schommelend toerental

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

schommelend toerental

Bericht door cristof19 »

nog iets soms als ik aant rijden ben en ik stop dan schommeld mijn toerental tussen 900 en 250 toeren maar hij blijft draaien zonder stil te vallen kan iemand me hier bij helpen wan,t menne maat die auto doet weet ook niet waardoor dat komt eerst stotterde hij ook maar dat heb ik verholpen door nieuwe bougiekabels te kopen en een nieuw delcokapje en dat had me nieuw maar 30 euro gekost voor 4 kabels en een kapje maar daarmee is men ander probleem niet opgelost. kan iemand me verderhelpen.
i live my life for a mx-3
2fast 2robbie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 14 jun 2004, 11:46
Locatie: made

Bericht door 2fast 2robbie »

bij mij deed die dat ook.
bij was de waterpomp toen lek komt een af andere sensor niet meer in het water te hangen. Dus mischien dat er te weing koelvloeistof in zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ok zal ik eens nagaan is te hopen da het dat is want das ni leuk eigenlijk ik wet nog wel iets te zegge.ma eerst motor wa laten afkoelen.en nog iets is da bij jullie ok da de motor op nog geen 2 km warm staat en da die kij lang warm blijft staan of direc terug opgewarmt is as ie even terug draait
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
raymond-mx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2003, 10:30
Locatie: tiel

Bericht door raymond-mx »

cristof19 schreef:ok zal ik eens nagaan is te hopen da het dat is want das ni leuk eigenlijk ik wet nog wel iets te zegge.ma eerst motor wa laten afkoelen.en nog iets is da bij jullie ok da de motor op nog geen 2 km warm staat en da die kij lang warm blijft staan of direc terug opgewarmt is as ie even terug draait


dat ie zo lang warm blijft is denk ik wel normaal (dat heb ik ook)
wat het ook nog kan zijn dat ie zo schomelt met stationair draaien
kon ook nog wel eens zijn dat of je luchtfilter vuil is zoja zou ik hem een keer schoon maken of een nieuwe plaatsen of dat je benzinefilter aan vervanging toe ik weet alleen niet hoe je dat kan zien
groetjes R-MX
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Dat schommelen heb ik ook bij stationair toeren.
Hij schommeld al zo rond het onderste streepje 500rpm dus.
Hierdoor heb ik vaak het idee dat hij wilt afslaan.
Ook rijd hij erg vervelend in de file, ik gebruik nu dus veel te veel mijn koppeling.

Ik heb net me filter er af gehaald en schoongemaakt, met een setje van greenair zelf. dit had ik nog nooit gedaan dus dat was wel nodig ook :)
Ik ga straks het filter weer in de olie spuiten, en dan monteren.
Dus morgen horen jullie of het wat heeft uitgehaald.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

afslaan doet hij zeker niet da is nog nooit gebeurd en men filter is nog zo goed als nieuw dus da ist ok al ni maarja ik zoek wel verder ik laat wel iet weten ast verholpen is dus morge mss.
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

en met schommelen bedoel ik dat hij altijd dan van 900 toeren naar 250 toeren gaat en terug. en dat zonder stil te vallen
i live my life for a mx-3
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Het klinkt een beetje als een kapotte koppakking. Wel eens de temperatuurmeter op max gehad?
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

kon ook nog wel eens zijn dat of je luchtfilter vuil is zoja zou ik hem een keer schoon maken of een nieuwe plaatsen of dat je benzinefilter aan vervanging toe ik weet alleen niet hoe je dat kan zien


Nou het schoonmaken van het lucht filter heeft maar minimaal geholpen.
Ik ga nu even proberen de ecu te resetten dat hij mischien even overnieuw moet rekenen.
anders inderdaad de benzine filter
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

nee de meter staat altijd maar net boven het midden dat zalt dan ook niet zijn
i live my life for a mx-3
Plaats reactie