Silencer uit de uitlaat halen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot

Silencer uit de uitlaat halen

Bericht door mikeymx3 »

Goeiemoggel,

Vanwege de APK hebben ze er een week of 4 terug de silencer terug gezet in de uitlaat, ging prima overigens met een hamer..
Nu wil ik hem er weer uit halen maar hoe kan ik dat het beste doen?
Het geluid valt wel zó tegen nu! En levert dit eigenlijk bekeuringen op?
Tips?

Had 'm al geprobeerd eruit te trekken maar hij zit te vast.

:x
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ligt er aan hoeveel geluid hij maakt ZONDER silencer... ik kan iig niet lekker rijden zonder de silencers erin, krijg gewoon pijn in mn kop ervan en alles resoneerd mee :mrgreen:

loshalen is niet zo'n probleem, vaak zit er aan de onderkant een klein boutje gedraaid.. die even los en met een waterpomp tang voorzichtig rondom de silencer aantrekken...

zit bij mij eentje ook erg strak, en die moet met wat geweld los gemaakt worden
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door mikeymx3 »

Niet slim dus om hem er af te halen? Maar deze is toch ook af te stellen?
Heb een uitlaat van Dynamik en dat is voor zover ik weet een redelijk goedkoop universeel merk. 8)
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Je kan de silencer er gewoon uithalen.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

ligt er aan welke demper je hebt.
maar een losse silencer is niet af te stellen.
tis erin of eruit.
maar idd bij mij komt er ook heel moeilijk uit als ie erin gezet is, dat is normaal.
wat je kan proberen als het niet op een andere manier lukt, is even een platte schroevendraaier tussen je uitlaat en je silencer doen (in dat kiertje) dan word de kier iets groter en kan je em met een punttangetje (nijptang die eindigt in een punt ipv een platte bek) voorzichtig wrikken en naar je toe halen.
vergeet idd niet ff het veiligheidsboutje eruit te halen ;)
maar waarom slaat je garage in hemelsnaam de silencer erin (met een hamer) voor apk ???????
decibellen zijn niet van belang met apk wel uitstoot maar dat heeft niks met je silencer te maken.
ik zou lekker terug gaan naar de garage :) je zet em erin (onnodig) dus mag je em er ook weer uithalen :lol:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door mikeymx3 »

RichMX-3 schreef:ligt er aan welke demper je hebt.
maar een losse silencer is niet af te stellen.
tis erin of eruit.
maar idd bij mij komt er ook heel moeilijk uit als ie erin gezet is, dat is normaal.
wat je kan proberen als het niet op een andere manier lukt, is even een platte schroevendraaier tussen je uitlaat en je silencer doen (in dat kiertje) dan word de kier iets groter en kan je em met een punttangetje (nijptang die eindigt in een punt ipv een platte bek) voorzichtig wrikken en naar je toe halen.
vergeet idd niet ff het veiligheidsboutje eruit te halen ;)
maar waarom slaat je garage in hemelsnaam de silencer erin (met een hamer) voor apk ???????
decibellen zijn niet van belang met apk wel uitstoot maar dat heeft niks met je silencer te maken.
ik zou lekker terug gaan naar de garage :) je zet em erin (onnodig) dus mag je em er ook weer uithalen :lol:

Ohw vreemd.
Ja ze hebben hem lichtelijk aangetikt met een hamer.. Garage is 60 km verderop (beunhaasje) :mrgreen:
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

ahhh we hebben weer een beunhaasje :mrgreen:
heb je het nog geprobeerd met je silencer???
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door mikeymx3 »

maar alles moet dan (wanneer je de silencer erin heb zitten) door een kleiner pijpje... Dit moet toch te merken zijn aan het vermogenlijkt me!?
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mikeymx3 schreef:maar alles moet dan (wanneer je de silencer erin heb zitten) door een kleiner pijpje... Dit moet toch te merken zijn aan het vermogenlijkt me!?

scheelt zo 10pk op de top ja...

zoveel maakt een andere einddemper niet uit hoor... zeker niet bij een ongeblazen motor...

dus of je er nu een sportuitlaat onder drukt of een standaard een, verschil zul je weinig tot niet merken...

het gevoel zal je anders doen denken, en dat is waar die mensen van oa remus op inspelen... je denkt dat het sneller gaat door het mooie geluid ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

hij heeft het over de silencer van zijn freeflow jeroen ;)
maar dat verschil is minimaal.
het heeft vooral met tegendruk te maken.
het enige wat de silencer doet is de wand (klankkast) van je demper afsluiten waardoor het geluid afneemt.
diameter wordt wel iets minder van de uitlaat, maar niet veel.
Plaats reactie