Mogelijkheden 1.6 16v U9??
Moderator: Moderators
Mogelijkheden 1.6 16v U9??
Ik rijd nu dus 3maanden lekker in me mazdatje. opzich rijdt ie lekker maar hij mag van mij wel wat sneller bij het stoplicht
Maar wat kan ik eigenlijk doen aan mij 1.6 16v U9 om een beetje een snellere reactie eruit te krijgen?
Heb nu een openluchtfilter met hitteschild en een rvs katvervanger dankzij jeroentje.nl
gr charlie
Maar wat kan ik eigenlijk doen aan mij 1.6 16v U9 om een beetje een snellere reactie eruit te krijgen?
Heb nu een openluchtfilter met hitteschild en een rvs katvervanger dankzij jeroentje.nl
gr charlie
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
tsja...
je kunt voor ECHTE vermogenswinst kiezen en je swapt een bpt turboblok erin waarmee je direct goed 150pk pakt..
andere dingen als katvervanger, headers, etc zijn leuk voor marginale winsten maar echt veel winst pak je er gewoon niet mee.. dit zal met een paar pk ophouden.
veel al zijn dit mods die meer inspelen op het gevoel ( luchtfilter bijvoorbeeld, door het geluid heb je het idee dat ie sneller doortrekt) maar bij slecht plaatsen van open filter verlies je zelfs vermogen.
de basis is daarvoor gewoon slecht bij de I4 om eerlijk te zijn, het is een leuk blokje als alternatief voor mensen die niet veel vermogen vragen maar als basis voor tuning is het 3x niks..
meer potentieel zit er in de v6 variant waar je ''simpel'' een 2.5L KLZE blok plaatst en 200 pk ineens onder je rechtvoet hebt...
je kunt voor ECHTE vermogenswinst kiezen en je swapt een bpt turboblok erin waarmee je direct goed 150pk pakt..
andere dingen als katvervanger, headers, etc zijn leuk voor marginale winsten maar echt veel winst pak je er gewoon niet mee.. dit zal met een paar pk ophouden.
veel al zijn dit mods die meer inspelen op het gevoel ( luchtfilter bijvoorbeeld, door het geluid heb je het idee dat ie sneller doortrekt) maar bij slecht plaatsen van open filter verlies je zelfs vermogen.
de basis is daarvoor gewoon slecht bij de I4 om eerlijk te zijn, het is een leuk blokje als alternatief voor mensen die niet veel vermogen vragen maar als basis voor tuning is het 3x niks..
meer potentieel zit er in de v6 variant waar je ''simpel'' een 2.5L KLZE blok plaatst en 200 pk ineens onder je rechtvoet hebt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
als je em iets sneller wil op laten trekken zou je je vliegwiel kunnen laten afdraaien of een lichtere aanschaffen.
persoonlijk zou ik dat niet doen want vind dat de 1.6 al gigantisch hard door zijn toeren heen schiet.
zit zelf in zijn top in 2e versnelling op ong 85 km/h (sohc) in vrij snelle tijd vind ik persoonlijk.
maar als eerder gezegt hier.... op een turbo blok naar valt er weinig meer uit de 1.6 te halen.
persoonlijk zou ik dat niet doen want vind dat de 1.6 al gigantisch hard door zijn toeren heen schiet.
zit zelf in zijn top in 2e versnelling op ong 85 km/h (sohc) in vrij snelle tijd vind ik persoonlijk.
maar als eerder gezegt hier.... op een turbo blok naar valt er weinig meer uit de 1.6 te halen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
je kan er een turbo blok in lepelen ja, bijvoorbeeld een BPT, Toevallig ga ik deze winter een BPT GT-R met 210pk in gooien,, maar er komt VEEL bij kijken! ik kan je het een en ander wel vertellen daar over, maar dan moet ik hier een lap tekst neer gooien, van iets waar ik alleen nog huiswerk van gemaakt heb, en nog niet zelf gedaan heb.
Deze winter maak ik zelf nog een Topic aan over mijn turbo project. Hou die maar eens in de gaten, als hij er is
of je moet naar info gaan zoeken op www.mx-3.com
Deze winter maak ik zelf nog een Topic aan over mijn turbo project. Hou die maar eens in de gaten, als hij er is
of je moet naar info gaan zoeken op www.mx-3.com
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
M3nace schreef:soms is het juist het leuke om uit zown blok meer te halen. Maar je kan voor een turbo gaan...
mag je mij vertellen WAT je er dan nog wilt uithalen zonder rare fratsen uit te gaan halen???
enige optie is idd te gaan turboen maar goed kom je ook bij een heel ander kostenplaatje uit.
ik zou gewoon maar genoegen meenemen met wat je hebt, veel sneller zal hij echt niet worden, v6 is een betere optie maar wil je dan GOED vermogen dan zou ik direct wel voor de ZE gaan want ook de v6 is niet een enorm rappe motor miz
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten