TEN einde raad !! .. onsteking probleem

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

onderdelen_verkoper
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11

TEN einde raad !! .. onsteking probleem

Bericht door onderdelen_verkoper »

Ik heb een tijd terug in mijn mazda een 2 liter ford motorblok gelegd,

ik heb mijn ontsteking overgezet van mijn 1.8 tje .. sinds dat dit motor blok erin ligt blijft hij niet echt fijn rijden .. haperen met gasgeven etc..

Na alles gecontroleerd te hebben bleek dat de onsteking op 0 graden zon beetje staat, de onsteking staat tijdens deze meting al in zijn uiterste stand. dus verder bijstellen is nu onmogelijk ..

ik heb zonet nog maals de distributie gecontroleerd, deze staat perfect op tijd .. vervolgens heb ik zelfs nog de nokkenas gecontroleerd ..
Alles staat op zen merk teken .. weet iemand of er een verschillende ontsteking is ... voor een ford motor (eigenlijk mazda motor motor....)

ik hoop dat iemand mij kan helpen
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ontsteking stelt zichzelf volgens mij.. kan er ook maar op 1 manier op dus je kan er niet veel aan verkeerd doen...

zou eerder aan een vacuumprobleem denken ( luchtinlaat of vacuumlines rond de motor)

wat voor ECU gebruik je voor de motor? een 2l zeg je.. KF dus... wist niet dat deze ook in een ford gevoerd was...

KLDE zit wel in bijv de ford probe maar dat is dan een 2,5L.

echter moet je dan ook een andere VAF gebruiken en de KLDE ECU.. (kl-02 VAF en KL-05 ecu)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
onderdelen_verkoper
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11

Bericht door onderdelen_verkoper »

turbulence schreef:ontsteking stelt zichzelf volgens mij.. kan er ook maar op 1 manier op dus je kan er niet veel aan verkeerd doen...

zou eerder aan een vacuumprobleem denken ( luchtinlaat of vacuumlines rond de motor)

wat voor ECU gebruik je voor de motor? een 2l zeg je.. KF dus... wist niet dat deze ook in een ford gevoerd was...

KLDE zit wel in bijv de ford probe maar dat is dan een 2,5L.

echter moet je dan ook een andere VAF gebruiken en de KLDE ECU.. (kl-02 VAF en KL-05 ecu)


is niet geheel waar, de onsteking kan zichzelf maar een paar graden verzetten. bij de voormalig mazda dealer bij ons in hoogeveen heb ik men auto aan zo'nkasje gehad, dan kun je de computer op de standaard vaste waardes laten lopen. daaruit bleek dat de onsteking verkeerd stond.

nou weet ik niet 100% welk motorblok ik had, had namelijk vorig jaar een mx3 gesloopt waar deze motor in was gebouwd, en volgens die eigenaar zou dat een 2 liter geweest moeten zijn, nou zat er een kleppen deksel van ford op,

kan ik op 1 eenvoudige manier dit nog controleren ? .. daarnaast heb ik de ecu overgezet van de sloop auto, evenals de lucht massa meter.
echter geen verschil.

ik zit zelf te denken om men huidige ontsteking gewoon uit te vijlen zodat de ontsteking op tijd komt, maar ik wou eerst zeker weten of er inderdaad een andere ontsteking is met een andere behuising of andere sleufgaten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je kan de ontsteking wel uitvijlen maar als dat nodig was dan had mazda/ford dat natuurlijk fabriek af al gedaan ;)

je kan idd de ontsteking wel paar graden verdraaien, maar is volgens mij niet altijd nodig...

ford heeft volgens mij alleen de KLDE gevoerd ( ford probe en mazda mx-6 motor)

mazda heeft de KF gehad ( 323F BA) welke wel een 2L is.

wat voor code staat er op de VAF en ECU, mag aannemen dat deze matchen met het blok.

je kan kijken naar de codering op de kop, op de cilinderkop staat een nummer gestanst. het is zo volgens mij dat als je bovenop je blok kijkt en tussen de runners van de inlaat doorkijkt moet je een nummer zien staan.

eventueel kun je voorste kleppendeksel even lichten om te zien wat voor motor erin zit..

KL01 is KLDE, dus 2.5L v6 uit mx6/probe
KL31 of KL01 is KLZE dus 2.5L v6 Jspec
KF is KF(ZE) dus 2L v6
k8 is k8 dus 1.8 v6 uit de mx3
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
onderdelen_verkoper
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11

Bericht door onderdelen_verkoper »

turbulence schreef:je kan de ontsteking wel uitvijlen maar als dat nodig was dan had mazda/ford dat natuurlijk fabriek af al gedaan ;)

je kan idd de ontsteking wel paar graden verdraaien, maar is volgens mij niet altijd nodig...

ford heeft volgens mij alleen de KLDE gevoerd ( ford probe en mazda mx-6 motor)

mazda heeft de KF gehad ( 323F BA) welke wel een 2L is.

wat voor code staat er op de VAF en ECU, mag aannemen dat deze matchen met het blok.

je kan kijken naar de codering op de kop, op de cilinderkop staat een nummer gestanst. het is zo volgens mij dat als je bovenop je blok kijkt en tussen de runners van de inlaat doorkijkt moet je een nummer zien staan.

eventueel kun je voorste kleppendeksel even lichten om te zien wat voor motor erin zit..

