi
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Zo nog wat filmpjes tijdens het sleutelen .
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0633814374
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4777061495
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6052229389
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2188599915
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9810191339
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6376968784
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5403372518
Nu is het alleen nog wachten op de spullen en dan kan hij voor de apk .
Hoofdremcil , 2 stuurkogels , radiateur , en dan kan hij de weg weer op .
Dan eerst maar een kijken of hij goed blijft rijden .
Het volgende wat er dan gaat gebeuren is de achteras van een v6 .
De 1.6i heeft achter trommels .
En de bp31 heeft meer pk's dan de v6 .
Dus zal wel zo slim zijn om wat aan de remmen te gaan doen .
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0633814374
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4777061495
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6052229389
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2188599915
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9810191339
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6376968784
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5403372518
Nu is het alleen nog wachten op de spullen en dan kan hij voor de apk .
Hoofdremcil , 2 stuurkogels , radiateur , en dan kan hij de weg weer op .
Dan eerst maar een kijken of hij goed blijft rijden .
Het volgende wat er dan gaat gebeuren is de achteras van een v6 .
De 1.6i heeft achter trommels .
En de bp31 heeft meer pk's dan de v6 .
Dus zal wel zo slim zijn om wat aan de remmen te gaan doen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- kevinvandorst
- Co-Pilot
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
- Locatie: Roosendaal
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Op het moment staat het nog even op een laag pitje .
De spullen zijn allemaal in huis alleen hebben we de tijd er niet echt voor .
(Op het achteras na)
Ben ook druk bezig met de mx-6 .
Dus ja de tijd die ik heb gaat naar de mx-6.
Ook had er een of andere hobby bob een toeren teller aangesloten waar door er een stuk van de kabelboom was gesmolte .
Leuk klusje om het te maken .
Ook zitten we nog met het probleem dat de accu leeg loopt .
Als de auto 2 daggen stil staat dan wil hij niet meer starten .
Dus daar moeten we ook nog even naar kijken .
Alles is gedaan aan de auto wat moet gebeuren voor de apk op de stuurkogels na .
Deze gaan we binnen kort doen en dan is hij weer weg klaar .
En dan nog een lijste van wat we moeten doen .
Koni's , uitlaat lijn (Van af het spruitstuk ) . remmen , hoofdrem cil vervangen , koppeling , vliegwiel , cai , en voor de rest nog wat kleine electronica .
Dus nog een hoop te doen .
Als hij klaar is zullen we nog een paar leuke filmpjes maken .
De spullen zijn allemaal in huis alleen hebben we de tijd er niet echt voor .
(Op het achteras na)
Ben ook druk bezig met de mx-6 .
Dus ja de tijd die ik heb gaat naar de mx-6.
Ook had er een of andere hobby bob een toeren teller aangesloten waar door er een stuk van de kabelboom was gesmolte .
Leuk klusje om het te maken .
Ook zitten we nog met het probleem dat de accu leeg loopt .
Als de auto 2 daggen stil staat dan wil hij niet meer starten .
Dus daar moeten we ook nog even naar kijken .
Alles is gedaan aan de auto wat moet gebeuren voor de apk op de stuurkogels na .
Deze gaan we binnen kort doen en dan is hij weer weg klaar .
En dan nog een lijste van wat we moeten doen .
Koni's , uitlaat lijn (Van af het spruitstuk ) . remmen , hoofdrem cil vervangen , koppeling , vliegwiel , cai , en voor de rest nog wat kleine electronica .
Dus nog een hoop te doen .
Als hij klaar is zullen we nog een paar leuke filmpjes maken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Zo even een filmpje van de dyno .
De moter leverd nu 145 pk en 190nm koppel .
We hebben er nog niks aan gedaan dan alleen een cai .
Dus zeker geen slecht resultaat .
http://nl.youtube.com/watch?v=obsqNfFBqbw
De moter leverd nu 145 pk en 190nm koppel .
We hebben er nog niks aan gedaan dan alleen een cai .
Dus zeker geen slecht resultaat .
http://nl.youtube.com/watch?v=obsqNfFBqbw
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Het is al weer een tijdje geleden dat we verder zijn gegaan met de auto .
3 maanden geleden is de as los gekomen uit de homokineet en waren de tandjes een beetje beschadigd .
Als eerst zijn we begonnen aan de hoofdremcil .
Deze hebben we los gehaald en bleek dus niet de juiste te zijn .
Dit is de gene die in de auto zat .
Deze was lek dus was aan vervanging toe .
En dit is de nieuwe .
Zo als je op de foto kan zien is de aansluiting anders .
Van de buiten kant zijn ze het zelfde maar we konden pas zien dat die anders was toen we hem los hadden .
Daar moeten we nog even een andere voor bestellen .
Ook dachten we een goed as te hebben gevonden .
De bovenste is de orginele en de onderste is de nieuwe .
Alleen is deze totaal anders .
Dus daar hadden we geen zak aan .
Aangezien we wel al een nieuwe homokineet hadden (eindelijk de juiste) wilde we toch verder gaan .
Na veel zoeken meten en bellen kwamen we er achter dat de homokineet van een mx-3 v6 wel pasten .
De ouwe as was wel iets beschadigd dus hebben we besloten om de as een beetje bij te vijlen .
Na een klein uurtje zag de as er weer top uit en konden we de homokineet er op zetten en het spul weer monteren op de auto .
Al met al weer een geslaagde dag ondangs de hoofdremcil en de verkeerde as .
Ook is er een mooi pakketje binnen gekomen vandaag.
Binnen kort komen er weer nieuwe foto's als we weer verder gaan .
3 maanden geleden is de as los gekomen uit de homokineet en waren de tandjes een beetje beschadigd .
Als eerst zijn we begonnen aan de hoofdremcil .
Deze hebben we los gehaald en bleek dus niet de juiste te zijn .
Dit is de gene die in de auto zat .
Deze was lek dus was aan vervanging toe .
En dit is de nieuwe .
Zo als je op de foto kan zien is de aansluiting anders .
Van de buiten kant zijn ze het zelfde maar we konden pas zien dat die anders was toen we hem los hadden .
Daar moeten we nog even een andere voor bestellen .
Ook dachten we een goed as te hebben gevonden .
De bovenste is de orginele en de onderste is de nieuwe .
Alleen is deze totaal anders .
Dus daar hadden we geen zak aan .
Aangezien we wel al een nieuwe homokineet hadden (eindelijk de juiste) wilde we toch verder gaan .
Na veel zoeken meten en bellen kwamen we er achter dat de homokineet van een mx-3 v6 wel pasten .
De ouwe as was wel iets beschadigd dus hebben we besloten om de as een beetje bij te vijlen .
Na een klein uurtje zag de as er weer top uit en konden we de homokineet er op zetten en het spul weer monteren op de auto .
Al met al weer een geslaagde dag ondangs de hoofdremcil en de verkeerde as .
Ook is er een mooi pakketje binnen gekomen vandaag.
Binnen kort komen er weer nieuwe foto's als we weer verder gaan .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE