Pagina 1 van 2

Remklauw vervangen... waar moet ik op letten

Geplaatst: 22 okt 2004, 11:35
door Marco-mx3
mogu mense

Ik ga vanavond me remklauw vervangen, heeft iemand dat al eens eerder gedaan?

Waar moet ik op letten met betrekking tot de remleiding

PS: remklauw rechts op een mx-3 1.6i

Geplaatst: 22 okt 2004, 15:14
door hyperman
De dop van het reservoir met de remvloeistof afdraaien. Anders krijge je hemer sowieso niet af. Verde moet je de remleiding loskoppelen en de remvloeistof opvangen. de klauw zit zelf met een paar schroeven vast dus da's verder niet echt veel werk.

Geplaatst: 22 okt 2004, 16:40
door Marco-mx3
De dop eraf draaien ivm met de druk neem ik aan?

Geplaatst: 22 okt 2004, 18:37
door hyperman
yep :mrgreen:

Geplaatst: 24 okt 2004, 16:12
door xedos
Dop kan je er gewoon oplaten zitten hoor. Een remoliereservoir bouwt echt geen druk op dat zou betekenen dat je remsysteem dan ook onder druk staat.Het niveau gaat tijdens remmen oml+aag en bij loslaten weer omhoog dus moet er een zelfs een gaatje zitten voor de beluchting.Dus er zit geen druk achter de remoliedop. :biertje:

Geplaatst: 24 okt 2004, 16:49
door hyperman
Op het moment dat je bij het terugplaatsen de remcilinder in moet drukken is het toch wel handig wanneer de dop eraf is anders is het vrij lastig om hem ingedrukt te krijgen vanwege de tegendruk. Je bouwt volgens mij trouwens wel druk op. toen ik de blokken moest vervangen moest ik na het vervangen eerst weer een aantal keer remmen om voldoende tegendruk op de rempedaal te krijgen de eerste paar keer trap je hem zo tot de vloer door.

Geplaatst: 02 nov 2004, 15:51
door Marco-mx3
Sorry voor de late reactie maar ik was zieke vorige week.
Was een piece of cake
....
tenminste wel toen ik eindelijk het buigbare stuk remleiding
wat aan de klauw vast zit los had.
Alleen echt een klieder bende tijdens het bevestigen van de
andere remklauw aan de remleidingen.
....
maar voor de rest stelt het niets voor.

Geplaatst: 02 nov 2004, 16:02
door mx almere
Heb je de boel ook ontlucht?

Geplaatst: 02 nov 2004, 18:51
door martinenijenhuis
Ja idd. dat is wel zo handig anders is REM,REM k...t klont :blink:
shit vergeten te ontluchten :shock:
Groetjes M&M

Geplaatst: 02 nov 2004, 19:02
door xedos
Je voelt tegendruk omdat je een grote remolieverplaatsing doet door de grote zuiger ten opzichten van de dunne remleidingopening.Met of zonder dop maakt geen bal uit vriend.En tuurlijk moet je hem weer op druk trappen nogal logisch.maar inderdaad wel onluchten ja.