Ik heb deze wekend me auto proberen uit te lezen met paperclip en ledje..
nou ja contac brand ledje 3 sec. daarna gaat die uit en niks verder.
betekend dat dat ik heb fouten heb of wat? want die knipperde niet.
Uitlezen met led
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
heb je dit al eens doorgelezen ?
zoals ik het zie , heb je 1 lange flits zeg maar .
dus denk dat je dan op 10 uit komt
LED uitleesmethode
- Zorg dat de motor op normale bedrijfstemperatuur is. Zet de motor uit en van het contact af
- Open het diagnostic kastje en maak met een paperclip contact tussen de GND en TEN (indien je het niet meer weet, de betekenis van de connectors staat ook nog een keer op het dekseltje van de diagnostic box
- Maak contact tussen FEN en B+ met 2 draadjes met daar tussen een ledje.
- Zet de auto op het contact
- Mocht het ledje gaan knipperen, noteer dan het aantal keren dat het lampje flitst en controleer de onderstaande lijst op foutcodes
mocht er een foutcode instaan, dan zal het lampje dmv knipperen de code aangeven, er komt dan een kleine pauze waarna er evt een andere foutmelding aangegeven wordt, of hij herhaalt de 1e foutmelding.
Code
Een lange flits is 10, een korte flits is 1, deze moet je dus bij elkaar optellen. De betekenissen van de codes zijn:
02 Crank Position Sensor 2 (NE 2 Signal).
03 Crank Position Sensor 1 (G Signal).
04 Crank Position Sensor 1 (NE 1 Signal).
05 Knock Sensor.
08 Air Flow Sensor.
09 Engine Coolant Temperature Sensor.
10 Intake Air Temp. Sensor (Air Flow Sensor).
12 Throttle Position Sensor.
14 Barometric Absolute Press. Sensor.
15 and/or 23 Heated Oxygen Sensor (Inactivation).
16 EGR Function Sensor.
17 and/or 24 Closed Loop System.
25 Pressure Regulator Control Solenoid Valve.
26 Purge Control Solenoid Valve.
28 EGR Vacuum Solenoid Valve.
29 EGR Vent Solenoid Valve.
34 Idle Air Control Valve.
41 VRIS 1 Solenoid Valve.
46 VRIS 2 Solenoid Valve.
67 Coolant Fan Relay No. 1.
69 Engine Coolant Temperature Sensor (Fan).
http://www.mazdamx-3.nl/extra/downloads/OBDI_CODES.pdf
zoals ik het zie , heb je 1 lange flits zeg maar .
dus denk dat je dan op 10 uit komt
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Re: Uitlezen met led
Rus... schreef:Ik heb deze wekend me auto proberen uit te lezen met paperclip en ledje..
nou ja contac brand ledje 3 sec. daarna gaat die uit en niks verder.
betekend dat dat ik heb fouten heb of wat? want die knipperde niet.
als er een fout is, dan blijft ie dit herhalen via het ledje..
dus als hij aanspringt eerst is dit volgens mij gewoon de ledcheck, en daarna gaat hij zoeken naar aanwezige fouten..
indien die er wel zijn, dan zal hij bijv.7x knipperen, paar seconden niks doen, en indien er geen andere fouten zijn zal hij weer 7x gaan knipperen..
dus in jouw geval is er geen foutmelding opgeslagen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten