1.6 -> 1.6 Turbo swap

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ziet er al super uit. Succes met verder sleutelen :)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

netjes hoor dennis !
ben jaloers.......... :mrgreen:
keep it up :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Nieuwe vraag:

Benzinepomp: Ben aan het denken om deze te vervangen voor een walbro pomp. Neem aan dat ik voor de pomp voor de mx-3 moet kijken en niet voor de 323 toch?

Neem aan dat de aansluitingen de doorslag geven want volgens mij pompen ze allemaal even hard.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je kan inderdaad een walbro nemen voor een mx3 of een rx7 pomp. (al vraag ik me af of het echt nodig is)

Je huidige pomp kan aardig wat aan, zelfs als je de druk wat opvoert kan ie het nog aan.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Je huidige pomp zal het ook nog wel aan kunnen, maar je moet wel
de brandstof drukregelaar vervangen!
Maar als je een walbro wil, denk ik dat je naar 1 moet kijken voor een mx-3 vanwege de stekker aansluiting.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

deze zit toch op het blok, bij de benzinerails toch ?

Zoja dan zit de juiste bij het blok. Deze wordt denk ik alsnog vervangen door een nieuwe FPR.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, deze zit inderdaad voor de benzinerails. Het lijkt op een soort golfballetje maar dan ingedrukt

Let heel erg op met het kopen van een fpr !! Ik was zelf ook van plan om er een te kopen en had bijna een ebay fpr aangeschaft (30-40 euro). Op aanraden van vele gebruikers in america en vele ervaringen die ik ermee heb gelezen ben ik maar voor een betere gegaan.

Vele auto's hebben schade aan hun blok toegebracht doordat de fpr niet precies was, of gewoonweg kapot ging.

Ik heb nu een aeromotive gekocht, maar hou rekening met prijzen tussen de 150-200 euro.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Even weer wat informatie opgrvraagt bij de RDW.

Aangezien ik een motorwijziging ga uitvoeren is een nieuwe keuring (officieel) noodzakelijk, maar dat wisten alle KL-rijders natuurlijk al :mrgreen: . Nu blijkt wanneer je minder dan 40% vermogen toenamen hebt na de swap bestaat de RDW keuring alleen uit een geluidstest. Helaas voor mij moet dit wel in Lelystad plaatsvinden.


Bij meer dan 40% toename moet er naast een geluidstest ook een rijtest worden afgelegd, hierbij wordt dan wel gekeken naar de constuctie en of het voertuig het extra vermogen kan dragen.


Bij alle wijzigingen aan aandrijving, chassis en dergelijke vereisen een nieuw kenteken. Wanneer je een onderdeel vervangt door hetzelde onderdeel van dezelfde soort wagen (dus een ander blok uit een andere mx-3 zelfde type) dan ben je ong 42 euro kwijt voor een nieuw kenteken het betreft dan alleen adminstratie kosten.
Kosten voor de geluidstest zijn ong. 350 euro, daar komt dan nog papierwerk bij dus totaal rond de 400 euro.


Wordt dus nog even nadenken of opnieuw keuren interessant is, alleen een geluidstest is natuurlijk goed te doen, gewoon origineel uitlaatsysteem eronder en het moet goed zijn.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dan ben ik benieuwd wat we zeggen van een 190 pk blok in een mx3 v6
zou opzich het wel op kenteken willen hebben .
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Zo vandaag dan echt begonnen met de werkzaamheden.

Na een paar uurtjes werken zijn we zover dat het blok uit de auto getakeld kan worden. Morgen heb ik de beschikking over een motortakel en gaan we proberen het blok te lichten.

Hier staan wat foto's
http://picasaweb.google.nl/dem.jacobs/SwapTurbo?authkey=bae0CTyBDuM#


Nu heb ik gelijk een vraagje, de steekassen, wat is de beste manier om deze los te halen? En zijn er verschillen in versnellingsbakken van de 1.6 mx-3 en de '89 323 ??
Plaats reactie