Pagina 1 van 2

lek:S

Geplaatst: 31 jul 2007, 18:13
door Gozer
jongens op de weg terug naar huis zag ik rook uit de motor komen :S ik deed de motorkap open en er lekte iets en er kwam rook van af (waarschijnelijk door de warmte) en ik weet niet wat het is. wel weet ik dat de koelvloeistof zeer snel op is :S

hier 3 foto's ik weet niet wat ik moe doen:S
hier wat lekt
Afbeelding

waar het op lekt
Afbeelding

hier in het klein wat lekt voor de mensen die willen weten waar het zit
Afbeelding


wat er uit komt (lek) lijkt op olie beetje bruin lichte kleur

wie kan me helpen ?? ik ben raadloos :S

m.v.g stefan :cry:

Geplaatst: 31 jul 2007, 18:36
door bramx3
kan goed zijn dat het koelvloeistof is
das in de buurt van je thermosstaat huis.
kan zijn dat de pakking kapot is .
of een slang.
de kleur is normaal groen of in sommige gevallen rood .
maar dat ie bruinsig is, kan ook zijn dat het een beetje roestig is.

Geplaatst: 31 jul 2007, 18:42
door Gozer
de tempratuur in het dashboard blijft het zelfde zeg maar dus kan de termostaat toch niet kapot zijn ? pakking kan wel kloppen of de stang/

wat zou ik dan het beste kunnen doen ? kan ik nog wel rijden of wat dan ook ?

Geplaatst: 31 jul 2007, 19:12
door Yence
@M&M: je hebt helemaal gelijk. 'K heb het net opgezocht, ik zit er helemaal naast :oops:

Geplaatst: 31 jul 2007, 19:19
door martinenijenhuis
Yence schreef:In een ander topic was een tijdje geleden nog te lezen dat als alle koelvloeistof uit het blok is, dat de water temp. meter in de wagen dan een normale temp. aangeeft. Ik geloof dat 't Whitefinish was die dat zei. Als ik jou was zou ik er geen al te lange stukken meer mee rijden.


Yens, dat klopt niet wanneer er geen koelvloeistof meer in het blok
is geeft de meter ook niets mee aan...
Wat er niet is kun je ook niet meten ;)

Dus ik denk dat er iets anders stond :)

Groetjes M&M

Geplaatst: 31 jul 2007, 20:59
door MarcX3
martinenijenhuis schreef:
Yence schreef:In een ander topic was een tijdje geleden nog te lezen dat als alle koelvloeistof uit het blok is, dat de water temp. meter in de wagen dan een normale temp. aangeeft. Ik geloof dat 't Whitefinish was die dat zei. Als ik jou was zou ik er geen al te lange stukken meer mee rijden.


Yens, dat klopt niet wanneer er geen koelvloeistof meer in het blok
is geeft de meter ook niets mee aan...
Wat er niet is kun je ook niet meten ;)

Dus ik denk dat er iets anders stond :)

Groetjes M&M


Ook niet helemaal waar

je tempmeter loopt op naar max omdat de lucht/stoom die er dan in zit bloedheet word, zelf ondervonden 2 jaar geleden op mn machientje.

maar de meter word wel erg onnauwkeurig, reageert pijlsnel op veranderingen na verloop van tijd en t duurt eerst een tijd voor die van norm naar max gaat doordat eerst al t koelvloeistof ontsnapt en daardoor ook de warmte, tot t op is en dan loopt die op naar max.dus gedeeltelijk zit je goed)

Geplaatst: 01 aug 2007, 16:29
door Gozer
maar wat moet ik nu doen dan ??

Geplaatst: 01 aug 2007, 16:51
door MarcX3
kijken waar t precies vandaan komt en dan nieuw onderdeel die kapot is bestellen

vanuit hier kunnen we ook niet zien waar t precies vandaan komt.

Geplaatst: 01 aug 2007, 16:53
door turbulence
MarcX3 schreef:kijken waar t precies vandaan komt en dan nieuw onderdeel die kapot is bestellen

vanuit hier kunnen we ook niet zien waar t precies vandaan komt.


tsja..

is duidelijk het thermostaathuis.... als ie daaruit lekt even nieuw pakking ertussen...

Geplaatst: 01 aug 2007, 16:55
door MarcX3
turbulence schreef:
MarcX3 schreef:kijken waar t precies vandaan komt en dan nieuw onderdeel die kapot is bestellen

vanuit hier kunnen we ook niet zien waar t precies vandaan komt.


tsja..

is duidelijk het thermostaathuis.... als ie daaruit lekt even nieuw pakking ertussen...


dus nieuwe pakking bestellen.