Boete!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Boete!

Bericht door scary »

Ik heb een klein vraagje!

Afgelopen zaterdag avond werd ik aangehouden door de politie! wegens blauwe led lampjes in de bumper, mijn kenteken plaat die achter de raam lag inplaats van voor in de bumper en mijn uitlaten die een beetje luidruchtig waren! maar ze hadden niet veel tijd, maar aangezien ik een beetje bekent was bij oom agent, zij hij ik neem later nog contact met je op!

Nou vandaag werd ik gebelt door oom agent, en hij zij dat ik voor de kenteken en uitlaat een waarschuwing had, maar hij stuurt wel een bekeuring naar mij op voor het voeren van de blauwe led verlichting voor in de bumper!

Nu is mijn vraag kan dat zomaar? of kan ik deze niet makkelijk aan vechten zodat ik het niet hoef te betalen? want ja ik vind dat hij het dan had moeten geven toen hij mij langs de kant gezet had!

Kan ik hier iets tegen doen?
Afbeelding
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

ik zou blij zijn dat je 1 boete hebt en geen 3.

met aanvechten zul je alleen maar meer gezeik krijgen, tenzij alles verder prima in orde is en aan alle eisen voldoet,maar dan nog zullen ze je proberen te pakken op het meest kleine detaill.
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Niet aanvechten kerel ;)
Zoals Tino al zei je krijgt er zo veel meer problemen door.
Dan krijg je zometeen even keuren op het Politieburo en wie weet waar je dan op genaait gaat worden.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd harry zeker niet aanvechten.
als ze kwaad willen krijg je veel meer problemen dan kan je je pijpjes er even onder vandaan halen bijv.
en je ledjes eruit halen.
zou gewoon die paar tientjes maar met een :mrgreen: betalen ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

idd niet zeuren en gewoon betalen ;)
Het aanvechten ga je verliezen + een grote kans dat je ook
voor die andere 2 dingen mag betalen!!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

sorry hoor, maar wat een onzin....

je mag al blij zijn dat je maar 1 boete krijgt, en dan naderhand zeuren dat je het niet eerlijk vindt :?

''take it like a man'' en gewoon betalen!!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Aanvechten heeft echt geen zin. Alleen als je zelf redelijkerwijs niet had kunnen weten dat er iets aan je auto mankeerde heeft het nut om bezwaar aan te tekenen.

Ik heb dat zelf eens gehad. Bij een verkeerscontrole bleek, nadat oom agent onder de motorkap had gekeken, dat de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat iets lucht lekte. Je kon dat in of buiten de auto echt niet horen. Ik kreeg een boete van 90 Euro hiervoor.
Ik heb toen bezwaar aangetekend waarin ik aangaf dat ik het zelf niet kon weten, een nota van de garage waaruit bleek dat de pakking de volgende dag was vervangen en nog wat geneuzel over bevoegdheden van de desbetreffende agent. Ik hoefde het niet te betalen, gelukkig.

No offence, maar jij rijdt bewust (neem ik aan) met een auto rond die op drie punten niet aan de wettelijke eisen voldoet. Dan kan je er natuurlijk op wachten dat je een keer wordt aangehouden.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

turbulence schreef:sorry hoor, maar wat een onzin....

je mag al blij zijn dat je maar 1 boete krijgt, en dan naderhand zeuren dat je het niet eerlijk vindt :?

''take it like a man'' en gewoon betalen!!
het is ook maar een vraagje of het kan, je hoeft me niet meteen af te zijken :nut:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

scary schreef:
turbulence schreef:sorry hoor, maar wat een onzin....

je mag al blij zijn dat je maar 1 boete krijgt, en dan naderhand zeuren dat je het niet eerlijk vindt :?

''take it like a man'' en gewoon betalen!!
het is ook maar een vraagje of het kan, je hoeft me niet meteen af te zijken :nut:


Heren laten we het gezellig houden :)
Ik neem aan dat Jeroen het niet zo bedoelde :?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bedoelde het niet op de manier zoals jij het misschien opvat, was zeker niet bedoeld om je af te zeiken.

maar vind het gewoon erg kinderachtig dat je niet verantwoording neemt voor een fout die je zelf maakt, of je dat nu vragend stelt of niet, je zat fout klaar... en dan kan het misschien iets bot overkomen, maar dat heb je altijd met die friezen ;) 8)

je mag iig blij zijn dat het bleef bij alleen de lampjes, kentekenplaat niet bevestigd vind ik zeker een dikke prent waard.

dat die agent je op dat moment geen bekeuring gaf is toch geen vrijbrief later zo werkt het toch niet of wel soms

en nu moet je niet alleen tegen mij uitvallen want iedereen zegt dat je niet moet zeuren en gewoon moet betalen. :)

voor de rest sluit ik dit topic nu, denk dat er genoeg gezegd is. ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gesloten