Accu verplaatsen

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

joosie86
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:27
Locatie: alphen aan den rijn

Bericht door joosie86 »

Ik heb me dikke 95 ah extra accu achter me stoel werkt ook goed :mrgreen:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

joosie86 schreef:Ik heb me dikke 95 ah extra accu achter me stoel werkt ook goed :mrgreen:


dude...

hoe bedoel je achter je stoel??? gewoon los op de grond???

neem aan dat je weet hoeveel krachten er vrijkomen bij een botsing en dat ie dan gegarandeerd op je schoot ligt..

ben benieuwd hoe je dit hebt ( adhv een foto bijv) want dit is echt levensgevaarlijk ( net als dat ''idee'' van je met dat afslijpen van die veren)

daarnaast, wat moet je met een 95Ah accu? als je echt zware install hebt ging ik liever voor een deepcycle gellaccu bijvoorbeeld
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

volgens mij staat ie gewoon achter zijn stoel.
zie hier volgens mij op de foto zijn + kabel lopen.
rechts onder in beeld.
als het zo is, vind ik het ook vrij linke soep.
heb zelf een frontale klapper meegemaakt met 100 km/h maar er kwamen dingen door de auto die ik uberhaubt nog nooit had gezien :?
http://www.mazdamx-3.nl/members/cpic/joosie86_c1.jpg
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

die van mij staat achter de passagiersstoel in een accubak die op de vleor is bevestigd. Werkt goed moet ik zeggen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

maar dan is ie verankerd ;) dan is het ook geen probleem :lol:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

mijn 2e accu staat ergens in de install verwerkt...
even a broken clock gets to be right twice a day.
joosie86
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:27
Locatie: alphen aan den rijn

Bericht door joosie86 »

dude...

hoe bedoel je achter je stoel??? gewoon los op de grond???

neem aan dat je weet hoeveel krachten er vrijkomen bij een botsing en dat ie dan gegarandeerd op je schoot ligt..

ben benieuwd hoe je dit hebt ( adhv een foto bijv) want dit is echt levensgevaarlijk ( net als dat ''idee'' van je met dat afslijpen van die veren)



Me accu staat perfect vast niks mis mee..
Daar is 100% niks mis mee zolang je hem gewoon goed vast zet ken er niks gebeure...

Deze accu heeft me broer keer overgehoude van ze werk...

En misschien komt het allemaal wel onveilig over ik zal het voortaam anders vertelle of plaatsen...
Want je veren inkorten is verder gewoon veilig zolang je het maar goed doet..
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

joosie86 schreef:
dude...

hoe bedoel je achter je stoel??? gewoon los op de grond???

neem aan dat je weet hoeveel krachten er vrijkomen bij een botsing en dat ie dan gegarandeerd op je schoot ligt..

ben benieuwd hoe je dit hebt ( adhv een foto bijv) want dit is echt levensgevaarlijk ( net als dat ''idee'' van je met dat afslijpen van die veren)



Me accu staat perfect vast niks mis mee..
Daar is 100% niks mis mee zolang je hem gewoon goed vast zet ken er niks gebeure...

Deze accu heeft me broer keer overgehoude van ze werk...

En misschien komt het allemaal wel onveilig over ik zal het voortaam anders vertelle of plaatsen...
Want je veren inkorten is verder gewoon veilig zolang je het maar goed doet..


Niet voor iedereen werkt hetgeen wat jij zegt. Natuurlijk staat iedereen vrij in zijn keuzes maar laat ik het even uitleggen. Allereerst zijn deze dingen die je doet gewoon erg gevaarlijk en dadelijk doen anderen dit ook met alle gevolgen van dien.

Nader uitleg over deze 2 dingen:

Accu

Als t zo'n goed idee is om de accu achter de bestuurdersstoel te plaatsen waarom doen fabrikanten dit dan niet?
En bij een aanrijding in de linker flank vliegt t accuzuur t hele interieur door, heb je kans t te overleven word je wel opgevreten door t accuzuur, kunnen ze je eruit scheppen ipv tillen.

Veren

En die veren en schokbrekers moet je gewoon vanaf blijven,
Veren zijn gemaakt van verenstaal, ga je eraan lassen,warmstoken of slijpen breng je hitte in t staal en daardoor word verenstaal broos met als gevolg dat t erg snel kan knappen.
Schokbrekers kun je ook niet zo maar een paar cm inkorten zeer waarschijnlijk heb je dan te weinig 'vlees' over met de kans dat ze lek gaan of gewoon compleet afscheuren. plus dat als je gasgevulde schokbrekers heb dat t kan exploderen als t in contact komt met een vonkje.
Driven by a sixpack
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

vind het persoonlijk een btje cheaptuning, je veren afslijpen.
je kan gewoon goed laag komen met shroefsets, lager dan de laagste stand van je schroefset is er vrijwel niet meer te rijden op de openbare weg met je auto.
neem dan een airride als ie op de grond moet liggen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
frenky
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 aug 2006, 15:06
Locatie: LEIDEN
Contacteer:

Bericht door frenky »

:mrgreen: Sorry maar dit is wel heel erg, indd rich cheaptuning wat dus echt niet gaat werken.
Spaar gewoon even wat langer en koop goed spul want dit zijn echt levensgevaarlijke speeltjes. :angel:
Kennis is macht karakter is meer.
Plaats reactie