[MX3] standaard maten boxen voor en achter

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Ik zit eraan te denken om deze set te kopen inderdaad, prijs valt erg mee! Alleen ik snap niet waarom jij voor de losse set zou gaan. Het is toch veel makkelijker om coaxiaal te nemen? Hoef je ook niks in je dash te slopen...

Ik mis dan alleen nog speakers achter dus misschien koop ik die er dan los bij en zet ik die op de versterker (toch vier weg). Alleen dan moet ik nog een losse versterker erbij kopen voor de sub... DOH!

Ik wil overigens een extra setje deurpanelen om de originele niet te verzieken. Bij de nieuwe panelen ga ik dan de stoffen delen (bij de armsteun die vorm die naar achter doorloopt) opnieuw bekleden met rood skai. Verder wil ik de speakers wat meer naar binnen laten richten door een mooie vorm met poly te maken. Maarja eerst eens alle spullen uitzoeken! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

woytek schreef:Ik zit eraan te denken om deze set te kopen inderdaad, prijs valt erg mee! Alleen ik snap niet waarom jij voor de losse set zou gaan. Het is toch veel makkelijker om coaxiaal te nemen? Hoef je ook niks in je dash te slopen...[/qoute]

voor je geluidsbeeld is het iets mooier om de hoog tonen van bovenop te laten komen en je midlaag van iets lager...

als je al het idee hebt om de midlaag iets naar boven te laten richten ben je al bezig om je geluidsbeeld iets meer naar boven te trekken dus als je het dan ook echt goed wilt doen dan zou ik zeker niet voor coaxiaal gaan


Ik mis dan alleen nog speakers achter dus misschien koop ik die er dan los bij en zet ik die op de versterker (toch vier weg). Alleen dan moet ik nog een losse versterker erbij kopen voor de sub... DOH!


of gewoon die mee laten spelen op de radio en alleen subje en compo voor versterken...

het geluid moet van voren komen, dus achter versterken heeft totaal geen nut ( of je moet je passagiers tegemoet willen komen)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

turbulence een vraagje hoe heb je die mdf plaatjes bevestigd? met kit of wat?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

M3nace schreef:turbulence een vraagje hoe heb je die mdf plaatjes bevestigd? met kit of wat?


nu met dikke bouten...

door de mdf plaat en de stalen ring heen en dan op het deurpaneel.. stalen ring zit weer met andere bouten op deurpaneel...

maar wat je ook kan doen is het plaatje voor je deurpaneel houden en dan via de achterkant er een stuk of wat schroeven indraaien... ( zo had ik het de 1e keer gedaan
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ik verzin wel wat:) denk dat ik er idd wat schroeven door draai en die verzink. maar eerst ff sparen dat ik me hele audio in 1 keer kan kopen :)
Gebruikersavatar
Yoshi
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 feb 2005, 18:23
Locatie: prov. Antwerpen

Bericht door Yoshi »

Je kan best je ICE en dan zeker je subkist goed verankeren in je chassis met dikke vijzen, want als je ee ongeval hebt wil je die zware kist niet in je nek krijgen. Wij hebben ze op meerdere plaatsen vastgevezen in de wielkasten en met een vloerplaat, de kist past er mooi in en is zo verankerd, dat ze alleen maar eruit kan als ik de bodemplaat van de koffer eruit kan. je wil die zooi echt niet in je nek krijgen bij een ongeval.
Gebruikersavatar
Matrover
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2008, 18:27

Bericht door Matrover »

ik weet dat dit een oud topic is maar toch even een vraagje

is de inbouwdiepte voor bekent??

Grtz Matrover
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heb er toendertijd een compo ingehad van 68mm diep ( audiosystem rx165 pro) en dat paste niet rechtstreeks op de deur.

je kunt het zelf ook goed meten he, even raam naar beneden speakerkap eraf en meetlint erin en meten ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie