wanneer schakel jij ?
Moderator: Moderators
wanneer schakel jij ?
hi ik ben sinds kort in bezit van een mx3 v6 1.8 ..
en ik merk wel dat mn mxje redelijk dorstig rijdt.
ben nu een paar dagen aan het experimenteren op wat voor toerental ik moet schakelen.
ik hoor vaak van mensen rond 2.5k rpm en sommige zeggen 3.5k rpm
het bevalt me redelijk goed bij 2.5 alleen ik moet redelijk snel schakelen als ik van een stoplicht weg trek.
en bij 7k rpm zie ik bijna mijn benzine guage mee bewegen. .
ik heb geschat dat mn auto rond 400 km kan rijden op een volle tank..
is dit reeel ?
mv.g
rXk
en ik merk wel dat mn mxje redelijk dorstig rijdt.
ben nu een paar dagen aan het experimenteren op wat voor toerental ik moet schakelen.
ik hoor vaak van mensen rond 2.5k rpm en sommige zeggen 3.5k rpm
het bevalt me redelijk goed bij 2.5 alleen ik moet redelijk snel schakelen als ik van een stoplicht weg trek.
en bij 7k rpm zie ik bijna mijn benzine guage mee bewegen. .
ik heb geschat dat mn auto rond 400 km kan rijden op een volle tank..
is dit reeel ?
mv.g
rXk
- crazy maniac
- Co-Pilot
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
MissLeo schreef:Ligt eraan hoeveel haast ik heb. Des te meer haast, des te meer zegeltjes van de shell
haha

mx leent zich niet zo voor de ''tieden veur ut neije rieden'' ivm zijn shortratio versnellingsbak..
denk dat als je elke keer bij 2500 schakelt je bijna ingehaald wordt op de oprit naar de snelweg door een suzuki alto bij wijze van spreken.

maar 400km met volle tank is goed te doen, schakel zelf bij warme motor net boven 1e VRIS punt 4500-5000 toeren..
bij koude motor gewoon stuk lager schakelen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
turbulence schreef:MissLeo schreef:Ligt eraan hoeveel haast ik heb. Des te meer haast, des te meer zegeltjes van de shell
haha![]()
mx leent zich niet zo voor de ''tieden veur ut neije rieden'' ivm zijn shortratio versnellingsbak..
denk dat als je elke keer bij 2500 schakelt je bijna ingehaald wordt op de oprit naar de snelweg door een suzuki alto bij wijze van spreken.![]()
maar 400km met volle tank is goed te doen, schakel zelf bij warme motor net boven 1e VRIS punt 4500-5000 toeren..
bij koude motor gewoon stuk lager schakelen...
LOL

Daarom ook op de benzineprijzen van de verschillende bezinestations gelet

Voor de prijs van zo een nieuwe dop had ik nog een keer kunnen tanken!! :( haha
Maa goed gaat er ook eens een beetje opletten ik rijd namelijk ook zo een 50km naar me werk!!