Pagina 1 van 1

Timing goedzetten

Geplaatst: 10 aug 2007, 15:26
door WhiteFinish
Ik heb dus mijn inlaatspruitstuk en schotelveren etc etc vervangen.

Echter klopt de timing niet meer.
Op een bepaald moment moet deze 10 zijn maar is 13.

Door 3 verschillende mensen is de distributieriem en nokkenaspunten gecontroleerd en die staat gewoon goed.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

Geplaatst: 10 aug 2007, 19:09
door xedos
Heb je wel als je naar de timing gaat kijken dat je TEN aan massa legt?? Dus in je diagnose stekker TEn aan GND of aan je minpool van je accu leggen. dan gaat de basisafstelling in werking. Dan zal hij 10 graden aangeven. Probeer dit eens. ;)

Geplaatst: 11 aug 2007, 18:54
door jeroentje.nl
Let ook op de je de motor eerst opwarmt en grote stroom verbruikers uit staan ;)

Geplaatst: 11 aug 2007, 19:04
door WhiteFinish
jeroentje.nl schreef:Let ook op de je de motor eerst opwarmt en grote stroom verbruikers uit staan ;)


Wil dat zeggen dat het je gelukt is om hem goed te zetten?? :)

Geplaatst: 11 aug 2007, 20:18
door jeroentje.nl
nog niet... Maar we gaan er zeker achterkomen.
We hebben hier al wat weddenschappen lopen wat het is :)

Geplaatst: 11 aug 2007, 20:33
door WhiteFinish
Dit zeiden ze ervan op het amerikaanse forum. Lijkt vrij veel op dat wat Xedos zei.

Weet niet of het al geprobeerd is maar elke mogelijkheid is er een .


Once you have the timing marks lined up on the cams and crank you adjust the timing by (with the car off) jumping ten and ground in the diagnostics box and then crank the car. Hook up a timing light, then loosen the two bolts that hold the distributor on, then while having one person watch the timing with the light the other will move the disty until it is spot on 10*. Turn the car off, pull the jumper in the diag box. Recrank and recheck that the timing stayed at ten degrees.

Geplaatst: 11 aug 2007, 21:11
door jeroentje.nl
Dit doe ik met mijn ogen dicht.. maar dat is het niet namelijk.

verdraaien van de onsteking is lang niet genoeg.
Het lijkt me dus ook zeer onwaarschijnlijk dat de timing ooit goed heeft gestaan.

Geplaatst: 12 aug 2007, 00:20
door WhiteFinish
Mmm... erg raar probleem.

Maar als de timing niet goed staat / nooit goed heeft gestaan zou ie toch ook ondermaats moeten presteren?

Dit is mijn dynosheet van een goed jaar geleden, daar zou je het dan ook op moeten kunnen zien.

Geplaatst: 18 aug 2007, 01:57
door WhiteFinish
Wat blijkt nu...

Geen idee, het probleem is nog steeds niet gevonden.

Maaarrr

Nadat alles er weer vanaf is geweest en nog een keer goed is schoongemaakt kon de timing wel goedgezet worden.

Hoogstwaarschijnlijk een slecht contact.

Jeroen bedankt voor alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken !!! Ben zeer tevreden over je service/zorg ! :)