KL01 is KLDE, dus 2.5L v6 uit mx6/probe
KL31 of KL01 is KLZE dus 2.5L v6 Jspec
KF is KF(ZE) dus 2L v6
k8 is k8 dus 1.8 v6 uit de mx3



ik zal hier morgen es effe na kijken, echter blijft men probleem dat alles op tijd staat,

bij gas geven tijdens rijden doet hij het volgende,

eerst goed direct bij 2 tot 3 duizend pruttelen stotteren .. lijkt echt de onsteking, en dan trekt hij een stukje goed to de 5 duizend daarna begint hij helemaal raar te stotteren .. tevens lijkt dit weer de ontsteking,

alles staat op merkteken, dit gepruttel cq inhouden lijkt me toch echt bijna de ontsteking daar komt bij dat de auto waar deze motor uit kwam goed liep, en nadat ik hem erbij mij ingezet had begon hij dit te doen, ... nu heb ik wel de distriebutie vernieuwd, echter dit heb ik nu 4 maal gecontroleerd (3 keer opnieuw gedaan) en deze staat nu dus ook 100% goed..

het enigste wat anders is is dat ik men eigen ontsteking had gehouden en de ander verkocht had .. (stom achteraf ma goed)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

een optie is om een nieuwe ontsteking te kopen of eerst bij een medelid proberen hoe je auto reageert op zijn ontsteking..

maar kan best wel meer zijn als dat hoor, vacuumprobleem kan ook een vervelend probleem zijn om op te sporen.

heb je al eens fouten uitgelezen? ( kijk in de FAQ hoe dat precies werkt)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
onderdelen_verkoper
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11

Bericht door onderdelen_verkoper »

turbulence schreef:een optie is om een nieuwe ontsteking te kopen of eerst bij een medelid proberen hoe je auto reageert op zijn ontsteking..

maar kan best wel meer zijn als dat hoor, vacuumprobleem kan ook een vervelend probleem zijn om op te sporen.

heb je al eens fouten uitgelezen? ( kijk in de FAQ hoe dat precies werkt)


computer geeft geen fouten, alleen dat hij een EGR klep mist .. mya .. die zit er inderdaad ook niet meer op ...
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

onderdelen_verkoper schreef:
turbulence schreef:een optie is om een nieuwe ontsteking te kopen of eerst bij een medelid proberen hoe je auto reageert op zijn ontsteking..

maar kan best wel meer zijn als dat hoor, vacuumprobleem kan ook een vervelend probleem zijn om op te sporen.

heb je al eens fouten uitgelezen? ( kijk in de FAQ hoe dat precies werkt)


computer geeft geen fouten, alleen dat hij een EGR klep mist .. mya .. die zit er inderdaad ook niet meer op ...


dat is alleen het geval met een KLZE aangezien deze geen EGR uitgang heeft....

dus nu is de vraag meer waarom is de EGR niet aangesloten? je zegt die zit er niet op. dan is de kans groter dat het een KLZE is...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
onderdelen_verkoper
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11

Bericht door onderdelen_verkoper »

turbulence schreef:
onderdelen_verkoper schreef:
turbulence schreef:een optie is om een nieuwe ontsteking te kopen of eerst bij een medelid proberen hoe je auto reageert op zijn ontsteking..

maar kan best wel meer zijn als dat hoor, vacuumprobleem kan ook een vervelend probleem zijn om op te sporen.

heb je al eens fouten uitgelezen? ( kijk in de FAQ hoe dat precies werkt)


computer geeft geen fouten, alleen dat hij een EGR klep mist .. mya .. die zit er inderdaad ook niet meer op ...


dat is alleen het geval met een KLZE aangezien deze geen EGR uitgang heeft....

dus nu is de vraag meer waarom is de EGR niet aangesloten? je zegt die zit er niet op. dan is de kans groter dat het een KLZE is...


ik zal morgen de motor code bekijken...

ik meende dat er gewoon 2 type motorblokken waren 1tje met een egr klep en eentje zonder .. mischien ben ik ook wel genaaid dat het een 1.8 was zonder egr, nieuwere typ .. maar rare was dat er een ford logo op gedrukt was op het voorste kleppendeksel.

je hebt normaal toch ook een ander soort van inlaat erop zitten bij een 2.5 .. want deze is nagenoeg hetzelfde...
onderdelen_verkoper
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11

Bericht door onderdelen_verkoper »

onderdelen_verkoper schreef:
turbulence schreef:
onderdelen_verkoper schreef:
turbulence schreef:een optie is om een nieuwe ontsteking te kopen of eerst bij een medelid proberen hoe je auto reageert op zijn ontsteking..

maar kan best wel meer zijn als dat hoor, vacuumprobleem kan ook een vervelend probleem zijn om op te sporen.

heb je al eens fouten uitgelezen? ( kijk in de FAQ hoe dat precies werkt)


computer geeft geen fouten, alleen dat hij een EGR klep mist .. mya .. die zit er inderdaad ook niet meer op ...


dat is alleen het geval met een KLZE aangezien deze geen EGR uitgang heeft....

dus nu is de vraag meer waarom is de EGR niet aangesloten? je zegt die zit er niet op. dan is de kans groter dat het een KLZE is...


ik zal morgen de motor code bekijken...

ik meende dat er gewoon 2 type motorblokken waren 1tje met een egr klep en eentje zonder .. mischien ben ik ook wel genaaid dat het een 1.8 was zonder egr, nieuwere typ .. maar rare was dat er een ford logo op gedrukt was op het voorste kleppendeksel.

je hebt normaal toch ook een ander soort van inlaat erop zitten bij een 2.5 .. want deze is nagenoeg hetzelfde...


is de compressie ook nog anders, die weet ik zo nog wel uit men hoofd..

12.3 bar uit het hoofd .. geeft hij nu
Plaats reactie