Mijn mx3tje (1.8 v6) liep opeens max 300 toeren stationair en kon de slagen gewoon tellen bleek dat dat bezinepompje ofzo waar die veer in zit niet goed was dus dat ding ala beun (hamer en doorslag pakken en op de bovenkant paar klappen geven) gefixt druk is weer mooi 4 bar, ook direct compressie test gedaan en wat blijft de voorste 3 cilinders doen half gebakken tot niet mee 1cilinder had helemaal geen druk cilinder 2 en 3 6 tot 7 bar behalve als je flink het gas instampt 7000 rpm dan was het wel 12 bar dacht dus als eerste dat me kleppen versleten waren.
bij cilinder 1 is dit denk ik het geval bij 2 en 3 lijkt het me gewoon sterk, aangezien de voorste cilinders bij de cockpit zeg maar het wel goed doen.
conclusie volgens mij (hoop ik) dat de distributieriem een paar tanden ernaast zit en als deze dus weer goed is gezet kan ik dat testen voordat ik onnodig me hele kop eraf trek.
wat ik dus wil weten zijn de 0 punten van de assen dus nokkenas krukas etc etc zodat ik kan controleren of me distributieriem goed zit
heb de auto nog maar net en heb al gemerkt wat voor beunhazen de vorige eigenaar was, vandaar mijn vermoeden dat de snaar er niet goed op zit
groetjes jeroen
PROBLEEM!!!!!! HELP!!! kleppen stuk????? of distributie riem
Moderator: Moderators
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
je kan om te beginnen even het werkplaats handboek opzoeken
deze is op het forum wel digitaal te vinden
daar vind je precies de markers van de timing
om maar even te beginnen
de nokke assen zijn op de pully's gemarkeerd , en het blok ook
die moeten precies tegenover elkaar staan
en de krukas kun je stellen door de 1e zuiger ( links boven/achter ) op zijn bovenste punt te zetten
dan kun je op de krukas pully even kijken of de puntjes tegenover elkaar staan
zoniet , even bij stellen .
dat is zo een beetje de afstelling .
deze is op het forum wel digitaal te vinden
daar vind je precies de markers van de timing
om maar even te beginnen
de nokke assen zijn op de pully's gemarkeerd , en het blok ook
die moeten precies tegenover elkaar staan
en de krukas kun je stellen door de 1e zuiger ( links boven/achter ) op zijn bovenste punt te zetten
dan kun je op de krukas pully even kijken of de puntjes tegenover elkaar staan
zoniet , even bij stellen .
dat is zo een beetje de afstelling .
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer