Tokkend geluid bij bocht

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Tokkend geluid bij bocht

Bericht door mikeymx3 »

Wanneer ik een redelijk scherpe bocht maak hoor ik iets duidelijk tokken alsof iemand op de deur klopt.
Vooral bij rontondes het geval... Gaat het hier om de homokineten?
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ik denk homokineten kapot zijn!
Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

ja ga daar maar van uit dat deze kapot zijn. Je kan even kijken onder de auto bij de binnenzijde van de wielen, als je daar vet ziet dan heb je kapotte aandrijfas-hoezen. Als je daar te lang mee doorrijd, is dat funest voor de homokineten.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Wat zijn hier de eventuele kosten van? Hoor het alleen aan de rechterzijde (volgens mij voor en achter) :roll:
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Als het de homokineten zijn, klopt het dat je dat tokkend geluid alleen hoort tijdens het gas geven in een bocht, en wanneer je het gas loslaat dat dat geluid dan weer weg is? Of is er dan iets anders stuk?
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Yence schreef:Als het de homokineten zijn, klopt het dat je dat tokkend geluid alleen hoort tijdens het gas geven in een bocht, en wanneer je het gas loslaat dat dat geluid dan weer weg is? Of is er dan iets anders stuk?

Inderdaad, dat geluid heb ik dus ook bij het gas geven in een bocht. Hoe harder je de bocht door gaat des te sneller het geluid. Ook een soort kadoem kadoem geluidje een de rechterkant tijdens het gewoon rijden.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mikeymx3 schreef:Wat zijn hier de eventuele kosten van? Hoor het alleen aan de rechterzijde (volgens mij voor en achter) :roll:


voor en achter zal hem niet worden, deze zitten alleen op je voorste assen. :lol:

kaboem, kaboem en in de bochten klinkt inderdaad naar een kapotte homokineet, heb ze zelf laatst bij mn andere autootje vervangen ( clio) en daar had ik zelfde irritante geluid mee...

weet niet hoe het zit met de mx, maar met die clio zijn het echt kl*te dingen om te vervangen, tuurlijk vielen de lagertjes bij dat 3 pootstuk met die 3 wieltjes er weer uit :evil: met als gevolg dat ik lang moesten zoeken naar de lagerdeeltjes om het deel weer terug te kunnen zetten :?

en de kosten.

je moet even zeker weten of het de bakkant is of de andere kant ( kant van bestuurder is versnellingsbak kant)

voor preciese prijzen moet je even bij je dealer zijn, kijk anders voor prijzen even op www.h-base.nl
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

voor ongeveer 100 euro heb je een imitatie homokineet.. Origineel is niet te betalen.
*Technical service Mazda mx-3.*
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

miss gekke vraag .
immitatie is normaal minder duurzaam zou je zeggen dan orrigineel.......
maar is het in dit geval ook zo dat immitatie minder goed is ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Is wel degelijk een kwaliteitsverschil aanwezig ja. Origineel is altijd beter. Bij andere merken monteer ik ook altijd origineel.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie