KL-ZE upgrade

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yoshi
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 feb 2005, 18:23
Locatie: prov. Antwerpen

KL-ZE upgrade

Bericht door Yoshi »

kent iemand dit
http://www.boosthead.com/product.php
Electric supercharger. Lijkt me een beter compromis dan een turbo of cupercharger

Weet dat Thomas knight een stevige reputatie heeft en heel goed materiaal levert, hij heeft ook een 2.8 stroker kit gemaakt voor de uitboring van KL-ZE blokken naar een 2800

En eerlijk, ik zou liever willen uitboren, dan uiterlijk mijn moter een turbo of compressor mee te geven, waar ze weer kunnen over struikelen bij keuring
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

zoek maar eens op mx-3.com staat wel wat info over op... ( zoekopdracht ''ESC'' )

blijft een beetje een vaag gebied, je moet zowieso een mooie partij accus aanschaffen, zwaardere dynamo etc...

ik denk wel dat het spul van hem iets beter is als die meuk die je ook op ebay ziet ( zei hij ook dat daardoor zijn geloofwaardigheid een stuk minder door is geworden) maar het blijft een tijdelijk iets, een kleine boost voor een korte periode waarna het systeem weer moet bijladen..

vooral deze opmerking op mx-3.com vond ik wel grappig:

''You will then have a system that gives you warp drive for about 12 seconds, and a wait of 3 minutes while Scotty recharges the dilithium crystals '' :mrgreen:


ff gauw berekend, alleen de kit zit je op goed 1100 euro, komen nog paar gelaccus bij, evt zwaardere dynamo... wordt al met al toch wel een duur verhaal..

plus dat je al dat extra gewicht van oa de accu en charger weer mee moet slepen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yoshi
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 feb 2005, 18:23
Locatie: prov. Antwerpen

Bericht door Yoshi »

afblijven dus blijkbaar. Maar was ook niet direkt mijn eerste keuze.... een beetje voortzoeken naar uitboren. thx
Plaats reactie