mijn winterproject.... klze compressor

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

turbulence schreef:
cootjev6 schreef:op m'n oude honda civic coupe uit 95 zit er ook 1 en het blijft echt geweldig!


:offtopic:

??

speelgoed supercharger zeker, of zo'n ebay wonderding :mrgreen:

laat eens wat fotos daarvan zien dan...


sorry voor het off topic maar ik zeg gewoon hoe geweldig zo'n ding is of is dat verboden??? :oops:

en nee het is geen speelgoed, de superchager + set up is allemaal van jackson racing (amerikaans) icm met een malorrie ontsteking etc, etc.

deze superchargers worden ook gebruikt door jaguar en mercedes.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd super vet ! en klinkt echt geweldig :bier:
en idd sorry dat ik het zeg maar vind het ook een btje loze opmerking jeroen.....
geloof niet dat er hier mensen komen die lopen te patsen met dingen die ze niet hebben.
beetje vage reactie :roll:
maar goed laten we niet verder offtopic gaan en we houden het lekker bij het fraaie project van michel :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
michelangelo
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
Locatie: Deventer

Bericht door michelangelo »

Nee het is idd geen speelgoedding of een 10 dollar kostende electrische supercharger van ebay; hier komen de specs voor de ongelovigen onder ons.

De basis is de Eaton compressor. Die ik gemonteerd heb is een zg hybride. Een combinatie van een M45 en een M62. (goed gehoord Hugo!)

Zelf uitgedokterde plaats en manier waarop deze bevestigd is. (heb het nog niet eerder gezien met een eaton en een k-series blok) Mede bepalend is natuurlijk de maatvoering van de comp, vandaar dat dit reeds de derde Eaton is die ik daar probeerde te plaatsen en idd drie keer is scheepsrecht!!!!) Door de combi van de plek en deze hybride Eaton heb je GEEN driveshaft meer nodig enkel een special op maat gemaakte adapterplaat. Dit is iets waar ik heel lang, 2 jaar ongeveer, mijn hersens over gepijningd heb, en best wel trots op ben dat het allemaal goed gaat tot nu toe. (Vooral de uitlijning tov de andere pully's gaf reden tot flinke frustaties, sorry Femke) En hierdoor ben ik dus niet echt bereid, tot het project zover klaar is dat ik het er de tijd voor vind, om hiervan foto's van vrij te geven, hoop dat daar begrip voor is. (het kan nog allemaal helemaal fout lopen, zie eerdere pogingen, maar de filmpjes wou ik jullie niet onthouden)

Oil filter relocation kit met olie koeler (overgenomen van Hyperman, bedankt Hugo!) Zonder deze set was het niet gelukt met name de speciale adapter was een uitkomst.

Intercooler set up (intercooler is gemonteerd) piping ben ik op dit moment mee bezig (moer van de sensor map ecu erin gelast en natuurlijk de aansluiting voor de dump valve)

Div leidingen verplaatst/aangepast, waaronder van de stuurbekrachtiging.

Kabelboom op meerdere plaatsen aangepast.

Airco compleet verwijderd.

Radiator vans verwijderd (nieuwe slim vans geplaatst aan voorzijde radiator, ander koelvloeistof tankje deze tevens andere plek gegeven.

Map ecu, Vems wideband en 260cc Miller cycle injectoren overgenomen van Mikee (thanx ook voor alle info!) incl maps (mapping voor mijn KLZE moet nog gebeuren (Jeroentje.nl) en beide moeren voor de sensoren moeten nog in de uitlaat gelast worden)

Waarschijnlijk moet er ook nog een Walbro fuelpomp komen (FPR is al aanwezig)

Uitlaat moet aangepast worden naar free flow, dus weg met die kat (OBX headers zijn al gemonteerd en rest is 5Zigen)

Zal wel wat vergeten zijn, maar dit is een serieus project en ik hoop het voor het nieuwe auto seizoen klaar te hebben. En ja ik doe alles zelf (Voor het aansluiten van de Map ecu en het mappen ga ik natuurlijk naar het welbekende adres...JEROENTJE.NL)
En de rest doe ik allemaal op de oprit van mijn huis en in mijn kleine (lees; hier past hij dus niet in) nieuwbouwgarage, en in de weinige vrije uurtjes op het werk, dus heb geduld...

