koelvloeistof

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

koelvloeistof

Bericht door DJ_MIKE »

ik heb als ik me auto start en als hij warm word dat de temp meter door slaat tot net onder het rode.
en dan loopt hij weer terug nu gebeurden dat net weer toen ik thuis kwam dus motor kap open zie ik dat hij er koelvloeisof uit heeft gegooit

en dat de twee slangetjes boven op de dop van het koelvloeistof reservoie nergens heen loopt hoort dat en wat kan het probleem zijn
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Misschien is een sensor wel kapot waardoor ie de hoge temperatuur aangeeft

Op je reservoir aan de bestuurderskant hoort 1 uiteinde nergens op aangesloten te zijn. (soort overloop)

Bekijk anders eens, met een koude motor, je koelvloeistofpeil op het blok. Dus de vuldop tussen de 2 cilinderbanken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

WhiteFinish schreef:Misschien is een sensor wel kapot waardoor ie de hoge temperatuur aangeeft

Op je reservoir aan de bestuurderskant hoort 1 uiteinde nergens op aangesloten te zijn. (soort overloop)

Bekijk anders eens, met een koude motor, je koelvloeistofpeil op het blok. Dus de vuldop tussen de 2 cilinderbanken.


en waar moed die andere op dan de koelvloeistof komt uit het potje voor in de neus onder de bak die koudelucht naar het filter brenkt
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Das je vulhals die op de fan zit vastgeschroefd. Die willen wel eens gaan lekken. Is zo vervangen. Daar moet trouwens ook dat slangetje op dat van je koelstofreservoir af komt.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

en wat als deze er niet op zit?
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Dan loopt er koelvloeistof weg. En kan er geen nieuwe aangezogen worden uit het reservoir.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

kijk dat is dus warscheinlijk het probleem
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Als je motor warm word, zet je koelvloeistof uit. Door de hoge tempratuur krijg je een overdruk. dan opend er een klepje in je dop. En kan teveel aan koelvloeistof wegstromen naar je resoivar.

Als je koelvloeistof afkoeld, krijg je een onderdruk. Door doe onderdruk zuigt hij weer koelvloeistof aan zodat de radiateur op peil blijft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

heb het slangetje terug gedaan maar hij loopt nog steets er op en valt dan weer terug naar gewoone temperatuur
moed het koel siesteem nog ontlucht worden of doet hij dat automaties?
of duurt het even tot hij het heeft rond gepompt?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

DJ_MIKE schreef:heb het slangetje terug gedaan maar hij loopt nog steets er op en valt dan weer terug naar gewoone temperatuur
moed het koel siesteem nog ontlucht worden of doet hij dat automaties?
of duurt het even tot hij het heeft rond gepompt?


als je de dop losdraait boven de ditributie ( bij v6 iig) dan moet het niveau van de vloeistof net onder de dop zitten...

je kunt dan evt even voorzichtig in de slang knijpen die naar die dop toeloopt, en zo proberen de lucht eruit te krijgen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie