complete mx3 opknappen

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

complete mx3 opknappen

Bericht door Jaapio »

hallo allemaal

na mijn ongeluk in 2006 met mijn mx3 heb ik toch weer besloten om er weer 1tje te kopen. Dus ongeveer 3 maanden terug kwam ik een perfecte wagen tegen. haha met kapot motorblok en schade aan de bumpers dak etc. eigenlijk teveel om op te noemen ik had hem uiteindelijk meegekregen voor nog geen 200 euro en aangezien je tegenwoordig nog geen goeie fiets koopt voor dat bedrag. was ik er wel erg tevreden mee. dus twee maanden terug was het zover om hem eindelijk op te halen. gelukkig kon ik voor niks een ambulance lenen tot het moment dat de bekeuring binnenkwam van 110 euro 22 km per uur te hard maar goed. ik heb helaas geen foto's van de terugverplaatsing.

Afbeelding

er zat al een pakfeifer bodykit omheen met een groot gat aan de rechterkant van de voorbumper en nog een beste scheur in het midden van de achterbumper.
de lak op het dak is ook niet meer wat het geweest is.
en het motorblok is kapot vanwege dat de distributieriem eraf gegleden is omdat de vorige eigenaar niet de spanrollen vervangen had en wel de riem.

het gat in de voorbumper heb ik helemaal gemaakt met een hoop polyester en een beetje plamuur
het gedeelte bij de onderste luchthapper was helemaal eraf als je goed kijkt zie je twee herstelde scheuren links en rechts onderaan de bumper

Afbeelding
Afbeelding

er wordt ook een KL-ZE ingehangen met daarbij een keramische koppeling en nog wat andere kleine aanpassingen.

rondom worden er sportremschijven + blokken geplaatst en hij wordt 40 milimeter verlaagt. remleidingen worden ook vervangen voor stalen

en als dit allemaal gedaan is wordt hij klaargemaakt voor de spuiter en wordt hij in dezelfde kleur overgespoten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik ga dit project zekers volgen.
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

ben zeer benieuwd in het verloop van dit project
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooi project...

Dat je zo'n wagen nog tegenkomt voor die prijs ;)

Succes ermee... en hou ons op de hoogte (vooral met foto's :) )
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

bedankt.

mooi prijsje of niet hehe kreeg op de terugweg al een bod van 450 euro's
ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te maken(ik vergeet nogal vaak mijn camera)
"Professional soldiers are predictable, but the world is full of dangerous amateurs"
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Veel succes met deze klus.
Mooi om te zien dat er weer een MX3-tje van de sloop is gered. :bier:

Wat is er precies kapot aan het originele blok? Ik dacht namelijk dat de originele blokken geen schade op zouden lopen bij het knappen (of loslopen) van de distributieriem.
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

ik weet niet wat er kapot is aan het originele motorblok. ik heb het blok nog niet losgetrokken.

dit is gewoon ideaal voor mij omdat ik zowieso een KL-ZE wil, nu heb ik een goedkopere auto doordat het blok al kapot is.
"Professional soldiers are predictable, but the world is full of dangerous amateurs"
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

200 Euro is inderdaad is inderdaad een buitenkansje, zeker als je zelf het blok kan vervangen. Als je mazzel hebt mankeert er weinig aan het originele blok en kan je dat nog met winst verkopen ;-)
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

dit beloofd veel goeds. ik ga het zeker in de gaten houden want ik ben benieuwd wat je er van gaat maken jongen.
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Succes met je project! Ben benieuwd naar het eindresultaat
Plaats reactie