Uitvallen en pas na een paar minuten weer kunnen starten

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Joopieboy
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mei 2007, 17:49

Uitvallen en pas na een paar minuten weer kunnen starten

Bericht door Joopieboy »

Hallo,

Ik typ dit even in voor pap, vanwege wat problemen met de mazda mx3.
Nu heeft hij laatst hier bij boruta de accu laten vervangen omdat de mazda niet starte, dat lag ook echt aan de accu, die was zo dood als wat.

Maar nu start de auto vaak niet, valt hij ineens uit, en is na een paar minuten weer te starten. Accu en alles isnog vrij nieuw dus daar ligt het probleem waarshcijnlijk niet.
Verder loopt hij wel goed en alles, en het uitvallen is het enigste probleem, geen rare toerentallen schommelingen enzo wat ik heb gehoord.

Nu heb ik vanalles gehoord over het bekende ontstekings probleem, maar kan dat echt zo zijn?

Pap is nu de mazda aan het laten doormeten omdat het eventueel ook de startonderbreker kon zijn. Maar de ontsteking zou ook worden doorgemeten.
Maar nieuw is bij de dealer schofterig duur, en dan zou 2e hands een optie kunnen zijn volgens hen.

Maar als het dat probleem is, wie heeft er een goed adresje voor of wie zou ter betaling ons willen helpen?

Iig harstikke bedankt voor het meedenken en eventuele tips.
Pb's stuur maar naar mij, pap is niet vaak of nooit online.

Groetjes,
Anton en Johan
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Kijk is of de +pool en -pool wel goed aangesloten zit.
Had precies hetzelfde probleem en na het aandraaien van die poollen had ik er geen last meer van.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Joopieboy
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mei 2007, 17:49

Bericht door Joopieboy »

Dat was volgens mij nog goed. :)


Net heeft pap de auto weer opgehaald van de mazda dealer, die hebben hem doorgemeten en alles en het was idd de ontsteking die naar zijn gootje was.
Nieuwe verdeler kap zou 1000 euro bedragen, maar ze gaan hem reviseren en dan zouden we 375 euro kwijt zijn. Nja hopelijk is het dat ook echt en zitten er verder geen andere problemen...
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

1000 euro is veelste duur voor een nieuwe ontsteking
hyperman had er een leuk adresje voor dacht ik
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Joopieboy
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mei 2007, 17:49

Bericht door Joopieboy »

bramx3 schreef:1000 euro is veelste duur voor een nieuwe ontsteking
hyperman had er een leuk adresje voor dacht ik

Ja idd, ik vond het ook al raar, maar volgens mij is reviseren net zo goed als nieuw dusja.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

nieuwe ontsteking bij Van Deijne dacht ik 175 euro ex verzend

maar is ff uit mn hoofd dus kan t verkeerd hebben, zit er iig bij in de buurt haha
Driven by a sixpack
Joopieboy
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mei 2007, 17:49

Bericht door Joopieboy »

MarcX3 schreef:nieuwe ontsteking bij Van Deijne dacht ik 175 euro ex verzend

maar is ff uit mn hoofd dus kan t verkeerd hebben, zit er iig bij in de buurt haha

Yoow, dat scheelt echt flink... :blink:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MarcX3 schreef:nieuwe ontsteking bij Van Deijne dacht ik 175 euro ex verzend

maar is ff uit mn hoofd dus kan t verkeerd hebben, zit er iig bij in de buurt haha


enige nadeel is dat hij een k834 ontsteking moet hebben, die zijn zowieso volgens mij iets duurder plus dat ze moeilijk te krijgen waren via van deijne ( vanavond net in een ander topic gelezen)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nieuwe ontsteking gewoon in Duitsland halen. Niet laten reviseren maar nieuw kopen !

Tegelijk ook de bougiekables vervangen want anders loop je het risico binnen een half jaar weer met een kapotte ontsteking te rijden.

Als je even op het forum zoekt zie je dat Hyperman een paar keer een adres heeft gepost in Duitsland die heel aantrekkelijk nieuwe ontstekingen kunnen leveren.

Succes!
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Joopieboy
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mei 2007, 17:49

Bericht door Joopieboy »

WhiteFinish schreef:Nieuwe ontsteking gewoon in Duitsland halen. Niet laten reviseren maar nieuw kopen !

Tegelijk ook de bougiekables vervangen want anders loop je het risico binnen een half jaar weer met een kapotte ontsteking te rijden.

Als je even op het forum zoekt zie je dat Hyperman een paar keer een adres heeft gepost in Duitsland die heel aantrekkelijk nieuwe ontstekingen kunnen leveren.

Succes!

Okeej, maar ik kan het zo een twee drie niet vinden volgens mij, kwam wel een link tegen:
http://www.deijne.nl/
Maar dat is niet de goede toch?
Plaats reactie