Even voorstellen + bekend probleem "inhouden"
Geplaatst: 20 jul 2007, 22:49
Hey mede mx-3 liefhebbers
Ik heb sinds 3 jaar een Mx-3 1.8 v6 uit '93.
Ben nog steeds helemaal verliefd op me v6.
Alhoewel ik de laatste tijd helemaal gek word van alle "normale" mx-3 probleempjes.
Het grootste probleem is het inhouden.
Ik word er helemaal gek van en het lijkt maar niet opgelost te kunnen worden.
Ik merk het het best als ik ongeveer 10 min. rondrij en dan probeer normaal op te trekken. In ze 1,2 en 3 rond de 1000 tot 3000 toeren houd de auto enorm in. Als ik goed intrap merk ik het inhouden veel minder.
Het gekke is wel dat als ik bij de 6000 toeren kom hij dan wel weer gaat inhouden.
ik heb inmiddels dit forum al ff goed nagekeken en ben dan ook zelf al een beetje op zoek geweest naar een oplossing.
Het volgende heb ik al gedaan:
-nieuwe bougiekabels (origineel)
-gasklephuis schoongemaakt
-aanzuigslang vervangen
-bougies vervangen
-rotorverdeelkap vervangen
-onsteking vervangen (2ehands)
-kleppendekselpakking vervangen (origineel)
-distributieriem vervangen
nou kan ik natuurlijk gewoon een nieuwe ontsteking kopen...maar die is nogal prijzig.
en dan is het nog niet zeker of het probleem weg is...dus daar wacht ik liever ff mee.
verder lees ik wat over een HEI module...weet alleen niet zeker of dat nou echt nodig is voor me.
Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen...desnoods 1 of andere garage die er heel goed in is dit probleem op te lossen.
Ik heb sinds 3 jaar een Mx-3 1.8 v6 uit '93.
Ben nog steeds helemaal verliefd op me v6.
Alhoewel ik de laatste tijd helemaal gek word van alle "normale" mx-3 probleempjes.
Het grootste probleem is het inhouden.
Ik word er helemaal gek van en het lijkt maar niet opgelost te kunnen worden.
Ik merk het het best als ik ongeveer 10 min. rondrij en dan probeer normaal op te trekken. In ze 1,2 en 3 rond de 1000 tot 3000 toeren houd de auto enorm in. Als ik goed intrap merk ik het inhouden veel minder.
Het gekke is wel dat als ik bij de 6000 toeren kom hij dan wel weer gaat inhouden.
ik heb inmiddels dit forum al ff goed nagekeken en ben dan ook zelf al een beetje op zoek geweest naar een oplossing.
Het volgende heb ik al gedaan:
-nieuwe bougiekabels (origineel)
-gasklephuis schoongemaakt
-aanzuigslang vervangen
-bougies vervangen
-rotorverdeelkap vervangen
-onsteking vervangen (2ehands)
-kleppendekselpakking vervangen (origineel)
-distributieriem vervangen
nou kan ik natuurlijk gewoon een nieuwe ontsteking kopen...maar die is nogal prijzig.
en dan is het nog niet zeker of het probleem weg is...dus daar wacht ik liever ff mee.
verder lees ik wat over een HEI module...weet alleen niet zeker of dat nou echt nodig is voor me.
Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen...desnoods 1 of andere garage die er heel goed in is dit probleem op te lossen.