Pagina 1 van 2

Lichte stoten tussen 1000 en 2000 toeren

Geplaatst: 13 nov 2007, 22:03
door mikeymx3
Bij het rijden tussen de 1000 en 2000 toeren voel ik lichte stootjes.. Alsof hij eerst druk moet opbouwen voor hij uberhaupt wat vermogen krijgt. Of kan dit aan de banden i.c.m. het weer liggen?
Je voelt lichte schokjes... Maar na de 2000 toeren verdwijnt dit helemaal.
Nadat ik de koppeling omhoog heb gehaald voel ik ook wat lichte stootjes. Alsof hij even wat schommeld ofzo.. Vreemd maar hoort dit zo?

Heb een V6.

Geplaatst: 14 nov 2007, 00:22
door LeonPG
Kan je iets duidelijker zijn over wat je voelt?
Zijn het stootjes door de hele auto of bedoel je echt stootjes van de motor, dus dat de motor inhoudt?
En bij welke snelheden of versnellingen?

Geplaatst: 14 nov 2007, 13:08
door mikeymx3
Lastig te zeggen. Je voelt wel dat je een beetje 'geschud' word... Vooral net iets onder de 2000 toeren.
Ik heb geen idee waar ik dat kan zoeken...
Alle versnellingen wel.

Geplaatst: 14 nov 2007, 13:37
door turbulence
* gasklephuis smerig
* benzinefilter smerig

zoveel mogelijkheden, en is zo niet echt makkelijk te zeggen wat het evt kan zijn...

bij alleen een koude motor of ook bij warme motor? bij koude motor ondervond ik ook altijd dat de k8 soms wat bokkerig is dan maar goed dat is dan wel weer te verklaren...

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:51
door mikeymx3
Ook bij een warme motor. Misschien idd een vervuild gasklephuis.. Omdat ik ook altjid rond de 1000 toeren stationair loop. Moet ik maar eens zien dat ik daar bij kom, is er ergens een how-to-do van het schoonmaken van het gasklephuis?

Geplaatst: 14 nov 2007, 15:55
door turbulence
zoek maar eens naar ''gasklephuis''

zijn diverse topics met tips en trucs hier op het forum over te vinden..

eigenlijks is het niet heel moeilijk..

Code: Selecteer alles

luchtfilter/bak demonteren, 

luchtmassameter loshalen (vergeet stekkertje niet)

aanzuigslang loskoppelen van gasklephuis ( let op vacuumslang voor carterontluchting)

gaskabel losdraaien en van gasklephuis losmaken

gasklephuis zit met 4 bouten vast op de inlaat deze 4 losdraaien
op de voorkant en achterkant van gasklephuis lopen 2 koelvloeistof slangetjes, even het klemmetje inknijpen en van de metalen tuit op het gasklephuis afschuiven
zorg voor paar doeken onder waar het gasklephuis hangt er loopt zeker wat koelvloeistof uit ( dus niet gaan rijden vlak voordat je hiermee bezig gaat anders brandt je je handjes  ;)

slangetjes weghangen en gasklephuis voorzichtig van de inlaatnek afhalen

controleer of de pakking nog goed is die er tussen zit ( ik raadt je aan deze direct te vervangen, kost toch niet veel)

nu heb je gasklephuis op je werkbank liggen, haal bus remmenreiniger en een klein tandenborstel formaat borsteltje

goed inspuiten met remmenreiniger en alle zwarte troep goed wegpoetsen...



als je hem helemaal schoon hebt, houdt dan met de butterfly klep dicht het gasklephuis richting een lamp en controleer of de klep nog goed afsluit

Geplaatst: 14 nov 2007, 15:58
door mikeymx3
Misschien ligt het aan omdat ik een silencer in de uitlaat heb... Kan dat?

Geplaatst: 14 nov 2007, 15:58
door turbulence
mikeymx3 schreef:Misschien ligt het aan omdat ik een silencer in de uitlaat heb... Kan dat?


ik heb 2 freeflows en in beide de silencer zitten ( moet ook wel :mrgreen: ) en ik heb daar nooit problemen mee ondervonden

Geplaatst: 15 nov 2007, 00:04
door mikeymx3
Het gebeurt ook bij het terug laten lopen van de toeren (gas los dus) :x

Geplaatst: 29 jan 2008, 23:44
door mikeymx3
Ik heb de bovenstaaande punten nagekeken, maar heb nog het zelfde probleem. Kan het een bandenprobleem zijn?
Hij stuitert/stoot ietjes en dat is vooral te merken in de 2e . 3e en 4e versnelling