Gewicht aan krukas
Moderator: Moderators
Gewicht aan krukas
Ik was gister een beetje aan t kijken toen ik een verhaaltje vond dat elke pond (500gram ) die je aan gewicht van de krukas kan halen dmv lichtere poelie, vliegwiel, je 2.7 pk erbij krijgt.
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Re: Gewicht aan krukas
RazorMX-3 schreef:Ik was gister een beetje aan t kijken toen ik een verhaaltje vond dat elke pond (500gram ) die je aan gewicht van de krukas kan halen dmv lichtere poelie, vliegwiel, je 2.7 pk erbij krijgt.
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:
De preciese aantalen weet ik niet, maar het klopt zeker wel ongeveer.
Er zijn voor de mx-3 trouwens ook lichte poulies te krijgen, alleen was dat wel op een amerikaanse site zover ik weet
-
- New member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 feb 2005, 22:04
- Locatie: Andelst
Re: Gewicht aan krukas
RazorMX-3 schreef:Ik was gister een beetje aan t kijken toen ik een verhaaltje vond dat elke pond (500gram ) die je aan gewicht van de krukas kan halen dmv lichtere poelie, vliegwiel, je 2.7 pk erbij krijgt.
Weet iemand of dit verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is??? :bounce1:
je krukas wordt lichter waardoor je motor sneller op toeren komt,
echter bij een vliegwiel veranderen komt de motor ook sneller op toeren maar loopt de motor beroerd stationair en tot een bepaalt toerental blijft de motor beroerd lopen. het idee achter het vliegwiel is voornamelijk voor een beter toerental omdat je geen continu verbranding hebt maar de motor wel moet blijven draaien, dat de koppeling daarop gemonteerd is kwam pas later.
-
- New member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 feb 2005, 22:04
- Locatie: Andelst
-
- New member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 feb 2005, 22:04
- Locatie: Andelst
xedos schreef:Dat is wat zeker is ja! maar gaat je motor wel vaker van afslaan als je ff te weinig gas geeft bij wegtrekken enzo.en stationair loopt ie wat minder mooi rond.Er zitten dus wel wat nadeeltjes aan.Ik ben er persoonlijk geen voorstander van.
dat had ik eigenlijk al gezegt.
vind het persoonlijk ook geen goede keus
de winst is minimaal voor straat gebruik.
teveel nadelen om het voordeel goed te maken
tenzij de auto echt alleen voor strinten is gebouwt