Mvg Michel :)
Laatst gewijzigd door michelangelo op 19 nov 2007, 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

uitlijnen zuigt idd enorm :mrgreen:
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

idd een leuke set up kerel, ik ben echt benieuwd of het je allemaal gaat lukken, maar ik heb er het volste vertrouwen in en die walbro benzine pomp ga je zeker wel nodig hebben want de gewone brandstof pomp kan de hoeveelheid benzine die je blok nodig gaat hebben niet aan en dan gaat heel irritant lopen, vooral bij het optrekken.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

WHOW zeeeer bruuuut :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:en idd sorry dat ik het zeg maar vind het ook een btje loze opmerking jeroen.....
geloof niet dat er hier mensen komen die lopen te patsen met dingen die ze niet hebben.
beetje vage reactie :roll:
maar goed laten we niet verder offtopic gaan en we houden het lekker bij het fraaie project van michel :bier:


doelde het ook zeker niet op het project van michel... dat geloof ik wel, dit klinkt niet eens als een speelgoedcharger :mrgreen:

maar waar ik op doel, er wordt geschermd met ''mijn honda civic met supercharger'' :?

sorry, maar dan heb je miz een mooi monstertje voor de deur staan, dus dat is iets waar je dan toch op verder borduurd ipv er niks mee te doen of niet eens een x te laten zien.. dus dan is het miz al een erg ongeloofwaardig verhaal...


maar goed, daar gaat het ook helemaal niet om... ik wil er verder ook geen woorden meer aan vuil maken...

DIT project is zeker wel iets wat ik goed in de gaten ga houden...

@ michell;

was ook zeker niet tegen jou bedoeld hoor, veel respect voor dit project!!
Laatst gewijzigd door turbulence op 19 nov 2007, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

snapte ook dat je het niet over michel zijn project had hoor jeroen ;)
en snap je verklaring ook wel over het feit dat er verder nog nooit iets te zien over geweest is dan hier.
maar goed zoals we wel is eerder discussie gehad hebben.....
soms door dingen de typen komt het heel anders over dan dat iemand bedoeld.
vandaar de reacties denk hier een beetje.
;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

en ik kan er weinig meer over laten zien want de honda is verkocht aan een vriend van mij waarvoor de mx-3 in de plaats is gekomen ;)
en ik ga niet teveel uitwijden over m'n honda op een mazda forum, het enige wat ik daar ook over zei is dat het gewoon helemaal super is en dat is het ook!

maar laat dit de laatste woorden zijn over de m'n honda met supercharger want het gaat in dit topic over michelangelo z'n charger :bier:
waar ik zeer benieuwd naar ben :mrgreen:
michelangelo
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
Locatie: Deventer

Bericht door michelangelo »

Ik snapte ook dat het niet persoonlijk bedoeld was ;)

De verdere uitleg over de specs was om ook te laten weten dat ik er al een behoorlijke tijd mee bezig ben, en hopelijk aan alles heb gedacht.
Na de eerste keer starten met de compressor erop, direct Jeroentje gebeld en we kwamen toen al tot de conclusie dat ik wat vergeten was...........dus (Walbro)

Dat ik er nog niet ben weet ik, maar om na zolang er over denken/dromen eindelijk iets van resultaat te zien, en horen vooral, is echt geweldig.
En bedankt voor alle reakties.
Ik hoop dat ik het waar kan maken............samen met de hulp van Jeroentje.nl

Michel :)
Plaats reactie