Pagina 1 van 2

levensduur distributieriem ????

Geplaatst: 17 feb 2008, 17:01
door Skidz
Hey mensen,

Ik wilde graag weten hoeveel kilometer een distributieriem mee zou moeten kunnen bij een 1.6je.

Groetjes
JP

Geplaatst: 17 feb 2008, 17:18
door RichMX-3
naar mijn weten is de gemiddelde levensduur zo'n 50.000 km voor een distibutieriem.
de kosten voor het vervangen van een riem bij de 1.6 zijn het ook niet echt.
ik geloof bij de v6 dat je rond de 800 euro zit voor vervangen.
en ik was voor mijn 1.6 ff uit het blote hoofd zo'n 250 a 300 euro kwijt.
kan het wel voor je opzoeken als je wilt.

Geplaatst: 17 feb 2008, 18:23
door Yence
50.000 maar? Ik dacht altijd dat het max. 100.000 was, en dat ze meestal rond de 80.000 vervangen werden voor de zekerheid?

Geplaatst: 17 feb 2008, 18:31
door MarcX3
Yence schreef:50.000 maar? Ik dacht altijd dat het max. 100.000 was, en dat ze meestal rond de 80.000 vervangen werden voor de zekerheid?


klopt

Alleen als je een oude Escort hebt is t raadzaam m bij ongeveer 35 000 km te vervangen maar goed wij hebben gelukkig Mazda

Geplaatst: 17 feb 2008, 19:55
door xedos
Mensen voor de mx-3 V6 en 1.6 is de vervangingstermijn 100.000km aantal jaren is niets van bekend. 80.000 is wat aan de vroege kant ze staan niet bekend dat ze snel breken. Heb ze gehad met 120.000km die er nog steeds omheen zat. Alleen stond de motor niet meer netjes "op tijd"

Mocht de snaar wel breken, is er geen motorschade het is een zogenaamd vrijloop blok. ;)

Geplaatst: 17 feb 2008, 20:35
door Yence
xedos schreef:Mocht de snaar wel breken, is er geen motorschade het is een zogenaamd vrijloop blok. ;)


Alleen de V6 toch?

Geplaatst: 17 feb 2008, 22:53
door RichMX-3
owwwww ok nou dan zit ik er wel ff wat kms naast :oops: hoe kom ik dan bij de 50.000 vraag ik me nu af :roll:
wat ik me heb laten vertellen is dat het idd bij 4 cil weinig schade kan maken bij kapotte riem, maar dacht bij de v6 dat dat wel anders was toch???

Geplaatst: 17 feb 2008, 23:20
door turbulence
RichMX-3 schreef:owwwww ok nou dan zit ik er wel ff wat kms naast :oops: hoe kom ik dan bij de 50.000 vraag ik me nu af :roll:
wat ik me heb laten vertellen is dat het idd bij 4 cil weinig schade kan maken bij kapotte riem, maar dacht bij de v6 dat dat wel anders was toch???


juist andersom..

als bij een i4 de riem gaat heb je kans dat je een kromme klep krijgt. de v6 heeft een vrije loop of te wel de zuiger kan de klep niet raken ( alhoewel ik me afvraag of dit ook geldt op hogere toeren/ hoge snelheid)

Geplaatst: 18 feb 2008, 21:46
door Carthago
xedos schreef:Mocht de snaar wel breken, is er geen motorschade het is een zogenaamd vrijloop blok. ;)


Geldt dit eigenlijk ook voor de klze's? (10:1)

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:44
door marcel v6
Dit geld zowel voor de KLDE en KLZE blokken.