koelvloeistof
Moderator: Moderators
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
koelvloeistof
ik heb als ik me auto start en als hij warm word dat de temp meter door slaat tot net onder het rode.
en dan loopt hij weer terug nu gebeurden dat net weer toen ik thuis kwam dus motor kap open zie ik dat hij er koelvloeisof uit heeft gegooit
en dat de twee slangetjes boven op de dop van het koelvloeistof reservoie nergens heen loopt hoort dat en wat kan het probleem zijn
en dan loopt hij weer terug nu gebeurden dat net weer toen ik thuis kwam dus motor kap open zie ik dat hij er koelvloeisof uit heeft gegooit
en dat de twee slangetjes boven op de dop van het koelvloeistof reservoie nergens heen loopt hoort dat en wat kan het probleem zijn
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Misschien is een sensor wel kapot waardoor ie de hoge temperatuur aangeeft
Op je reservoir aan de bestuurderskant hoort 1 uiteinde nergens op aangesloten te zijn. (soort overloop)
Bekijk anders eens, met een koude motor, je koelvloeistofpeil op het blok. Dus de vuldop tussen de 2 cilinderbanken.
Op je reservoir aan de bestuurderskant hoort 1 uiteinde nergens op aangesloten te zijn. (soort overloop)
Bekijk anders eens, met een koude motor, je koelvloeistofpeil op het blok. Dus de vuldop tussen de 2 cilinderbanken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
WhiteFinish schreef:Misschien is een sensor wel kapot waardoor ie de hoge temperatuur aangeeft
Op je reservoir aan de bestuurderskant hoort 1 uiteinde nergens op aangesloten te zijn. (soort overloop)
Bekijk anders eens, met een koude motor, je koelvloeistofpeil op het blok. Dus de vuldop tussen de 2 cilinderbanken.
en waar moed die andere op dan de koelvloeistof komt uit het potje voor in de neus onder de bak die koudelucht naar het filter brenkt
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
Als je motor warm word, zet je koelvloeistof uit. Door de hoge tempratuur krijg je een overdruk. dan opend er een klepje in je dop. En kan teveel aan koelvloeistof wegstromen naar je resoivar.
Als je koelvloeistof afkoeld, krijg je een onderdruk. Door doe onderdruk zuigt hij weer koelvloeistof aan zodat de radiateur op peil blijft.
Als je koelvloeistof afkoeld, krijg je een onderdruk. Door doe onderdruk zuigt hij weer koelvloeistof aan zodat de radiateur op peil blijft.

- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
DJ_MIKE schreef:heb het slangetje terug gedaan maar hij loopt nog steets er op en valt dan weer terug naar gewoone temperatuur
moed het koel siesteem nog ontlucht worden of doet hij dat automaties?
of duurt het even tot hij het heeft rond gepompt?
als je de dop losdraait boven de ditributie ( bij v6 iig) dan moet het niveau van de vloeistof net onder de dop zitten...
je kunt dan evt even voorzichtig in de slang knijpen die naar die dop toeloopt, en zo proberen de lucht eruit te krijgen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten