Autowax

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galo
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2007, 00:35
Locatie: Zoetermeer

Autowax

Bericht door Galo »

Hallo allemaal,

Ik wil graag weten of er nog bedrijven zijn in de omgeving van Den Haag / Zoetermeer die auto's waxen en opknappen kwa paintjob? ofzo.

Probleem is: Mijn auto is heeeeel dof geworden en ik heb een zwarte auto dus dat is heel snel te zien. Ik wil het heel graag gewaxed hebben, maar jah ik beschik zelf niet over genoeg kennis om het te doen daarom zou ik willen weten of er bedrijven zijn die dat doen en hoeveel zo iets nou kost?

Bedankt alvast!

Galo

P.S. Ik heb denk ik ook wel een polijstbeurt nodig, want ik word er gewoon verdrietig van :cry:
Afbeelding

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

waarom niet zelf doen? een goed poets bedrijf rekent al snel 150 euro, als je het zelf doet kost het je een tientje...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik heb hier ook een tijdje over zitten te dubben.. echter kun je het inderdaad ook zelf zeer goed doen... na beetje inlezen op het meguiars forum ben ik er achter gekomen dat zwart een zeer mooie poetskleur is aangezien het resultaat hierop vaak erg goed uitkomt..

het poetssysteem van meguiars heeft een 3 of 5 stappensysteem...

ik heb laatst ook een partij meguiars poetsspullen aangeschaft ( was rond de 120 euro kwijt incl korting) dus je bent net zoveel kwijt als bij een poetsbedrijf maar aan het einde van de dag kun je de materialen gewoon houden, dus op balans ben je gewoon stuk goedkoper uit...

als je dan de lak echt goed wilt aanpakken en onderhouden dan zou ik zoiets als onderstaande bestellen:

    Gold Class Car Wash Shampoo en Conditioner € 27,99
    Quik Clay Detailing System € 22,49
    Paint Cleaner Step 1 € 13,99
    Polish Step 2 € 13,99
    Gold Class Clear Coat Liquid Wax € 21,99
    Ultimate Wash Mitt € 17,99
    Soft Foam Applicator Pads € 6,99 x2= 13.98
    Supreme Shine Microfiber 3pack € 26.99

    Totaal: € 159,41


in 1e instantie een heleboel geld, maar bijv de paincleaner en polish ben je maar 2x in het jaar nodig ( voorjaar en nog een keertje eventueel vlak voor de winter)

kijk, en als je hem naar een poetsbedrijf brengt heb je ook een mooi resultaat, maar geld ben je dan in 1x kwijt.. plus dat het zelf doen ook erg leuk is en je echt resultaat ziet van je werk..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

idd:) ers is niks leuker om je eigen mx te laten stalen als een parel 8)
Gebruikersavatar
Galo
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2007, 00:35
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Galo »

Bedankt voor julie snelle reacties. Iedereen raadt me altijd aan het zelf te doen haha, maar ik ben niet zo'n poetser laat ik zo zeggen. Hiervoor had ik een BMW, dat ging niet echt best en zag er niet zo goed uit haha.

Ik wil gewoon geen onnodige krassen maken of dat ik het slecht doe en het over een weekje weer moet doen. Ik wil een waxbeurt wat in ieder geval paar maandjes meegaat. En ik heb wat kleine krasjes wat ik weg moet kunnen werken ik weet niet hoe ik dat ga flikke haha

Thx allemaal
Afbeelding

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

zoals turbulence al zei eens op het megulairs forum een kijkje nemen. Staan genoeg poets tips in :)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

heb ff snel gezocht voor je.
vond wel 2 aantrekkelijke in je omgeving.
http://www.debestepoetser.nl/

of deze ....

Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Galo schreef:Bedankt voor julie snelle reacties. Iedereen raadt me altijd aan het zelf te doen haha, maar ik ben niet zo'n poetser laat ik zo zeggen. Hiervoor had ik een BMW, dat ging niet echt best en zag er niet zo goed uit haha.

Ik wil gewoon geen onnodige krassen maken of dat ik het slecht doe en het over een weekje weer moet doen. Ik wil een waxbeurt wat in ieder geval paar maandjes meegaat. En ik heb wat kleine krasjes wat ik weg moet kunnen werken ik weet niet hoe ik dat ga flikke haha

Thx allemaal


tsja...

als je het GOED doet... maak je echt niet gauw krasjes..

werk met 2 emmers, eentje met schoon leidingwater en eentje met water met je zeepsop erin..

dan ga je de auto wassen en maak je de washmit of spons schoon in de emmer met schoon water. zo krijg je weinig tot geen vuildeeltjes terug in het water waarme je de auto reinigt en voorkom je direct al een boel krasjes..

daarna de auto afdrogen of droogmaken met watermagnet van meguiars. ( niet met oude handdoeken want dan is de kans op krassen alsnog groot)

dan ga je met de quickclay alle ingewerkte troep uit je lak halen ( dit moet echt magisch werken, heb vandaag mn spulletjes binnengekregen dus ben erg benieuwd vooral na de klei) de klei haalt alle vervuiling uit de porien van de lak die je anders er NOOIT uit zou krijgen.

daarna neem je de polish om de lak te voeden ( evt eerst de paintcleaner om de lak ook diep te reinigen)

de polish voedt de lak met ''voedingsstoffen'' en zorgt al direct voor een veel diepere kleur. daarna afwerken met een goeie wax ( gold class wax moet het erg goed doen op zwarte en donkere autos)

dan heb je de auto voor maanden beschermd, evt vuiltjes nog een keer weghalen met quickdetailer van meguiars...

ik heb er nog niet mee gewerkt, dus veel info en ''ervaringen'' haal ik ook van het meg forum, maar kan niet wachten om te beginnen want moet echt kwaliteitsmateriaal zijn..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie